توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تست روانشناسی

گفته روانشناسان درباره اثرات روحی و روانی رنگ ها

گفته روانشناسان درباره اثرات روحی و روانی رنگ ها

 

گفته روانشناسان درباره اثرات روحی و روانی رنگ ها
آیا شما می دانید که محیط اطراف شما ممکن است بر احساسات و حالت ذهن شما تأثیر بگذارد؟ آیا تا به حال متوجه شده اید که مکان های خاص به خصوص شما را تحریک می کنند؟ یا اینکه مکان های خاصی مخصوصا آرامش بخش هستند؟ خوب، یک شانس خوب این است که رنگ ها در این فضاها نقش بازی کنند. روانشناسی رنگ بر اساس اثرات ذهنی و احساسی رنگها در بین مردم در تمام جنبه های زندگی است. برخی از تاثیرات ذهنی برای رنگ آمیزی روانشناسی و برخی عناصر پذیرفته شده و اثبات شده وجود دارد. به خاطر داشته باشید که در تفسیر، معنا و درک رنگ ها بین فرهنگ های مختلف نیز تفاوت هایی وجود دارد.

اثرات روحی رنگ های سرد
نیاز به خلاقیت دارید؟ آیا می خواهید کمک کنید که جرقه در مغز ایجاد کنید؟ سعی کنید از رنگ بنفش استفاده کنید. بنفش از قرمز و آبی استفاده می کند تا تعادل خوبی بین تحریک شدن و آرامش ایجاد کند که خلاقیت را تشویق می کند. گفته می شود که بنفش مایل به سبز به یک محیط صلح آمیز منجر می شود و بنابراین تنش را از بین می برد. این می تواند رنگ های عالی برای دفتر، خانه و یا کسب و کار باشد.
آیا شما به دنبال محیطی آرام هستید؟ شما ممکن است از رنگ سبز و یا آبی استفاده کنید. این رنگ های سرد که به طور معمول در نظر گرفته می شوند، آرامش بخش هستند. در واقع یک منطق علمی برای این امر وجود دارد – به این دلیل که گفته شده است رنگ سبز هنگامی که به طور مستقیم بر روی شبکیه متمرکز می شود، ماهیچه های چشم شما به آن کم واکنش نشان می دهند.

رنگ آبی برای اتاقهای ترافیکی یا اتاقهای تلوزیونی پیشنهاد می شود که شما یا سایر افراد
مقدار قابل توجهی از وقت را صرف می کنند. یکی دیگر از رنگ های سرد، آبی است که معمولا رنگ آرامش است و گفته می شود: برای کاهش تنفس و کاهش فشار خون خوب است. اتاق خواب محل خوبی برای استفاده از این رنگ ها است زیرا آنها باید به شما کمک کنند تا آرام باشید.

اثرات روانی رنگ های گرم
آیا می خواهید محیطی از تحریک و یا اشتها را ایجاد کنید؟ شما ممکن است از رنگ زرد یا نارنجی استفاده کنید. این رنگ ها اغلب با افزایش میل به غذا همراه هستند و می توانند باعث افزایش میل جنسی شما شوند. آیا تا به حال فکر کرده اید چرا بسیاری از رستوران ها از این رنگ استفاده می کنند؟ شما زمانی که می خواهید از رنگ های روشن مانند نارنجی و به خصوص زرد استفاده کنید، باید مراقب باشید. آنها نور بیشتری را نشان می دهند و چشم شما را بیش از حد تحریک می کنند که می تواند منجر به تحریک بینایی شود. شما همچنین بهتر است اتاق ناهار خوری خود و یا آشپزخانه خود را با این رنگها تزئین کنید، اگر یک فرد دارای رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید.

اثرات روانشناختی عمومی رنگها
در زیر برخی از اثرات روانشناختی رایج رنگها وجود دارد. به یاد داشته باشید که برخی از سایه ها ممکن است معانی بسیار متفاوتی داشته باشند. همچنین زمینه موجود در اطراف رنگ و حتی رنگ های اطراف آن می تواند اثراتی داشته باشند. از این مطلب به عنوان یک راهنمای ابتدایی برای روانشناسی رنگ ها استفاده کنید.
روانشناسی رنگ سفید
خلوص و پاکی
بی گناهی
بی طرفی
عزاداری (در برخی از فرهنگ ها / جوامع)
روانشناسی رنگ سیاه
قدرت
استحکام
بدی
نازک شدن / لاغری
مرگ یا عزاداری

روانشناسی رنگ خاکستری
خنثی بودن
بی انتهایی
روانشناسی رنگ قرمز
عشق
ملایمت
گرما
راحتی
انرژی
هیجان
زندگی
خون
روانشناسی رنگ نارنجی
خوشحالی
پر انرژی بودن
هیجان
اشتیاق
گرما
رفاه و ثروت
تغییر دادن
تحریک کننده
روانشناسی رنگ زردشادی
خنده
گرما
خوش بینی
ایجاد احساس گرسنگی
خشم
توجه و تمرکز کردن
روانشناسی رنگ سبز
طبیعت
آرام بخش
رشد
سلامتی
آرامش
هماهنگی
باروری
روانشناسی رنگ آبی
آرامش
سردی
حکمت
وفاداری
حقیقت
متمرکز شدن
از بین بردن اشتها
روانشناسی رنگ بنفش
حکمت
رفاه
توجه و تمرکز
رمز و راز
روانشناسی رنگ قهوه ای
قابلیت اطمینان
ثبات
دوستی
غمگینی
گرما
راحتی
امنیت
عزاداری (در برخی از فرهنگ ها / جوامع)
روانشناسی رنگ صورتی
عشق
ملایمت
آرامش بخش
تحریک کننده

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا