توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ترفند های خانه داریخانه داری

آموزش مرحله به مرحله ساخت تقسیم کننده کشو

حالا دیگر زمان آن نیست از اهمیت نظم در زندگی روزمره حرف بزنیم چرا که این یک امر بدیهی است که داشتن نظم از پراکندگی و بی‌نظمی بهتر است و همه‌ی ما آن را می‌دانیم. وقتی کشوی میزتان را باز می‌کنید، مدارک و کاغذهای پخش و پلا بسیار داخل آن اصابتان را خورد می‌کند به خصوص اگر به هر دلیلی اهل نظم نیستید. این شرایط ممکن است زیاد مشکل ساز نباشد، مگر زمانی که به دنبال یک نوشته یا وسیله‌ی خاصی هستید، می‌توانید از این همه بی‌نظمی کلافه شوید.

 

ما یک راهکار بسیار ساده و کاربردی برای شما پیشنهاد داریم که می‌توانید به راحتی آن را برای کشو میزتان اعمال کنید و یکبار برای همیشه از شر بی‌نظمی رها شوید. در این بخش با ساخت تقسیم کننده کشو با استفاده از قوطی‌های دور ریختنی و بدون مصرف به این مشکل پایان می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ساخت تقسیم کننده کشو

ساخت تقسیم کننده کشو

هر چقدر هم کشوهای خودتان را مرتب کنید دوباره پس از چند روز دوباره وضعیت بهم ریخته‌ای خواهند داشت. برای اینکه مدام وقت خود را صرف مرتب کردن کشوی میز و کابینت نکنید، استفاده از تقسیم کننده کشو منطقی و کاربردی است.

این تقسیم کننده‌ها نه تنها موجب صرفه جویی بیشتر در وقت می‌شود، بلکه همه چیز به طور مرتب در جای مشخص خود قرار خواهد گرفت و یک جمع و جور سطحی نیز همه چیز را دوباره به جای اول خود باز می‌گرداند. برای تهیه یا ساخت تقسیم کننده کشو نیاز ندارید که بازار را زیر رو کنید، نگاهی به دور بر خود بیندازید و قوطی‌های بی‌مصرف را جمع کنید. ابزار و وسایل مورد نیاز برای ساخت تقسیم کننده کشو طبق لیست زیر می‌باشد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت تقسیم کننده کشو:

  • جعبه‌های خالی کوکی و …
  • کاغذ کادو یا کاغذ طرح دار
  • چسب ماتیکی
  • چاقو x acto (کاتر)
  • خط کش
  • قیچی
  • گیره کاغذ

پس از تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز، مراحل ساخت تقسیم کننده کشو را دنبال کنید.

مرحله اول: ترتیب دادن جعبه درون کشو:

پس از اینکه مجموعه‌ای از جعبه‌ها در اندازه‌های مختلف را جمع آوری کردید، باید آن‌ها را در کشو مورد نظر ترتیب دهید تا ببینید که چقد مناسب هستند. به عبارت ساده‌تر ترتیب جعبه‌ها درون کشو مشخص کنید.مانند تصویر زیر باید بدانید کدام جعبه در کجا و به چه صورت قرار خواهد گرفت؟ اینکه تمام فضای کشو پوشانده شود کار دشواری است پس زیاد سخت نگیرید. ولی تا حد امکان سعی کنید از تمام فضای کشو استفاده کنید.

ساخت تقسیم کننده کشو

مرحله دوم: بریدن جعبه‌ها جهت تناسب با کشو

بعد از این که فضای عرضی و طولی کشو را با استفاده از جعبه‌ها پوشش دادید، باید آن‌ها را از ارتفاع نیز متناسب با کشور برش دهید. ابتدا ارتفاع کشو را اندازه گرفته و سپس با استفاده از کاتر جعبه‌ها را برش بزنید. اگر لبه‌ی برش داده شده‌ی جعبه‌ها نامیزان شد، نگران نباشید. در مراحل بعدی با استفاده از کاغذ طرح دار، این لبه‌های پوشش داده خواهد شد.

ساخت تقسیم کننده کشو

مرحله سوم: پوشش قسمت داخلی جعبه‌ها با کاغذ طرح دار

تقسیم کننده‌ی کشوی میز زمانی زیبا به نظر می‌رسند که با کاغذهای تزینی و طرح دار، کاور شده باشند. برای پوشش جعبه‌ها، این فرایند سه مرحله‌ای ساده را دنبال کنید:

  • یک تکه کاغذ برش دهید. در نظر داشته باشید که کاغذ باید دیواره‌های داخلی جعبه را نیز پوشش دهد.
  • سپس با استفاده از انگشت، کاغذ بریده شده را به داخل جعبه هدایت کنید.
  • پس از اطمینان از اندازه، با استفاده از چسب کاغذ را به دیواره‌های داخلی و کف جعبه بچسبانید.

ساخت تقسیم کننده کشو

برای دیواره‌های دیگر نیز همین مرحله را تکرار کنید.

ساخت تقسیم کننده کشو

مرحله چهارم ساخت تقسیم کننده کشو: پوشش قسمت‌های بیرونی جعبه با کاغذ تزئینی

پس از اینکه قسمت‌های داخلی جعبه را با کاغذ، تزئین کردید، بهتر است دیواره‌های بیرونی را نیز تزئین کنید. برای اینکار ابتدا، دو قطعه کاغذ را برش دهید و دیواره‌های بیرونی جعبه (جلو و عقب جعبه) را با آن پوشش دهید. پس از اطمینان از اندازه، با استفاده از چسب ماتیکی، کاغذها را به جعبه بچسبانید. پوشش قسمت‌هایی پایین اختیاری است. چون آن‌ها دیده نخواهند شد.

ساخت تقسیم کننده کشو

مرحله پنجم: تقسیم کردن جعبه‌ها

اگر جعبه‌ای دارید که بزرگتر است، می‌توانید آن‌ها را به دو یا سه جعبه‌ی مختلف تقسیم کنید. می‌توانید برای اینکار از یک قطعه کارتنی استفاده کنید و مانند تصویر زیر جعبه را تقسیم کنید.

ساخت تقسیم کننده کشو

مرحله ششم: دوباره جعبه‌ها را درون کشو ترتیب دهید

در این مرحله از ساخت تقسیم کننده کشو پس از درست کردن جعبه‌ها، در این مرحله از ساخت تقسیم کننده کشو دوباره آن‌ها را درون کشو، بچینید.

ساخت تقسیم کننده کشو

برای اینکه جعبه‌ها کنار هم به صورت مرتب قرار بگیرند و تکان نخورند، لبه‌ی آن‌ها را با استفاده از گیره کاغذ، به جعبه‌ی بعدی پین کنید.

ساخت تقسیم کننده کشو

به این سادگی برای کشوی میزتان تقسیم کننده زیبا و مرتب ساختید.

ساخت تقسیم کننده کشو

خوشحالیم که توانستیم دوباره یک آموزش کاربردی دیگر خدمت شما ارائه دهیم. امیدواریم شما نیز با ما هم نظر بوده و از این آموزش لذت برده باشید. این تقسیم کننده‌های کشو را می‌توانید برای مصارف مختلف نظیرِ کشوی مدارک، کشو داروها، کشو لوازم خیاطی، ابزار آلات و … استفاده کنید.

برگرفته شده از: ehow.com

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا