توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آموزشخانه داری

ساخت محافظ تخت کودک: بامپر تخت خواب کودک

بامپر یا محافظ تخت شاید در نگاه اول ضروری به نظر نرسد اما با بزرگتر شدن نوزاد و شروع شیطنت‌های او برای محافظ از او لازم خواهد بود. محافظ تخت کودک یکی از وسایل ضروری اتاق نوزاد و کودک به ویژه کودکان نوپا محسوب می‌شود. این وسیله‌ی کاربردی را می‌توانید به راحتی در خانه درست کنید. در این مطلب آموزش ساخت محافظ تخت کودک را خدمت شما آماده کرده‌ایم.

ساخت محافظ تخت کودک

ساخت محافظ تخت کودک

مهم‌ترین مزیت ساخت محافظ این است که لازم نیست دنبال بامپر با طراحی و رنگ دلخواهتان بگردید و به راحتی می‌توانید آن را با رنگ‌های متناسب دکور اتاق کودک و تخت خواب کودک بسازید. در ادامه قصد داریم راز ساختن بامپر یا محافظ شیک و مدرن با طرح بافته را با شما در میان بگذاریم. شما می‌توانید آن را در یک رنگ یا هر رنگ دلخواهی بسازید. برای ساخت محافظ تخت کودک نیازی به ماشین خیاطی نیست اما وجود آن می‌تواند کلی زمان برای شما بخرد. وسایل و ابزار مورد نیاز برای ساخت بامپر تخت کودک را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

ساخت محافظ تخت کودک

وسایل مورد نیاز برای آموزش ساخت محافظ تخت کودک:

  • پارچه مخمل کشی (در سه رنگ مختلف)
  • پشم بالش برای پر کردن درون بامپرها
  • چرخ یا ماشین خیاطی
  • نخ و سوزن
  • سوزن ته گرد و سنجاق
  • رول دستمال کاغذی خالی یا کارتن
  • قیچی
  • خط کش

مراحل ساخت محافظ تخت کودک:

پس از تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز، مراحل ساخت را برای درست کردن محافظ تخت کودک دنبال کنید.

مرحله اول

در این مرحله باید پارچه بامپر یا محافظ را در اندازه‌ی مورد نیاز برش دهید. برای اینکار پارچه را از وسط تا کنید در این آموزش عرض ۱۵۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است. سپس ۱۷ سانتی‌متر اندازه بگیرید و آن را ببرید. از هر رنگ پارچه مخمل دو تکه ۱۷ در ۱۵۰ سانتی‌متر ببرید.

ساخت محافظ تخت کودک

مرحله دوم

در این مرحله دو تکه پارچه‌ی مخمل هم رنگ را برداشته و با استفاده سنجاق به یکدیگر وصل کنید و با دقت بدوزید. با این روش یک نوار بلند در اندازه ۱۷ در ۳۰۰ سانتی‌متر خواهید داشت. سپس با تا کردن پارچه از طول، یک آستین ایجاد کنید و لبه‌هایش را به هم پین کنید. از تعداد زیادی سنجاق استفاده کنید چون احتمال لیز خوردن پارچه وجود دارد. پارچه‌های مخمل دارای خواب هستند پس در هنگام دوختن باید خواب پارچه را نیز در نظر بگیرید.

ساخت محافظ تخت کودک

مرحله سوم ساخت محافظ تخت کودک:

در این مرحله از ساخت محافظ تخت کودک باید آستین ایجاد شده را برگردانید. برای اینکار با یک سنجاق قفلی لوله را برگردانید تا روی آن به سمت داخل باشد. به یک سر لوله سنجاق قفلی زده و سر سنجاق را به سمت پایین و داخل پارچه برگردانید. سنجاق را داخل بکشید و سپس پارچه را بکشید. این کار را تا زمانی که لوله پارچه‌ای کاملا برعکس شده باشد، ادامه دهید.

ساخت محافظ تخت کودک

مرحله چهارم

در این مرحله باید داخل بامپر را با پشم بالش یا پشم شیشه پر کنید. برای اینکار رول دستمال کاغذی یا یک تکه کارتن لوله شده را داخل پارچه قرار دهید. به دلیل اینکه پارچه بلند است، پر کردن آن باید در دو مرحله انجام شود. سپس کمی پشم بالش داخل پارچه فرو کرده و آن را با خط کش تا انتها هدایت کنید. اینکار را آنقدر ادامه بدهید که کل پارچه پر شود. دقت داشته باشید که پشم در کل لوله به طور یکنواخت پخش شده باشد. چند سانتی‌متر آخر پارچه را خالی بگذارید و با سنجاق ببندید تا پشم شیشه بیرون نزند. حالا رول دستمال کاغذی را از طرف دیگر در پارچه فرو کنید و قسمت خالی را هم پر کنید.

اولین لوله بامپر تخت کودک ساخته شد. همانطور که گفته شد این محافظ با طرح بافته شده، خواهد بود. پس برای تکمیل آموزش به یک لوله‌ی دیگر نیاز خواهید داشت. پس همین مراحل را برای ساخت دو رنگ دیگر هم تکرار کنید. با این تفاوت که به جای استفاده از دو رنگ یکسان از دو رنگ مختلف استفاده کنید و با دو رنگ مختلف یک آستین بلند بسازید.

ساخت بامپر تخت کودک

مرحله پنجم ساخت محافظ تخت کودک:

پس از ساخت دومین لوله، برای بافت بامپر آماده هستید. با سه لوله یک بافت ساده بزنید و سعی کنید درز دوخت را همواره پشت نگه دارید. بعد از تکمیل بافت هم سر لوله‌ها را با نخ و سوزن بدوزید و پشت بافت مخفی کنید.

ساخت بامپر تخت کودک

به همین ترتیب ساخت محافظ تخت کودک به اتمام رسید و می‌توانید با استفاده از دور تا دور تخت کودک را ایمن بسازید.

ساخت بامپر تخت کودک

معمولا بامپری با طول ۲.۷۵ سانتی‌متر برای اکثر تخت‌های کودک مناسب است. البته شما می‌توانید  این بامپر را در اندازه‌ای دلخواه و مناسب برای سایز تخت فرزند خود استفاده کنید. امیدواریم از آموزش ساخت محافظ تخت کودک لذت برده باشید.

برگرفته شده از: instructables.com

لینک خبر

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا