توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
رشته های ورزشیورزش

معرفی ورزش ترامپولین و فواید آن

ورزش ترامپولین یا جست ورزی به عنوان یک رشته ورزشی مستقل شناخته و به صورت تک نفره یا دونفره در المپیک شرکت داده می‌شود. این ورزش در ابتدا از ابزار‌های ژیمناستیک بود، اما امروزه به تنهایی یک رشته‌ی ورزشی به حساب می‌آید.

معرفی ورزش ترامپولین و فواید آن

سیرافی ها| سرویس ورزش – آیا به دنبال یک ورزش ایمن و لذت بخش هستید که کودکتان را برای رسیدن به قله‌های آتی آماده کند؟ ورزش ترامپولین یک ورزش عالی برای آموزش مهارت‌های هوازی سالم به کودکان است و همزمان به رشد و افزایش مهارت‌های تعادلی بدن نیز بسیار کمک می‌کند. با مطالعه این نوشتار با ترامپولین و فواید آن آشنا شوید.
ورزش ترامپولین چیست؟

ورزش ترامپولین

ترامپولین در ابتدا به عنوان یکی از تمرینات ژیمناستیک کاران مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در سال ۱۹۷۱ با تشکیل انجمن ترامپولین آمریکا به رشته‌ای نوظهور در ورزش تبدیل شد. ترامپولین به معنای پرش بلند است و توسط جرج نیسن اختراع شده است.
ترامپولین همچنین برای تمرین فضانوردان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه علاوه بر یک تفریح مهیج برای کودکان برای توانبخشی و تقویت مهارت‌های هوازی استفاده می‌شود.

فواید ورزش ترامپولین

ترامپولین یک ورزش بسیار موثر است که توسط ناسا پیشنهاد می‌شود. براساس مطالعات این مرکز هر ده دقیقه انجام ورزش ترامپولین بسیار موثرتر از سی دقیقه دویدن است. سایر مزایای ورزش ترامپولین عبارتند از:

۱- کمک به دفع سموم

حرکات ورزش ترامپولین می‌تواند به حرکت مواد در لوله‌های سیستم لنفاوی کمک کند. به طور کلی برای بهبود عملکرد لنف، حرکت کردن امری ضروری است چرا که در غیر این صورت این سیستم به علت انباشت سموم دچار مشکل می‌شود. براساس تحقیقات حرکات ریباند و بالا و پایین پریدن می‌تواند جریان حرکت این مواد را آسان‌تر هدایت کند.

۲- افزایش تعادل

حرکات ورزش ترامپولین اعصاب بینایی، مجاری شنوایی و ارتباط ذهن و بدن را تقویت می‌کند. ذهن انسان قادر به پیش بینی حرکات بدن نیست و به مرور می‌تواند آنرا یاد بگیرد. ترامپولین به قدری بر روی ارتباط ذهن و بدن و حفظ تعادل اثر می‌گذارد که بسیاری از بوکسور‌ها امروزه برخی تمرینات ترامپولین را انجام می‌دهند.
ورزش ترامپولین

۳- تقویت استخوان بندی

ورزش ترامپولین با تقویت استخوان بندی بدن و درواقع کمک به بازسازی استخوان‌ها از بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان  جلوگیری می‌کند.

۴- ایجاد وزن مناسب

براساس مطالعات، پرش‌های مداوم و منظم بر روی ترامپولین باعث دفع آنزیمی می‌شود که عامل چاقی است. این ورزش همچنین بر کاهش استرس و متابولیسم آثار بسزایی دارد.

۵- حرکات اصلاحی

حرکت‌های ترامپولین به گونه‌ایست که به مرور ستون فقرات را به حالت استاندارد در می‌آورد؛ چرا که در این ورزش لازم است ستون فقرات حالت اس شکل و استانداردی داشته باشند. بنابراین اگر برای مثال قوز دارید، ترامپولین یکی از بهترین ورزش‌های اصلاحی است.
معرفی ورزش ترامپولین و فواید آن

۶- افزایش انرژی

کافیست نگاهی به حرکات ترامپولین بیاندازید و خواهید فهمید چرا ترامپولین بسیار انرژی بخش است. بالا و پایین‌ پریدن‌های منظم، ضربان قلب و تنفس را افزایش می‌دهد و موجب افزایش انرژی جسم و روان می‌شود.

۷- بهبود کارایی قلب

براساس مطالعات کالج اسپورت مدیسن، حرکت‌های ورزشی با شدت متوسط برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. بر این اساس، ورزش ترامپولین در دسته‌ی ورزش‌های متوسط می‌تواند باعث پمپاژ منظم خون شود و به این ترتیب اکسیژن رسانی به سلول‌ها و سوخت و ساز بدن را بهبود دهد.
فواید ترامپولین

سخن آخر

ورزش ترامپولین چندسالیست که به عنوان یک رشته‌ی ورزشی مستقل در رقابت‌های المپیک شرکت می‌کند؛ بنابراین کودکان شما علاوه بر اینکه می‌توانند این ورزش را به عنوان تفریح یا بهبود سلامتی انجام دهند، آینده‌ی درخشانی نیز در این زمینه خواهند داشت. خود شما نیز می‌توانید با انجام این ورزش سطح انرژی جسمانی و خلق خود را بالا ببرید. 
آیا پیش از این با این ورزش آشنایی داشتید؟ پس از خواندن این مطلب چقدر مشتاقید تا ترامپولین را امتحان کنید؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش “ارسال نظر” در پایین همین صفحه برای ما ارسال کنید تا ما آن را با سایر کاربران ستاره به اشتراک بگذاریم.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا