توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهغذاهای رژیمی

نمونه رژیم کتوژنیک لاغری هفت روزه با برنامه غذایی کامل

قبلاً در مطلبی به طور مفصل برای شما توضیح دادیم که رژیم کتوژنیک چیست و به چه دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند باعث لاغری سریع شما شود. اما خیلی از غذاها به ویژه غذاهای ایرانی اکثراً کربوهیدرات زیادی دارند. ما تقریباً همه ی غذاها را یا همراه برنج سرو میکنیم و یا همراه نان. علاوه بر این، حبوبات، بعضی از میوه ها و سبزیجات مثل موز و سیب زمینی هم کربوهیدرات خیلی زیادی دارند. بنابراین برای ما خیلی سخت است که بخواهیم برنامه رژیم کتو را شروع کنیم و از آن مهمتر به آن پایبند بمانیم.

 

البته نمونه رژیم های کتوژنیک در سایت های مختلف کم نیستند. کافی است سرچ کنید و خودتان ببینید. اما ممکن است همه این برنامه های غذایی با طبع و ذائقه ایرانی تناسب نداشته باشند. به همین خاطر است که ما تصمیم گرفتیم یک نمونه رژیم کتوژنیک لاغری یک هفته ای ایرانی برای شما عزیزان آماده کنیم. البته مطمئناً همه غذاها ایرانی نیستند. ولی طرز تهیه غذاهای دیگر هم گفته شده. و از غذاهایی استفاده شده که مواد اولیه اش به راحتی در دسترس همه هست.

نمونه رژیم کتوژنیک لاغری

اگر تازه کار هستید و میخواهید برای اولین بار رژیم کتو را امتحان کنید پیشنهاد میکنیم قبل از هر چیز باید ها و نبایدهای رژیم کتوژنیک را بخوانید. تا بدانید چه غذاهایی به کلی ممنوع هستند و چه غذاهایی توصیه میشوند. برای شروع میتوانید با استفاده از برنامه پیشنهادی زیر نمونه رژیم کتو یک هفته ای را بگیرید و نتیجه آن را ببینید. یادتان باشد که تا آخر هفته از وزن کردن خودداری کنید. فقط بعد از پایان رژیم خود را وزن کنید. علاوه بر سه وعده اصلی که برای هر روز از نمونه رژیم ذکر شده میتوانید از دو میان وعده رژیمی هم استفاده کنید. میان وعده های پیشنهادی را میتوانید در آخر این مطلب مشاهده کنید. بهتر است از قبل میان وعده های هر روز را انتخاب کنید. اگر لازم است قبل از گرفتن رژیم خرید بروید و همه مواد لازم را در ابتدای هفته خریداری کنید. به این ترتیب دیگر وسط هفته نیازی نیست برای خرید مواد غذایی بیرون بروید.

جوجه غذای ایرانی کتوژنیک

برنامه نمونه رژیم کتوژنیک لاغری یک هفته ای

برنامه روز اول:

صبحانه: نیمرو تهیه شده با کره به همراه چند برگ کاهو

ناهار: جوجه کباب با ماست

شام: شنیسل مرغ با سالاد اسفناج و گوجه

برنامه روز دوم:

صبحانه: تخم مرغ آب پز به همراه قهوه یا چای

ناهار: سالاد تن ماهی با خیار

شام: پاستای کدو سبز با کوفته قلقلی

برنامه روز سوم:

صبحانه: املت پنیری با چای

ناهار: کوفته مرغ و قارچ

شام: سالاد تبوله گل کلم

* طرز تهیه خیلی از غذاهای نمونه رژیم کتوژنیک لاغری در ایران کوک موجود هست. با کلیک روی اسم غذاها میتونید دستور اون ها رو ببینید.

برنامه روز چهارم:

صبحانه: اسموتی (شیر بادام+کره بادام زمینی+سبزیجات دلخواه+پودر پروتئین دلخواه)

ناهار: مرغ سوخاری (با آرد بادام) همراه با سالاد اسفناج

شام: ماهی یا میگو با سبزیجات کبابی

برنامه روز پنجم:

صبحانه: سالاد تخم مرغ

ناهار: همبرگر با نان کتوژنیک

شام: استیک گل کلم و پنیر کبابی (جایگزین: کوکوی کدو سبز)

برنامه روز ششم:

صبحانه: نیمرو فلفلی

ناهار: میرزا قاسمی با نان کتو

شام: برگر ماهی همراه با کلم بروکلی کبابی یا بخارپز

برنامه روز هفتم:

صبحانه: املت سبزیجات

ناهار: سالاد سزار رژیمی

شام: کوکو سبزی با ماست و گردو

انتخاب میان وعده در نمونه رژیم کتوژنیک لاغری

در نمونه رژیم کتوژنیک لاغری 7 روزه ای که برنامه آن در بالا ذکر شد میتوانید هر روز علاوه بر وعده های اصلی از دو میان وعده هم استفاده کنید. بهتر است یکی از میان وعده های کتو را صبح و دیگری را بعد از ظهر میل کنید. ممکن است انتخاب میان وعده در این رژیم سخت به نظر برسد. چون خوراکی هایی که معمولاً برای وعده های میانی مصرف میکنیم اکثراً پر کربوهیدرات هستند. مثلاً چیپس، پفک، کیک و بیسکویت همه مقدار زیادی کربوهیدرات دارند. حتی میوه هایی مثل موز هم در رژیم کتو قدغن هستند.

ممکن است بگویید من اصلاً اهل میان وعده خوردن نیستم. اما وقتی رژیم لاغری جدیدی مثل نمونه رژیم کتو را شروع میکنید باید حتماً چند خوراکی کتو در هر لحظه همراهتان داشته باشید. چون ممکن است ناگهان گرسنگی به شما غلبه کند. نمیخواهید که از شدت گرسنگی مجبور شوید رژیم را بشکنید. نگران نباشید خیلی از خوراکی های سالم و خوشمزه مثل مغزها هستند که میتوانید به عنوان وعده جانبی استفاده کنید. در ادامه لیستی برای شما آماده کرده ایم که میتوانید از آن برای انتخاب میان وعده کتوژنیک استفاده کنید.

بهترین میان وعده های کتوژنیک

بهترین گزینه ها برای میان وعده کتوژنیک

تخمه آفتابگردان

بادام

قارچ پنیری

کرفس و فلفل دلمه خلالی همراه با سس آووکادو (گواکامولی)

ماست پر چرب همراه با گردو

اسموتی رژیمی

تخم مرغ آب پز

پنیر و خیار و گردو

انواع توت

چیپس کدو سبز

اگر به مدت یک هفته از نمونه رژیم کتوژنیک لاغری که در بالا گفته شد استفاده کردید و در این مدت تأثیر آن را بر روی وزن خود حس کردید به راحتی میتوانید رژیم را ادامه دهید. نیازی نیست برنامه رژیم غذایی گفته شده را عیناً تکرار کنید. میتوانید با تغییراتی از غذاهای متنوع تر استفاده کنید. اکثر غذاهای گوشتی، لبنیات، مغزها و سالادها مناسب رژیم کتو هستند. پس انتخاب های زیادی دارید. سعی کنید برنامه رژیم کتوژنیک را به صورت متنوع انتخاب کنید.

Source link

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا