توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیراز های موفقیتروانشناسی عمومیعشق و ازدواج
موضوعات داغ

رازهای خوشبختی در زندگی زناشویی در دست زنان باهوش

خوشبختی مفهومی انتزاعی است. اساسا نمی توان کسی را خوشبخت یا بدبخت نامید! به این دلیل که خوشبختی برای هرکسی تعریف خاص خودش را دارد. هر انسانی شرایط زندگی متفاوتی نسبت به دیگران دارد.

درباره این برنامه

زنان باهوش راز خوشبختی در زندگی زناشویی را می دانند!

خوشبختی مفهومی انتزاعی است. اساسا نمی توان کسی را خوشبخت یا بدبخت نامید! به این دلیل که خوشبختی برای هرکسی تعریف خاص خودش را دارد. هر انسانی شرایط زندگی متفاوتی نسبت به دیگران دارد. از شرایط جسمی و ظاهری بگیرید تا شرایط روحی، فکری و روانی. اما با وجود همه این تفاوت ها، برخی اشتراکات هم وجود دارد که با رعایت آن می توان حس آرامش و خوشبختی را در زندگی تجربه کرد. 

در این ویدئو سعی کردم رازهای خوشبختی در زندگی زناشویی را بیان کنم. نکاتی که در زندگی روزمره اغلب ما اتفاق می افتد. مشکلاتی که اکثر زن و شوهر ها با آن دسته و پنجه نرم می کنند. با وجود تمام مشکلات در زندگی اما همچنان معتقدم باز هم می توان احساس خوشبختی و آرامش را ساخت. فقط کمی باور به ساختن و باور به اینکه ما هم قدرت و لیاقت این را داریم که خوشبخت و آرام زندگی کنیم.

زنان باهوش راز خوشبختی در زندگی زناشویی را می دانند. 

نکته اول) کارهایی نکنید که مردانگی را از همسرتان بگیرید!!

اولین راز خوشبختی در زندگی زناشویی این است که به خودمان، شخصیت مان و وجودمان اهمیت دهیم. به این معنی که عزت نفس خودمان را به بهانه دوست داشتن طرف مقابل یا همسرمان از دست ندهیم. بعضی اوقات به اشتباه، کارهایی در حق همسرمان انجام می دهیم که بعد از مدتی تبدیل به ماشین خدمات رسانی می شویم. محبت های بیش از اندازه، نه تنها خوب نیست بلکه ممکن است به ادامه ی زندگی شما هم لطمه وارد کند. اگر کارهایی که در وظیفه همسرتان است، با رعایت احترام اجازه بدهید همسرتان تمام مسئولیت های خودش را انجام دهد.

اینکه شما هم به او کمک کنید کار بسیار پسندیده ای است . اما نه اینکه به بهانه کمک شما وظایف مربوط به او را انجام دهید.

رازهای خوشبختی

نکته دوم) مردها زنان قدرتمند را دوست دارند نه زنان خشن و خشک را!

دومین راز از رازهای خوشبختی در زندگی زناشویی؛ حس لطافت و زنانگی خود را حفظ کنید. اساسا مردها به زنانی علاقمندند که دارای لطافت ها و ظرافت های زنانه هستند. وابستگی های سالم داشته باشند نه وابستگی های ناسالم! زنانی که عزت نفس و اعتماد به نفس بالایی دارند. وظایفشان را به خوبی انجام می دهند. و به موقع هم ظرافت های زنانه شان را دارند.

نکته سوم) قرار نیست همیشه زندگی خوب و خوش باشد!

همانطور که خود شما هم خلق و خوی ثابتی ندارید و ممکن است یک روز اوقاتتان تلخ باشد یا چند روز خوب و سرخوش باشید! زندگی هم همین طور است. بالا و پایین دارد. قرار نیست هر روز زندگی سرشار از لحظات عالی باشد. البته این حرف به آن معنی نیست که شما منتظر اتفاقات بد باشید . نه! منظورم این است که با بروز هر اختلاف نظر و مشکلی فکر نکنید دنیا به پایان رسیده است.

دعوای زن و شوهر، چیز غیرطبیعی نیست . دعوا کردن زن و شوهر دلیل بر این نیست که شما به درد هم نمی خورید یا یک مشکل لاینحل برایتان به وجود آمده است. با یکدیگر صحبت کنید و سعی کنید با صحبت مشکلاتتان را حل و فصل کنید. درک این موضوع که زندگی همیشه یکدست و آرام نیست هم از رازهای خوشبختی در زندگی زناشویی است. البته می دانم بسیاری از ما با وقوع اولین اتفاق و ناراحتی این موضوع را فراموش می کنیم! اما حواستان باشد که زندگی آنقدر ها هم که فکر می کنیم جدی نیست!! نه آنقدر جدی که شب و روزمان به ناراحتی سپری شود!!

رازهای خوشبختی در زندگی

نکته چهارم) زندگی بدون مشکل وجود ندارد!

بعضی ها تصور می کنند زمانی که وارد زندگی مشترک شدند، تمام مشکلاتشان حل و فصل می شود! یا اینکه منتظرند با شروع زندگی مشترک در شخصیت فردی شان هم معجزه رخ دهد!! عزیزانم، بعد از ازدواج واقعا معجزه ای رخ نخواهد داد!! به این دلیل که معجزه واقعی خود شما هستید. معجزه در درون شماست نه بیرون از شما. این شمایید که مشخص می کنید زندگی تان تغییر کند یا خیر.

اساسا انسان خوشبخت می تواند با ناملایمات و سختی های زندگی مبارزه کند. من ترجیح می دهم به جای کنار آمدن با مشکلات زندگی، آن ها را حل و فصل کنم. و معتقدم انسان های خوشبخت هم این طور عمل می کنند. راز زندگی خوشبخت و آرام در این نیست که شما از هر لحاظ تامین باشید! 

اگر شما می توانید مشکلات زندگی را به چشم یک مساله ببینید و در پی حل آن هستید، در واقع راز خوشبختی در زندگی را می دانید!! 

زندگی به هزار و یک دلیل، فراز و نشیب دارد. اصلا اگر زندگی یکنواخت و آرام بود قطعا برای خود ما هم کسل کننده و خسته کننده می شد!

پس قبل از اینکه وارد زندگی مشترک شوید، به این موضوع فکر کنید که ممکن است ساحل زندگی شما همیشه هم امن و آرام نباشد. اما خاطرتان باشد ساحل طوفانی هم همیشگی نخواهد بود.

 

پیشنهاد می کنم برای شنیدن و دیدن نکات بیشتر، حتما این ویدئو را تا انتها ببینید. در پایان خوشحال می شوم اگر تجربه ای یا نظری دارید برایم کامنت بگذارید. شاد و خوشبخت باشید.

دانلود این ویدیو

 

پریسا نصری

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا