توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهفواید غذاهافواید میوجاتمربا و ترشی

خواص مربای توت فرنگی + طرز تهیه

مربای توت فرنگی یکی از خوش رنگ ترین و خوشمزه ترین مرباهاست که در این بخش از زیبامون دات کام با خواص مربای توت فرنگی و طرز تهیه آن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

درست کردن مربا در خانه یکی از هنرهایی هست که تقریبا تمام خانوم های ایرانی به آن علاقه مند هستند و برای یک بار هم که شده درست کردن مربا رو تجربه کرده اند.

 

مرباهای خانگی که با استفاده از میوه های تازه و مناسب فصل تهیه میشن جز سالم ترین مرباها هستند و نسبت به مرباهای آماده و بازاری طعم، مزه و رنگ و بوی بهتر و عالی تری خواهند داشته و هم اینکه از سلامت آن مطمئن خواهید بود. با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و با آموزش درست کردن مربا توت فرنگی و خواص ان بیشتر آشنا شوید.

خواص توت فرنگی

 

 

توت فرنگی

 

 

شکل ظاهری و قلب مانند توت فرنگی اولین علامتی هست که نشون میده این میوه خوش رنگ و خوشمزه برای سلامت قلب مفید هست، کلسترول و فشار خون رو پایین میاره و از بدن در برابر سرطان محافظت میکنه.

 

توت فرنگی سرشار از انواع ویتامین، فیبر و سطوح بالایی از انتی اکسیدان هست و از بدن در برابر رادیکال های ازاد مراقبت میکنه و همچنین یک منبع غنی از منگنز و پتاسیم هست. چیزی در حدود 8 عدد توت فرنگی ویتامین c بیشتری از یک پرتقال داره و نیاز بدن به این ویتامین رو تامین میکنه.

 

ویتامین c و آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی تاثیر خیلی خوبی در زیبایی پوست داشته و میتونن پیری پوست رو به تاخیر بیاندازند. علاوه بر این توت فرنگی میتونه باعث روشن شدن و بهبود رنگ پوست هم بشه و کمک میکنه تا لکه های پوستی کم رنگ تر شوند. 

 

علاوه بر این توت‌ فرنگی دارای مواد معدنی و ویتامین‌ های بسیار زیادی هست که می‌تونند در درمان تیرگی لب موثر باشند. توت‌ فرنگی کمک می‌کنه تا سلول‌ های مرده پوست لب، پوسته پوسته شده و از لب جدا شوند و به این ترتیب تیرگی پوست لب رو از بین میبرند و باعث میشه تا پوست لب خوش رنگ تر و طبیعی تر باشه.

 

استفاده از توت‌ فرنگی یک راه طبیعی و موثر برای سفید کردن دندان‌ ها نیز هست. ویتامین C موجود در توت‌ فرنگی، باعث از بین رفتن پلاک‌ های روی دندان میشه و زردی دندان ها رو از بین میبره. تنها کاری که باید انجام بدید این هست که مقداری توت فرنگی له شده رو به دندان ها بمالید چند دقیقه صبر کنید و بعد دندان هاتون رو بشویید. تکرار این روش باعث میشه تا دندان هاتون به تدریج سفید تر شوند.

 

 

طرز تهیه مربا توت فرنگی در خانه

 

برای تهیه مربای توت فرنگی خانگی به توت فرنگی، شکر و مقداری کمی اب لیمو تازه نیاز دارید. در این روش مقدار توت فرنگی و شکر تقریبا باید برابر باشه اما اگه مربای خیلی شیرین و یا کم شیرین دوست دارید میتونید متناسب با ذائقه خودتون و خانواده مقدار شکر رو کم یا زیاد کنید.

 

1. ابتدا توت فرنگیها رو به خوبی بشویید. قسمت سبز رنگ توت فرنگی رو جدا کنید و اگر اندازه توت فرنگی ها درشت بود، به دو قسمت تقسیم کنید و یا اگر دوست دارید شکل توت فرنگی حفظ بشه، توت فرنگی ها رو برش ندید.

 

 

تمیز کردن توت فرنگی

 

 

2. نصف توت فرنگی رو در یک ظرف بزرگ بریزید و نیمی از شکر رو بر روی توت فرنگی ها بپاشید و بقیه توت فرنگی رو به ظرف اضافه کنید و دوباره روی ان شکر بپاشید.

 

 

ریختن شکر روی توت فرنگی

 

 

3. ظرف حاوی توت فرنگی و شکر رو به مدت 1 روز یا 24 ساعت در یخچال قرار بدید. در این مدت زمان، توت فرنگی ها آب می اندازند و برای تهیه مربا آماده می شوند.

 

4. برای درست کردن مربای توت فرنگی نیازی به اضافه کردن آب ندارید زیرا توت فرنگی به اندازه کافی آب پس داده اند.

 

5. ظرف حاوی توت فرنگی رو بر روی شعله ملایم اجاق گاز قرار بدید و اجازه بدید تا به جوش بیاید.

 

6. بعد از جوش آمدن، مربای توت فرنگی شروع به کف کردن خواهد کرد. بهتره این کف ها رو از روی ظرف بردارید تا در انتها مربای خوش رنگی داشته باشید.

 

 

برداشتن کف روی مربا توت فرنگی

 

 

7. تقریبا 20 تا 30 دقیقه زمان نیاز هست تا توت فرنگی ها پخته و نرم شوند و شربت مربا نیز قوام پیدا کند.

 

8. در انتهای پخت مربای توت فرنگی باید 1 تا 2 قاشق آب لیمو به مربا اضافه کنید تا مربای توت فرنگی شکرک نزند.

 

9. بعد از قوام آمدن مربا، اجاق گاز رو خاموش کنید. مربای توت فرنگی خانگی و خوش رنگ و عطر شما آماده هست.

 

10. اجازه بدید مربا خنک بشه و بعد اون رو درون ظرف های شیشه ای بریزید و در یخچال نگه داری کنید. نوش جان!

 

 

ریختن مربا توت فرنگی در شیشه

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا