دکوراسیون و چیدمان

اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب

برای طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب باید به نورپردازی فضا اهمیت دهید و وسایلی مانند لوستر، صندلی و آینه را به اتاق اضافه کنید. استفاده از موارد گفته شده نقش مهمی در لوکس شدن فضای داخلی اتاق خواب دارد.
سیرافی ها| سرویس دکوراسیون – داشتن یک اتاق خواب لوکس شاید در نگاه اول کمی پرهزینه به نظر برسد و نیازمند خرید لوازم و وسایلی گران قیمت و با طراح‌های خاص باشد، اما باید بدانید که تمامی طراحی‌های ژورنالی و خاص هم لزوما پر هزینه نیستند و با کمی دانش در رابطه با چگونگی انتخاب وسایل مناسب و ست کردن جزییات موجود در فضای خود می‌توانید دکوراسیون اتاق خواب را به یکی از لوکس‌ترین اتاق خواب‌های جهان تبدیل کنید!


۱. به نورپردازی دیوار‌ها اهمیت دهید

دکوراسیون اتاق خواب لوکس

یکی از راه‌های ایجاد ظاهری لوکس برای فضای داخلی ایجاد نورپردازی مناسب است. با انتخاب نورپردازی مناسب مانند منابع نور نقطه‌ای و یا استفاده از نورپردازی‌های مخفی که معمولا در سقف کاذب‌ها ایجاد می‌شوند، می‌توانید علاوه بر ایجاد فضایی روشن‌تر می‌توانید اتاق خواب را گرم‌تر و زیبا‌تر نشان دهید.

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
همان طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، دیوار خاکستری پشت تخت در کنار نورپردازی تاکیدی یک فضای نسبتا رویایی ایجاد کرده است. با انتخاب کاغذ دیواری مناسب می‌توانید جلوه‌ چنین فضا‌هایی را دو چندان کنید و از زیبایی آن بیشتر لذت ببرید.


۲. سرتخت مناسبی انتخاب کنید

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
انتخاب یک سر تخت جذاب برای تخت خواب می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب را تا حد زیادی از حالت معمولی خارج کند و شخصیت ویژه‌ای به آن ببخشد. شما می‌توانید با توجه به لوازم و وسایل موجود در اتاق خواب، جنس سر تخت را انتخاب کنید و یا از سر تخت‌هایی با پارچه‌های فاخر مثل مخمل و چرم کمک بگیرید. امروزه انواع تخت خواب‌ها همراه با سر تخت مناسب عرضه می‌شود، اما در صورت موجود نبودن می‌توانید از یک نجار برای ساخت آن کمک بگیرید.


۳. از لوستر‌های پر زرق و برق استفاده کنید

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
یکی از راه‌های لوکس نمایی فضای داخلی استفاده از مبلمان پر زرق و برق است! لوستر‌ها یکی از پر زرق و برق‌ترین انواع وسایل فضای داخلی است که می‌توانید برای اتاق خواب تهیه کنید. در هنگام انتخاب لوستر حتما به ارتفاع سقف توجه کنید، اگر سقف کوتاهی دارید از انتخاب لوستر‌های پر شاخه بپرهیزید چرا که فضای شما را گرفته خواهد کرد.

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
در اتاق خواب‌های کوچک جایگزین لوستر‌های بزرگ و پر شاخه می‌توانید از چراغ خواب‌ها و یا آباژور‌های ایستاده با ظاهری براق استفاده کنید، آباژور‌هایی با بدنه‌های رزگلد و یا نقره‌ای برای این منظور بسیار مناسب هستند.


۴. به اتاق خواب صندلی اضافه کنید

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
انتخاب یک صندلی شیک مثل صندلی راک یا مبل تابی، هر چند کوچک برای فضای اتاق خواب تا حد زیادی در ایجاد ظاهری منحصر فرد و لوکس در اتاق موثر است. شما می‌توانید این صندلی را در کنار پنجره و یا در نزدیکی تخت قرار دهید و از آن برای مطالعه و یا حتی قرار دادن موقت البسه‌ خود استفاده کنید. 

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
اگر فضای اتاق خواب نسبتا بزرگ است، استفاده از مبل‌های پایتختی را فراموش نکنید. این نوع از مبلمان در دکوراسیون‌های اشرافی گذشته به وفور یافت می‌شوند و می‌توانند در لوکس نمایی فضای اتاق خواب شما نیز موثر باشند.
توجه داشته باشید که این نوع از مبلمان را با شزلون‌ها اشتباه نگیرید. شزلون‌ها به گونه‌ای از مبلمان گفته می‌شود که به صورت مبل تک در فضای دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد و معمولا دارای یک دسته قوس دار می‌باشد، اما مبلمان پای تختی صرفا پایتخت قرار می‌گیرند و الزاما دسته دار نیستند.


۵. از آینه‌ها استفاده کنید

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
استفاده از آینه‌هایی با قاب‌هایی پر زرق و برق و لوکس یکی از ساده‌ترین و البته موثرترین روش برای ایجاد فضایی لوکس است. شما می‌توانید با کمک آینه‌ها فضای داخلی را هم بزرگتر جلوه دهید، پس اگر قصد دارید اتاق خواب کوچک را لوکس جلوه دهید حتما آینه‌هایی با قاب‌های خاص و رنگ‌هایی مثل طلایی را در فضای خود جا دهید، حتی اگر آینه‌ی موجود رنگ دلچسبی ندارد خودتان دست به کار شوید و با یک اسپری رنگ آن را لوکس کنید!


۶. تخت خواب مناسب بخرید

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
اولین و مهمترین عنصر موجود در دکوراسیون اتاق خواب شما تخت خواب است، پس در انتخاب تخت مناسب باید بیشتر از قبل دقت کنید. حتی اگر تخت انتخابی شما ظاهر چندان لوکسی نداشت با انتخاب یک رو تختی طرح دار و کوسن‌های متنوع می‌توانید به سادگی ظاهر تخت خواب را باشکوه‌تر جلوه دهید.


۷. استفاده از کوسن‌ها را فراموش نکنید

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
همان طور که در بند قبل به آن اشاره کرده ایم با کمک کوسن‌ها می‌توانید ظاهر تخت خواب را از حالت ساده خارج کرده و جلوه‌ی جذابی به آن ببخشید. توجه داشته باشید که برای کوسن‌‌ها از پارچه‌هایی نسبتا فاخرتر مثل خزدار و یا ساتن کمک بگیرید. اگر دستی در هنر خیاطی دارید می‌توانید پارچه‌ی مد نظر را بخرید و با کمترین هزینه بالش‌های قدیمی را به کوسن تبدیل کنید. 

دکوراسیون اتاق خواب لوکس
در انتخاب تعداد کوسن‌ها دست و دلباز باشید! انتخاب چهار تا شش کوسن با ابعاد متفاوت با توجه به ابعاد تخت، انتخاب معقولی است، آن را محدود به یک یا دو کوسن کوچک نکنید و اجازه دهید دکوراسیون اتاق خواب ظاهری ژورنالی به خود بگیرد.


اگر شما هم از ایده ی جذاب و خاصی برای طراحی و دکوراسیون اتاق خواب منزل خود استفاده کرده اید، تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت “ارسال نظر” با ما در میان بگذارید.

 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا