توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ترفند های خانه داریخانه داریهنر در خانه

آموزش ساخت برگ تزئینی

 برگ‌های تزئینی یکی از وسایل جذاب تزئینی هستند که در ساخت وسایل دکوری و … استفاده می‌شوند. با استفاده از این مورد، می‌توان هر چیزی مانند وسایل شخصی، کاور دفتر، قاب گوشی، وسایل خانگی، گلدان و آینه و … را تزئین کرد. این برگ‌های تزئینی را می‌توان به روش‌های مختلفی درست کرد. یکی از این روش‌ها استفاده از اکلیل است. در این مطلب از بخش هنرهای دستی، آموزش ساخت برگ تزئینی اکلیلی را ارائه می‌دهیم. اگر به دنبال روش خاصی برای تزئین هستید، این آموزش را دنبال کنید.

ساخت برگ تزئینی

ساخت برگ تزئینی

برای ساخت این برگ‌ها به چند برگ خشک شده، اکلیل و رنگ آکریلیک نیاز خواهید داشت و موارد که در ادامه خدمت شما بیان خواهیم کرد. همانطور که گفته شد، از این برگ‌ها می‌توان در تزئین وسایل شخصی یا وسایل خانگی و تهیه کادو استفاده کرد. به علاوه از ترکیب این برگ‌ها با پوشش رزینی در ساخت بدلیجات استفاده می‌شود. در این بخش آموزش ساخت برگ تزئینی را خدمت شما ارائه می‌دهیم.

وسایل مورد نیاز برای آموزش ساخت برگ تزئینی:

  • کتاب ضخیم
  • برگ خشک شده
  • رنگ آکریلیک
  • مداد
  • کاغذ
  • قیچی
  • چسب
  • اکلیل

مراحل ساخت برگ تزئینی:

پس از تهیه ابزار و سایل مورد نیاز مراحل ساخت برگ تزئینی اکلیلی را دنبال کنید.

مرحله اول

اولین قدم در ساخت این برگ های زیبا داشتن چند برگ خشک شده است. اگر پیش از این برای درست کردن آن اقدامی نکرده‌اید، بهتر است برگ‌های تازه را لای کتاب ضخیم قرار دهید و ۵ الی ۱۰ روز صبر کنید تا خشک شوند. وقتی کاملا صاف و خشک شدند، می‌توانید آن‌ها را از لای کتاب بیرون بیاورید.

ساخت برگ اکلیلی

مرحله دوم

دوم مرحله مربوط به ایجاد الگوی مورد نظر است. معمولا برگ درختان دارای یک شکل متقارنی نیستند پس باید یک الگوی خاصی را برای افزودن زیبایی به آن‌ها در نظر گرفت. برای این کار یک کاغذ و مداد را بردارید و کاغذ را از وسط تا کرده و سپس شکل برگ دلخواه‌تان را روی آن رسم کنید. حالا با استفاده از قیچی، الگو را برش دهید.

ساخت برگ اکلیلی

مرحله سوم

پس از طراحی الگوی مورد نظر می‌توانید هر برگی را به شکل دلخواه خود درآورید. در این مرحله کاغذ را روی برگ گذاشته و دور آن را روی برگ بکشید. حالا شکل برگ را طبق این الگو ببرید.

ساخت برگ تزئینی

مرحله چهارم ساخت برگ تزئینی

حالا در این مرحله باید برگ بریده شده و سروشکل داده شده را براق کنید. این کار توسط رنگ آکلریلیک انجام می‌شود. برای این کار یک رنگ آکریلیکی براقِ دلخواه انتخاب کنید و با استفاده از قلم مو، برگ را رنگ آمیزی کنید. سپس منتظر بمانید تا رنگ به طور کامل خشک شود.

ساخت برگ اکلیلی

مرحله پنجم آموزش ساخت برگ تزئینی:

زمانی که رنگ به طور کامل خشک شد، زمان آن است که سطح آن را با اکلیل پوشش دهید. جهت انجام این کار، ابتدا با استفاده از قلم موی، روی برگ را کاملا با چسب بپوشانید. سپس کمی اکلیل داخل یک صافی ریخته و آن را به آرامی و با دقت بر روی برگ تکان دهید تا آکلیل‌ها بر روی چسب بریزند و به برگ بچسبند. حالا صبر کنید تا چسب به طور کامل خشک شود.

ساخت برگ تزئینی

کار تقریبا به اتمام رسیده است. زمانی که چسب خشک شود و اکلیل‌ها به طور کامل بر روی برگ بچسبند، مراحل ساخت تزئینی به پایان رسیده و برگ اکلیلی آماده است.

ساخت برگ تزئینی

حالا می‌توانید آن را روی وسایل مختلف بچسبانیدو در تزئینی آن‌ها استفاده کنید. امیدواریم این آموزش مورد توجه دوستان و همراهان محترم قرار گرفته باشد. ممنون از همراهی‌تان با این بخش از صورتی‌ها.

برگرفته شده از: instructables.com

لینک خبر

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا