توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ترفند های خانه داریخانه داری

آموزش دوخت کیسه پارچه ای با تصاویر و مراحل

کیسه پارچه‌ای یکی از وسایل ضروری در هر خانه‌ای محسوب می‌شود که می‌توان بسیاری از وسایل خرده ریز مانند وسایل آرایشی، ابزار خیاطی و سایر ابزارهای ریز را درون آن‌ها قرار داد. همچنین این وسیله می‌تواند در آشپزخانه نیز بسیار کاربردی باشد. برخی افراد از آن به عنوان کیسه‌ی سبزی یا برخی میوه‌ها و حبوبات استفاده می‌کنند. برخی نیز ابزارهای آشپزخانه‌ی ریز را جهت مرتب سازی درون آن قرار می‌دهند. به هر حال هدف هرچه باشد هر زن و مردی یک روزی در خانه به این وسیله نیاز پیدا خواهند کرد. به همین دلیل در این بخش از هنرهای دستی، آموزش دوخت کیسه پارچه ای را به صورت مرحله به مرحله خدمت کاربران محترم آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

آموزش دوخت کیسه پارچه ای بسیار ساده و آسان است. این نوع کیسه پارچه‌ای فقط از یک تکه پارچه دوخته می‌شود و به همین خاطر مهارت‌های ابتدایی خیاطی برای دوخت آن کفایت می‌کند. دهانه کیسه نیز با یک طناب بسته می‌شود که استفاده از آن را ساده تر می‌کند. برای سریع‌تر شدن دوخت‌ها در این آموزش از چرخ خیاطی استفاده شده است. اما شما می‌توانید دوخت‌ها را با دست نیز انجام دهید.

برای دوخت این کیسه پارچه ای به دو تکه پارچه غیرهم‌رنگ و یک طناب و برخی ابزارهای معمول مورد نیاز است که آن‌ها را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

وسایل مورد نیاز برای دوخت کیسه پارچه ای:

  • ۲ نوع پارچه (ترجیحا در طرح و رنگ متفاوت)
  • طناب یا ریسمان
  • نخ
  • ماشین خیاطی
  • قیچی
  • سنجاق
  • سوزن ته گرد
  • اتو بخار
  • نوار اندازه گیری
  • خط کش

مراحل آموزش دوخت کیسه پارچه ای:

پس از تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز، مراحل دوخت کیسه پارچه ای را با دقت دنبال کنید.

مرحله اول:

از هر یک از پارچه‌های یک مستطیل در ابعاد ۹ در ۱۵ اینچ یا ۲۲.۸۶ در ۳۸.۱ سانتی‌متر ببرید. سپس باید طرحی را که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید پشت یکی از پارچه‌های بریده شده رسم کنید. سپس پارچه‌ها را روی هم گذاشته و با استفاده سنجاق آن‌ها را بهم پین کنید.

پس از آن با استفاده از ماشین خیاطی، دوخت پارچه‌ها را به یکدیگر شروع کنید. دقت داشته باشید که دوخت خود را فقط بر روی خطوط قرمز انجام دهید. بعد از اینکه دوخت دو پارچه بهم تمام شد، پارچه‌ها را از محل دوخته نشده و سوارخ در نظر گرفته شده، برگردانید. حالا روی لبه پارچه‌ها یک سوراخ بزرگ است که می‌توانید آن را کوک بزنید و ببندید یا بگذارید به همین شکل بماند.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

مرحله دوم:

در این مرحله با استفاده از یک خودکار یا مداد، یک خط از بالای سوراخ کوچک تا سر دیگر پارچه بکشید. به همین ترتیب یک خط هم از پایین سوراخ تا سمت دیگر رسم کنید. اینکار را روی هر دو طرف پارچه تکرار کنید و سپس روی این خطوط را چرخ کنید.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

مرحله سوم:

پارچه‌ی به دست آمده را از وسط تا کنید و با استفاده از سنجاق دو نیمه پارچه را در محل رسیدن لبه‌های دو سمت پارچه ثابت کنید. سپس با استفاده از قلم دو خط عمود بر دو خط بالایی بکشید. این دو خط باید از پایین دو خط موازی شروع شوند و تا پایین پارچه ادامه داشته باشند. دقت داشته باشید که این دو خط را با حدود ۱ سانتی‌متر فاصله از لبه‌ها ترسیم کنید. پس از آن که این مراحل را انجام دادید، با استفاده از چرخ خیاطی، از روی خط بدوزید و پارچه را به پشت برگردانید.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

مرحله چهارم:

بعد از اینکه پارچه را به پشت برگردانید، گوشه‌ها را بگیرید و یک خط عمود و صاف به درز بکشید و رویش را چرخ کنید. اینکار را برای هر دو لبه تکرار کنید. سپس کیسه را دوباره به رو برگردانید.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

مرحله پنجم:

دو تکه طناب به طول ۱۸ اینچ ببرید. یک سنجاق قفلی به سر یکی از طناب‌ها وصل کنید. سپس با کمک سنجاق قفلی، یک سر یکی از طناب‌ها را از یک سوراخ رد کنید و طناب را به طرف سوراخ طرف دیگر پارچه هدایت کنید. همین کار را با طناب دیگر اما اینبار در جهت مخالف تکرار کنید. حالا سر هر دو طناب را گره بزنید تا ریش ریش نشوند. حالا اگر طناب ها را بکشید، سر کیسه پارچه ای بسته می‌شود.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

آموزش دوخت کیسه پارچه ای در اینجا به اتمام رسید.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

با همین روش می‌توانید کیسه پارچه‌ای در اندازه‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر بسازید. تنها تغییری که باید در کارتان دهید، ابعاد پارچه‌هایی است که بریده می‌شوند. امیدواریم این آموزش مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

برگرفته شده از: instructables.com

 

 

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا