توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

چگونه ابراز علاقه کنیم؟ نحوه ابراز علاقه به کسانی که دوستشان دارید

ابراز علاقه کردن به افرادی که دوست شان داریم هنر خاص خود را دارد. هر فردی به روش خود ابراز علاقه می کند؛ بعضی افراد برای ابراز علاقه از کلمات و جملات استفاده می کنند، بعضی دیگر با رفتار و برخوردشان علاقه خود را نشان داده و بعضی دیگر از افراد به صورت غیر علنی و غیر آشکار ابراز علاقه می کنند. اما چگونه ابراز علاقه کنیم؟ فرقی نمی کند فردی که می خواهید به او ابراز علاقه کنید دوست تان، خانواده یا معشوق تان باشد؛ در هر صورت می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

ابراز علاقه کردن به افرادی که دوست شان داریم هنر خاص خود را دارد. هر فردی به روش خود ابراز علاقه می کند؛ بعضی افراد برای ابراز علاقه از کلمات و جملات استفاده می کنند، بعضی دیگر با رفتار و برخوردشان علاقه خود را نشان داده و بعضی دیگر از افراد به صورت غیر علنی و غیر آشکار ابراز علاقه می کنند. اما چگونه ابراز علاقه کنیم؟ فرقی نمی کند فردی که می خواهید به او ابراز علاقه کنید دوست تان، خانواده یا معشوق تان باشد؛ در هر صورت می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

نگاه کردن عاشقانه یک خانم

ابراز علاقه لفظی

تعریف کنید

بعضی اوقات فکر می کنیم اطرافیان ما خودشان می دانند که ما به چه میزان به آنها علاقه داریم؛ در صورتی که اینطور نیست. برای اینکه بتوانید به آنها نشان دهید که چقدر برایتان ارزش دارند، می توانید از آنها تعریف کنید. آیا دوست شما همیشه از شما حمایت می کند؟ این را به او بگویید. آیا معشوق شما امروز واقعا زیبا شده است؟ همین جمله را به او بگویید.

  • با جملات ساده شروع کنید. مثلا “من واقعا برات احترام قائلم” یا “خیلی خوشحالم که توی زندگیمی” دو جمله کاملا ساده به حساب می آیند.
  • هم خانم ها و هم آقایان از اینکه کسی شخصیت و کارهای آنها را تعریف و تمجید کند، لذت می برند. “تو خیلی خوشگل/جذاب/خوشتیپ/بامزه هستی” می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. همچنین “تو خیلی مهربان/باهوش/دوست داشتنی هستی” هم تاثیر دارد.
  • به دروغ از کسی تعریف نکنید. اگر دستپخت همسرتان را دوست ندارید، لازم نیست به دروغ از دستپختش تعریف و تمجید کنید (البته با لحن بد و نامناسب نیز از او ایراد نگیرید). تعریف و تمجید و ابراز علاقه اگر درست و واقعی نباشد، هیچ ارزشی ندارد.

مشوق باشید

قسمتی از عشق و علاقه این است که بخواهید طرف مقابل تان رشد کرده و پیشرفت کند. برای مثال تصور کنید که قصد دارید برای ادامه تحصیل به یکی از کشورهای خارجی بروید و این موضوع را با یکی از دوستان تان مطرح می کنید. دوست تان در پاسخ به شما می گوید که این کار وقت و هزینه زیادی دارد و به هر طریقی سعی می کند نظر شما را عوض کند. آیا به نظرتان این فرد دوست خوبی برای شماست؟ مطمئنا نه. این موضوع را در ذهن تان داشته باشید که اگر قلبا به شخصی علاقه دارید، می بایست مشوق خوبی برای او باشید.

  • سعی کنید با نادیده گرفتن علایق شخصی خود، افرادی که به آنها علاقه دارید را مشاوره دهید. جملاتی که می توانید به آنها بگویید عبارتند از “من به تو اعتماد دارم” یا “یادت باشه که من همیشه پشتتم”.

نظرشان را بپرسید

فرقی ندارد که فردی که می خواهید به او ابراز علاقه کنید مادرتان، دوست صمیمی تان یا معشوق تان است. پرسیدن نظر افراد در مورد مسائل مختلف، نشان دهنده میزان احترامی است که شما برای او قائل هستید و به نوعی ابراز علاقه هم محسوب می شود. این کار باعث می شود تا آنها احساس خوبی داشته و رابطه تان قوی تر شود. با پرسیدن نظر افرادی که دوست شان دارید، هیچ چیز را از دست نخواهید داد؛ بلکه مطمئنا نکاتی را هم خواهید آموخت.

  • حتما لازم نیست نظر آنها را در مورد مسائل خیلی تخصصی بپرسید. می توانید از آنها بپرسید که آیا رستوران جدیدی می شناسند که به شما معرفی کنند یا مثلا ماشین شان را کدام تعمیرگاه یا کارواش می برند!

آزادانه تشکر کنید

بعد از گذشت چندین سال از روابط، کمی سخت است که بتوانید به کسی که دوستش دارید ابراز علاقه کرده یا از او تشکر کنید. تصور کنید که چند سال از ازدواج تان می گذرد و کارهای خانه به عهده شماست و همسرتان خارج از خانه کار کرده و وظیفه بیرون بردن زباله ها از خانه را هم به عهده دارد. مطمئن باشید او علاقه ای به بیرون بردن زباله ها ندارد! پس بهتر است از او برای این کارش تشکر کنید تا خودتان متوجه شوید که این کار چه تاثیر فوق العاده ای برروی او دارد و چقدر او را خوشحال خواهد کرد.

  • سعی کنید به صورت کاملا مشخص و واضح تشکر کنید. برای مثال بگویید “خیلی ممنونم که ظرف ها رو شستی” یا “مرسی واسه زمانی که گذاشتی”.
  • برای چند دقیقه هم که شده به این موضوع فکر کنید که آیا طرف مقابل تان کاری برای شما انجام داده که شما حتی متوجه آن نشده باشید؟ مثلا منتظر شما مانده؟ حوله یا لباس هایتان راشسته؟ تمام این ها ابراز علاقه آن فرد نسبت به شماست؛ سعی کنید شما هم متقابلا به او ابراز علاقه کنید.

روراست باشید

یک روش عالی برای ابراز علاقه به فردی که برایتان اهمیت دارد این است که با او نه تنها در مورد احساسات تان بلکه در همه موارد روراست باشید. روراست بودن باعث می شود تا او احساس کند برایش ارزش قائل هستید و برایتان اهمیت دارد. از اینکه بی پروا و راحت به او ابراز علاقه کنید نهراسید.

یک زوج خوشحال

ابراز علاقه با رفتار

شنونده خوبی باشید

گوش دادن به حرف های طرف مقابل می تواند به نوعی ابراز علاقه کردن به حساب آید. حتی اگر طرف مقابل تان حرف هایی می زند که شما خیلی به آن علاقه ندارید، باز هم سعی کنید با دقت به حرف های او گوش کنید و با تک تک کلماتی که به او می گویید، احساسات و علاقه تان را ابراز کنید.

  • هنگامی که فرد مورد نظرتان در حال صحبت کردن است، تمام تلاش تان را بکنید تا به درستی به حرف هایش گوش کرده و به او توجه کنید. هر چیزی که باعث حواس پرتی تان می شود (مثل تلفن همراه یا تلویزیون) را کنار گذاشته و به دقت به حرف هایش گوش کنید.

مهربان باشید

اکثر افراد لمس شدن را دوست دارند. این کار طبیعی و ذاتی است. تحقیقات نشان داده که ما به صورت ناخودآگاه افرادی که لمس مان می کنند را بیشتر از افراد دیگر دوست داریم. شاید لمس کردن خیلی ابراز علاقه به حساب نیاید؛ اما مطمئنا نشانگر صمیمیت می باشد.

  • بگذارید کمی واضح تر بیان کنیم. منظور از لمس کردن، لمس عاشقانه یا چیزی شبیه آن نیست. همین که با او دست بدهید، دست تان را روی شانه او بگذارید، یا مثلا به اصطلاح بزنید قَدِش کافیست! لمس کردن طرف مقابل تان موانع فیزیکی را از بین برده و نشان می دهد که تا چه میزان با طرف مقابل تان صمیمی هستید و به او اهمیت می دهید.
  • برای ابراز علاقه بیشتر می توانید شخص مورد نظرتان را بغل کنید. بغل کردن افراد برای نشان دادن علاقه شما به او و نشان دادن صمیمیت زیاد بین شما بسیار مناسب است. یک بغل ۷ ثانیه ای برای ابراز علاقه، کاملا کافی و مناسب است.

چیزی را به او اختصاص دهید

روابط با به اشتراک گذاشتن چیزهای مختلف رشد می کنند؛ چه رابطه با نیمه گمشده و چه با یکی از دوستان نزدیک. چه چیزی را می توانید در زندگی تان با او به اشتراک گذاشته یا به او اختصاص دهید؟ یک چوب لباسی مخصوص او در کمد لباس هایتان؟ یک لیوان مخصوص او برای مواقعی که به خانه تان می آید؟ لوازم مدرسه یا دانشگاه تان؟ در هر صورت برای ابراز علاقه و نشان دادن صمیمیت و اهمیت، چیزی را با او به اشتراک گذاشته یا به شخص او اختصاص دهید.

خاطرات تان را یادآوری کنید

روابط با مرور خاطرات و لحظه های به یاد ماندنی قوی و محکم تر می شوند. برای اینکه نشان دهید این خاطرات و لحظات برای شما مهم هستند و ارزش دارند، آنها را برای طرف مقابل تان مرور کنید و به یادش بیاندازید. چگونه؟ خلاق باشید. یک پلی لیست از آهنگ های خاطره سازتان برایش بسازید یا یکی از عکس های خاطره انگیزتان را روی لیوان چاپ کنید.

  • این کارها شاید خیلی بزرگ به نظر نرسند؛ اما مطمئن باشید جزو روش های خوب برای ابراز علاقه هستند و تاثیر فوق العاده ای روی طرف مقابل تان خواهند گذاشت.

لباس پوشیدن برای تحت تاثیر قرار دادن

اگر در یک رابطه عاشقانه هستید، بنا به سبک و رنگ مورد علاقه طرف مقابل تان لباس بپوشید. آیا طرف مقابل تان دوست دارد کراوات بزنید؟ یک شب که با او بیرون می روید کراوات بزنید. آیا عینک های گرد هنری دوست دارد؟ یکی بخرید. لازم نیست حرف خاصی هم در مورد این کارتان بزنید؛ خود او متوجه همه چیز خواهد شد.

  • این مثال برای موارد دیگر مثل غذا و … نیز صدق می کند. مثلا آیا همسر شما نوشابه مشکی را ترجیح می دهد؟ این بار که خواستید خرید کنید یک نوشابه مشکی برای او بردارید.

کادو دادن به دخترها

ابراز علاقه با کارهای خاص

کادو بخرید

بعضی از افراد با دریافت کادو احساس می کنند که طرف مقابل واقعا به آنها علاقه داشته است. برای این افراد، چیزی که بیشتر از خود کادو ارزش دارد، این عمل شماست که نشانه علاقه ای است که به او دارید. خرید کادو یکی از روش های واضح برای ابراز علاقه است. این کادو می تواند به مناسبت های مختلفی مثل کادو تولد، کادو روز پدر یا مادر، کادو ولنتاین یا به هر دلیل دیگری باشد؛ حتی می تواند دلیل خاصی هم نداشته باشد. کادوهای بی دلیل و سورپرایزی تاثیر بیشتری دارند.

  • می توانید به جای کادو، گل یا شکلات هم خریداری کنید. همچنین می توانید یک کادوی دست ساز برایش درست کنید.
  • معمولا کادوهای غیر منتظره تبدیل به کادوهای به یاد ماندنی می شوند. اگر شنیدید که فرد مورد علاقه تان نام کتابی که دوست دارد بخواند را آورد، دفعه بعد این کتاب را برایش خریداری کنید.
  • کوچک و بزرگ بودن کادو فرقی ندارد. در هر صورت کادوی شما بیان گر این جمله است: “من به تو فکر می کنم!”. کسی که کادو را دریافت می کند، بی شک این کار شما را به عنوان یک ابراز علاقه برداشت می کند.

برنامه ریزی مشترک داشته باشید

بعضی دیگر از افراد، ابراز علاقه را در گذراندن زمانی با دوستان، خانواده یا معشوق شان می دانند. این نکته اهمیت دارد که این زمان مشترک هر دوی شماست؛ پس از این فرصت استفاده کرده و با همه وجودتان در اختیار او باشید. تمام توجه تان را به او جلب کنید. یک برنامه مشترک برای هر دویتان بریزید. این برنامه می تواند شامل کلاس رقص، اسکیت، ورزش، کمپ های روزانه یا هر چیز دیگری باشد.

  • زمان مشترک تان را می توانید به دیدن یک فیلم نیز بگذرانید. رفتن به کافه، تئاتر، سینما و کنسرت نیز پیشنهاد می شود.

آشپزی کنید

یک جمله قدیمی وجود دارد که می گوید “راه ورود به قلب آقایان از شکم آنهاست!”. نه تنها آقایان، بلکه بسیاری از افراد علاقه خود را با غذا ابراز می کنند. آماده کردن غذا (خصوصا غذای مورد علاقه او) روشی ساده برای نشان دادن علاقه تان به اوست. دوست تان را به خانه خود دعوت کنید یا یک شب برای خانواده یا عشق تان آشپزی کنید. در کنار غذا اگر بتوانید پیش خوراک و دسر هم تهیه کنید بهتر نیز می شود.

  • اگر یک آشپز حرفه ای نیستید هم اشکالی ندارد. هدف از این کار، ابراز علاقه شما به فرد یا افرادی است که به آنها علاقه دارید؛ نه صرفا خوردن یک وعده غذایی خوشمزه!

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

افراد مختلف روش های متفاوتی برای ابراز علاقه انتخاب می کنند. شما ممکن است احساس کنید دارید به طرف مقابل تان ابراز علاقه می کنید اما او متوجه این قضیه نشود. برای مثال بعضی افراد علاقه خود را با لمس فیزیکی نشان می دهند؛ در صورتی که بعضی دیگر از افراد ابراز علاقه را با انجام کارهای کوچک و بزرگ احساس می کنند.

ابراز علاقه کردن با چند راه مختلف، ایده جذابی است. مثلا می توانید برای نشان دادن میزان علاقه تان، کلمات، لمس فیزیکی، کادو و کارهای کوچک و بزرگ را با هم امتحان کنید.

آیا شما هم روش دیگری برای ابراز علاقه سراغ دارید؟ آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

لینک خبر

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا