توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیروانشناسی عمومیمشاوره خانواده

معرفی چند راه حل ساده برای رفع مشکلات زندگی مشترک

شروع زندگی مشترک معمولا عاشقانه و رمانتیک است. اما پس از گذشت مدتی، مشکلات مختلفی بر سر راه تان قرار خواهند گرفت. اختلاف نظرها، مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی و هزاران مورد دیگر می تواند دلیل بروز این مشکلات باشند.

شروع زندگی مشترک معمولا عاشقانه و رمانتیک است. اما پس از گذشت مدتی، مشکلات مختلفی بر سر راه تان قرار خواهند گرفت. اختلاف نظرها، مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی و هزاران مورد دیگر می تواند دلیل بروز این مشکلات باشند. این مشکلات کوچک و بزرگ، تاثیرات نامطلوبی روی زندگی مشترک تان خواهند گذاشت. در اکثر موارد برای رفع آنها لازم نیست کار خاصی انجام داد؛ بلکه تنها باید از چند راهکار ساده پیروی کرد. در ادامه این مقاله با چند راه حل ساده برای رفع مشکلات زندگی مشترک آشنا خواهید شد.

یک زوج شاد

۴ راه حل برای رفع مشکلات زندگی مشترک

ازدواج تان را بررسی کنید

برای رفع مشکلات زندگی مشترک تان به دنبال سرنخ های آن در خانه باشید. دقیقا مانند هنگامی که در تربیت بچه ها به این می اندیشید که در پس رفتار کودک تان چه درخواستی نهفته است، در مورد زندگی تان هم فکر کنید. در حالی که مشکلات زندگی تان را بررسی می کنید از خودتان بپرسید آیا همسرتان از استرس زیادی رنج می برد؟ شما چطور؟ آیا تردیدی در مورد مسائل حل نشده در ازدواج تان وجود دارد؟ از چه زمانی دچار مشکل شدید؟ آیا یک مسئله بزرگ باعث ایجاد این مشکل در زندگی تان شد یا مجموعه ای از مسائل کوچک موجب به وجود آمدن مشکل شده است؟

روی شخصیت خودتان کار کنید

اگر می توانید همراه با شریک زندگی تان مانند یک تیم برای رفع مشکلات زندگی تان عمل کنید، حتما این کار را انجام دهید؛ اما اگر همسرتان در این کار مشارکت نمی کند، خودتان به شخصه وارد عمل شوید. ابتدا خودتان کار را شروع کنید؛ شاید کمی بعد همسرتان نیز به شما بپیوندد. فکر کنید آیا در مورد آنچه از همسرتان و خودتان انتظار دارید واقع بین هستید؟ آیا همان گونه که دوست دارید با شما رفتار کند با او رفتار می کنید؟ ابتدا روی شخصیت خودتان کار کنید و بدانید که باید چگونه با همسر خود رفتار کنید، پس از آن راحت تر می توانید همسرتان را به این حلقه خودسازی دعوت کنید.

منطقی باشید

ریشخند، رفتار تهاجمی، بدخلقی و توهین به هیچ وجه جایی در ازدواج ندارد. از مشکلات زندگی برای به کمال رساندن بلوغ فرزندان تان استفاده کنید. این حرف به این معنا نیست که در برابر بدرفتاری های همسرتان سکوت کنید یا همیشه در پی حفظ آرامش باشید، بلکه به این معنا است که در مواجه با مشکلات زندگی منطقی رفتار کنید.

با مشکلات دائمی مواجه شوید

مشکلاتی در زندگی وجود دارند که هرگز رفع نخواهند شد که این موارد را مشکلات دائمی می نامند. تمام زوج ها با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. این مشکلات از تفاوت های بنیادی میان دو فرد نشات می گیرد. اول تفاوت های اساسی در شخصیت فرد که منجر به درگیری های دائمی می شود. دوم تفاوت های اساسی که سبک زندگی شما به آن نیازمند است. ما در تحقیقات مان به این نتیجه رسیدیم که توانایی بلفعل زوج ها برای مکالمه در مورد مشکلات دائمی از رفع آن مهم تر است.

 

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا