توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
کنگان

اعتیاد مهمترین عامل تخریب نیروی کارآمد و جوان

ثلاث- کارگاه آموزش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با محوریت مبارزه با مواد مخدر ویژه کارکنان منطقه عملیاتی پارسیان شهرستان لامرد اجرا گردید.

کارشناس آموزش پیشگیری از اعتیاد در گفتگو با ثلاث:

به گزارش ثلاث، عبدالحسین شبانی نژاد کارشناس آموزش پیشگیری از اعتیاد و مشاور آسیب  شناسی در حاشیه کارگاه آموزش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با محوریت مبارزه با مواد مخدر ویژه کارکنان منطقه عملیاتی پارسیان شهرستان لامرد با گفتگو با این خبرگزاری از مهمترین اهداف برنامه پیشگیری از معضلات اجتماعی ارتقای سلامت افراد جامعه دانست و اظهار داشت:

امروز اعتیاد یکی از اساسی ترین مسائل اجتماعی جامعه و مهمترین عاملی است که می تواند نیروی کارآمد و جوان را به تخریب بکشاند و  زمینه انحرافات دیگر را هموار سازد. خطر این تباهی و گسترش کج رفتارها و آسیبهای اجتماعی لزوم برنامه‌های پیشگیری اولیه اعتیاد را نه در شعار و تکرار آن بلکه در عمل نیز مطرح می سازد.

مشاور آسیب شناسی اجتماعی در خصوص پروژه پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور در محیط کارگری خاطر نشان کرد: یکی از فاکتورهای اعتیاد در محیط کاری را می توان به ویژگی‌های شغلی اشاره کرد از جمله حرفه های که حساس و نیاز به تمرکز روانی یا صرف انرژی،فعالیت های که به صورت شیفتی انجام می شوند، کارهای تکراری و خسته کننده، برخی مشاغل که به مدت طولانی از خانواده و روابط اجتماعی معمول دور باشند؛ در تمامی این شرایط فرد شاغل دچار استرس شده و برای تحمل پذیر کردن شرایط شغلی، مواد مخدر را مصرف می کند.

وی استرس کاری را عامل گرایش کارکنان به اعتیاد دانستند و افزود: کارهای دشوار و پراسترس همواره با محدودیت های محیط کار از جمله عوامل گرایش به اعتیاد می باشد و ورود و کار در این محیط ها به عنوان یکی از محیط های پر استرس از مهمترین محل ها برای اجرای برنامه پیشگیرانه است.

.


لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا