توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آموزشخانه داری

۳۴ فعالیت و بازی با کودک سه ساله

۳۴ فعالیت و بازی با کودک سه ساله

داشتن یک لیست بازی با کودک سه ساله، شما را از فکر کردن روزانه به این مساله آزاد می‌کند. در این مطلب ۳۴ فعالیت و بازی برای کودکان سه ساله معرفی شده است. با انجام این فعالیت‌ها می‌توانید برای مدتی کودکتان را سرگرم کنید.
 
 
سیرافی ها| سرویس مادر و کودک – من یک کودک سه ساله دارم و همواره به دنبال فعالیت‌های آموزشی، خلاق و تخیلی برای سرگرم کردن او هستم. خوب است که پروژه‌ها و ایده‌های متنوعی برای مشغول نگه داشتن کودک خود داشته باشید. همچنین داشتن لیستی از این بازی‌ها می‌تواند شما را از فکر کردن و انتخاب بازی با کودک سه ساله‌تان راحت کند.

در ادامه فهرست‌های متنوعی از ایده‌ها و فعالیت‌هایی که می‌توانید با کودکتان از آن‌ها لذت ببرید، آمده است. این ایده‌ها شامل بازی با کودک سه ساله در روز‌های بارانی، بازی در فضای باز، هنر، کار دستی و آشپزی است. خود را آماده کنید تا با کودکتان خوش بگذرانید!

 

سرگرمی‌ها و بازی‌های روزمره با کودک سه ساله

۱- با عروسک‌ها و حیوانات پولیشی دکتر بازی یا خاله بازی کنید.
۲- به شکار رنگ‌ها بروید. یک شی رنگی برای هر رنگ رنگین کمان پیدا کنید.
۳- یک موشک، ماشین مسابقه ای، خانه بازی یا یک آشیانه با جعبه مقوایی بسازید.
۴- خمیر بازی خانگی بسازید و با آن بازی کنید.
۵- یک مهمانی عصرانه ترتیب دهید و با کودکتان برقصید و شاد باشید.
۶- با شلنگ یا تفنگ آب پاش آب بازی کنید.
۷- یک نامه برای پدربزرگ و مادربزرگ بنویسید و آن را در صندوق پستی بیاندازید.
۸- یک برج یا سازه با استفاده از مواد بازیافتی بسازید.
۹- شیشه پنجره‌ها را با آب و سرکه و بشویید.
۱۰- یک پازل (پازل ۳۰ قطعه‌ای برای این سن ایده آل است) حل کنید.
۱۱- سینک را با آب پر کنید و اسباب بازی‌های خود را حمام کنید.
۱۲- پاستا یا ماکارونی خشک را با چسب به کاغذ بچسبانید، سپس آن را با آبرنگ نقاشی کنید.
۱۳- یک قلعه با بالش‌ها و پتو‌ها بسازید، سپس در آن چرت بزنید.
۱۴- سیخ کباب میوه‌ای درست کنید و یک میوه جدید را که هنوز امتحان نکرده اید بخورید.
۱۵- آتش نشان بشوید و یک آتش فرضی را خاموش کنید.
۱۶- از کودک بخواهید تا کتاب مورد علاقه اش را برای شما بخواند.

۳۴ فعالیت و بازی با کودک سه ساله

فعالیت‌های مناسب روز بارانی برای کودک سه ساله

۱۷- یک مسیر با مانع در خانه ایجاد کنید. پرش از روی بالشتک ها، خزیدن زیر میز و از روی صندلی ها، پنج بار پریدن روی پادری، سپس دویدن به سوی میز. فقط باید از وسایل منزل و فوه تخیل خود استفاده کنید. همین و بس!
۱۸- زیر باران قدم بزنید. وقتی باران می‌آید، چکمه هایتان را بپوشید، بارانی و چتر بردارید و همراع کودکتان برای پیاده روی زیر باران بروید. چلپ چلوپ در گودال‌ها بپرید و زیر باران برقصید.
۱۹- برای دیدن فیلم و تئاتر کودکانه به سینما بروید. آیا کودکتان را تا کنون به تئاتر و سینما برده اید؟ سه سالگی سنی است که کودک می‌تواند به مدت کافی روی صندلی بنشیند تا کل فیلم را تماشا کند.
۲۰- یک کارتون با هم ببینید. یک دی وی دی کارتون انتخاب کنید و با هم ببینید و پاپ کورن بخورید. بعد از یک روز طولانی خسته کننده، تفریح لذت بخشی برای شما و کودکتان است.
۲۱- به کتابخانه بروید. کتاب‌هایی را که هر دوی شما جذاب هستند را انتخاب کنید تا کتاب خوانی برای شما و فرزندتان دلپذیر باشد. برخی از کتابخانه‌ها فعالیت‌های آواز خوانی و داستان خوانی برای کودکان نوپا دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز بهره ببرید.
۲۲– داستان بگویید. داستان گویی یک فعالیت خوب خانوادگی است که به تخیل و گسترش دایره واژگان کودک کمک می‌کند. تلویزیون را خاموش کنید و هر یک از اعضای خانواده داستانی کوتاه و تخیلی از خود تعریف کنند.

۳۴ فعالیت و بازی با کودک سه ساله

آشپزی با کودک سه ساله

۲۳- کودکان سه ساله عاشق آشپزی هستند. یک ملاقه، یک چهارپایه به عنوان زیر پایی و یک پیش بند به آن‌ها بدهید و ببینید چگون غرق در کار می‌شوند.
۲۴- می‌توانید پودر کیک آماده بگیرید و با هم کیک بپزید.
۲۵- ساندویچ‌های زیبا و خوشمزه درست کنید. ترکیبات جالبی مانند (کره بادام زمینی و سیب ها) روی نان‌ها بگذارید. سپس با استفاده از کاتر‌های شکل دار (حلقه، ستاره، حیوانات و غیره) آن‌ها را برش بزنید.
۲۶- سالاد میوه، ژله میوه و کباب میوه‌ای آماده کنید.
 

۳۴ فعالیت و بازی با کودک سه ساله

بازی با کودک سه ساله

۲۷- حدس زدن حیوانات. یکی از بازیکنان وانمود می‌کند که یک حیوان (سگ، گربه، پرنده، فیل، شیر، پروانه، عنکبوت، خرگوش یا هر موجود دیگر) است و دیگری باید حدس بزند او چه حیوانی است. می‌توانید صدای حیوان را در بیاورید، یا راه رفتنش را تقلید کنید. بازی به نوبت بین بازیکنان انجام می‌شود.
۲۸- شکار رنگ ها. به دنبال شکار رنگ‌ها در خانه بروید. یک مسابقه بدهید و ببینید که چند شی با یک رنگ مشخص می‌توانید در خانه پیدا کنید. هر کسی تعداد بیشتری پیدا کند، برنده است.
۲۹- رهبر و پیرو. یک بازیکن به عنوان رهبر انتخاب می‌شود و همه کار‌هایی که انجام می‌دهد، دیگران تکرار می‌کنند. این حرکات می‌تواند شامل پریدن، خزیدن، دویدن، یا آواز خواندن باشد. بازی می‌تواند داخل یا خارج از خانه انجام شود. در طی بازی همه به نوبت رهبر می‌شوند.

۳۴ فعالیت و بازی با کودک سه ساله

فعالیت‌های هنری و کار دستی برای کودک سه ساله

۳۰- نقاشی و رنگ آمیزی. اگر از رنگی شدن خانه و وسایل آن ناراحت می‌شوید، در یک روز آفتابی، رنگ‌ها و وسایل نقاشی را به فضای باز ببرید. لباس‌های کهنه و قدیمی بر تن کودکتان کنید. اجازه دهید تا سنگ ها، برگ‌ها و هر آنچه که می‌بیند را رنگ کند. آبرنگ، گواش و رنگ انگشتی برای این کار بسیار مناسب هستند.
۳۱- تخته و گچ. می‌توانید در حیاط خلوت یا پیاده رو اجازه دهید کودک با گچ‌های رنگی بازی و نقاشی کند. گچ به آسانی با آب پاک می‌شود، اما تجربه لذت بخشی برای کودکتان ایجاد می‌کند.
۳۲- برچسب و کتاب‌های برچسب دار. کودکان عاشق برچسب و کتاب‌های برچسب دار هستند. بازی با برچسب‌ها برای مدتی آن‌ها را سرگرم می‌کند.
۳۳- کتاب‌های رنگ آمیزی. کودکان رنگ آمیزی شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه خود را دوست دارند. با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید تعداد زیادی از صفحات رنگ آمیزی رایگان را دریافت کنید و آن‌ها را در اختیار کودکتان قرار دهید.
۳۴- بازی با اکلیل. کاغذ، چسب و شیشه اکلیل را آماده کنید. با کودکتان طرحی روی کاغذ بکشید و آن را با چسب پر کنید. سپس روی چسب‌ها اکلیل بپاشید. کودکان عاشق زرق و برق این نقاشی‌ها می‌شوند.

۳۴ فعالیت و بازی با کودک سه ساله

شما چه فعالیت‌های دیگری، به عنوان بازی با کودک سه ساله خود انجام می‌دهید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

برگرفته از: wehavekids
 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا