توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آموزشخانه داری

پاک کردن مارک چادر و روش شستن چادرهای مشکی

پاک کردن مارک چادر و روش شستن چادرهای مشکی

پاک کردن مارک چادر کار ساده‌ای نیست و برخی از مارک‌ها به آسانی پاک نمی‌شوند.
اگر مارک پارچه چادری شما دائمی نباشد، می‌توانید با استفاده از استون، تینر و … آن را پاک کنید.
سیرافی ها| سرویس خانه داری – امروزه چادرهای مدل‌دار متنوع و با جنس‌های مختلفی در بازار چادر فروشی دیده می‌شود. هریک از این چادرها طراحی و جنس پارچه خاصی داشته و منحصر به فرد هستند. چادرهای ملی و دانشجویی، چادرهای عربی، چادر لبنانی، اماراتی، چادرهای شال دار و زیپی برخی از سایر انواع چادرها بوده که دوخت جالبی دارند و هر کس بنا به سلیقه خود می‌تواند یکی از این مدل‌ها را تهیه کند. 
اما چه بر روی این چادرها و چه بر روی پارچه چادری که تهیه کرده‌اید تا شخصا چادر بدوزید، مارک طلایی به چشم می‌خورد که گاهی پاک کردن آن برای شما به یک معضل تبدیل می‌شود چراکه به هیچ شکلی نمی‌توانید آن را پاک کنید. ما برای رفع نگرانی و حل مشکل شما در این متن انواع روش‌های پاک کردن مارک چادر را آموزش می‌دهیم تا با خیال راحت مارک آن را پاک کرده و پارچه چادری را مورد استفاده قرار دهید.

روش‌های پاک کردن مارک چادر

معمولا روی برخی از پارچه‌های مشکی چادری که گاهی برای مانتو و مقنعه نیز استفاده می‌شود و همچنین برخی از پارچه‌های فاستونی، یک مارک طلایی رنگ وجود دارد که پاک کردن آن گاهی کار چندان آسانی نیست. اگرچه در برخی موارد برای از بین بردن این مارک تنها لازم است پارچه را در دست گرفته و آن را همانطور خشک بسابید و یا با ناخن مارک را از روی آن بتراشید، اما گاهی این روش موثر نیست و باید راهکارهای دیگری را امتحان کنید. روش‌های مختلفی برای پاک کردن مارک چادر وجود دارد و هرکس بنا به تجربه خود یک روش را توصیه می‌کند. ما به شما پنج روش را توصیه کرده و آموزش خواهیم داد.
 
مارک طلایی روی چادر

۱- پاک کردن مارک چادر با قند

برای پاک کردن مارک چادر، یک حبه قند برداشته و آن را روی مارک پارچه چادرتان بکشید
سختی قند باعث خراشیده شدن مارک شده و آن را رفع می‌کند.
 

۲- قرار دادن چادر در یخچال

پارچه چادری خود را به مدت چند ساعت یا چند روز در داخل یخچال بگذارید، سپس آن را بیرون آورده و به آرامی با ناخن روی مارک را بتراشید، مشاهده خواهید کرد که مارک چادر به خوبی کنده شده و می‌ریزد.

۳- استفاده از اسپری برای از بین بردن مارک چادر

اسپری به دلیل داشتن ترکیبات الکلی این قابلیت را دارد تا چنین مارک‌هایی را پاک کند. برای استفاده از این روش، مقداری اسپری روی جایی از پارچه که مارک دارد بزنید و مدتی آن را رها کنید و یا به آرامی روی آن را ماساژ دهید، سپس مشاهده خواهید کرد که اسپری مارک را به خود جذب کرده و دیگر اثری از مارک طلایی رنگ نیست.
 
چادر مشکی

۴- استفاده از استون برای پاک کردن مارک چادر

یک پیشنهاد دیگر برای پاک کردن مارک چادر مشکی، استفاده از استون است. البته پیش از انجام این کار، اگر مقداری از پارچه را بصورت برش خورده و غیر قابل استفاده دارید، تا بتوانید امتحان کنید که استون رنگ پارچه را نمی‌برد، اگر مشکلی نبود سپس می‌توانید بر رو قسمتی که مارک بر روی آن حک شده، استون بریزید تا مارک آن را پاک کند (در برخی از جنس‌های چادری مانند کن کن و حریر مراقب باشید که به بافت پارچه آسیبی وارد نشود).

۵- پاک کردن مارک چادر با تینر

این روش نیز مشابه روش بالایی است، یعنی حتما پیش از استفاده کامل، از عدم آسیب به رنگ پارچه چادری خود توسط تینر مطمئن شوید و بعد آن را بر روی قسمت‌های اصلی پارچه بکشید. 
اگر تمام راه های بالا را انجام دادید و هیچ کدام موثر نبودند، احتمالا مارک پارچه شما دائمی است و هیچ گاه پاک نخواهد شد، در این صورت می‌توانید آن قسمت از پارچه را در قسمت‌های داخلی دوخته که دیده نمی‌شود و یا طوری برش بزنید که در قسمت‌هایی نباشد که خیلی به چشم بیاید.

 

چادر مشکی

روش شستن چادر مشکی

چادر را نیز مانند هر نوع لباس دیگری می‌توان در ماشین لباس شویی انداخت و شست اما اگر می‌خواهید اختصاصا روشی را یاد بگیرید که عمر و دوام چادرتان افزایش یابد بهتر است در هنگام شستن چادرهای مشکی این نکات را در نظر بگیرید.
  • توصیه عمده بر این است که چادر مشکی را به صورت دستی بشوید و هیچ گاه از آب با دمای بالا برای شستن چادر استفاده نکنید (دمای آب حدود سی درجه مناسب است).
  • استفاده از مواد شوینده پودری نیز برای شستن چادر مشکی توصیه نمی‌شود اما در صورت استفاده، حداقل سعی کنید از پودر دستی استفاده کنید زیرا مواد سازنده و آنزیم‌های موجود در پودرهای ماشینی به الیاف چادر آسیب می‌زند.
  • استفاده از شامپو مایع ظرفشویی و مایع دستشویی برای شستن پارچه‌های چادری بهتر است. استفاده از مایع ظرفشویی چادر شما را براق می‌کند و اگر پس از شستن چادر از نرم کننده استفاده نمایید، چادر شما دچار الکتریسیته نخواهد شد به علاوه اینکه پرز آن نیز گرفته خواهد شد.

  • ابتدا مواد شوینده را در داخل آب ریخته و کاملا در آب حل کنید و سپس چادر را داخل آب بیاندازید.
  • برای خشک کردن چادر نیز هیچگاه آن را نچلانید، بلکه چادر را در سبدی بگذارید تا آبش آرام آرام گرفته شود و سپس آن را در یک محل سایه دار پهن کنید.
  • توصیه می‌شود که چادر مشکی خیس را زیر آفتاب پهن نکنید، و در هنگام اتو کردن چادر، روی آن یک پارچه نخی بیاندازید و اتو را مستقیما روی چادر نکشید. همچنین بهتر است که چادر را از سمت داخلی آن اتو کرده و روی آن را اتو نکنید. تا جای ممکن نیز از دمای پایینی برای اتو کردن چادر استفاده کنید تا به الیاف و بافت آن آسیبی نرسد.

 


امیدواریم که خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد، شما نیز می‌توانید تجربیات و نقطه نظرات خود در این رابطه را در قسمت نظرات، با ما در میان بگذارید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا