توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسی

نظافت منزل علاوه بر فواید بدنی می تواند فواید روانی هم داشته باشد

تمام اعضای خانواده مدام در تلاش هستند تا در یک خانه ی تمیز زندگی کنیم ولی خرت و پرت ها همیشه راهشان را پیدا می کنند. در بررسی های قبلی ثابت شده که خانه ی نامرتب می تواند استرس و اضطراب زیادی در شما به وجود بیاورد.

ولی بررسی های اخیر نشان داده اند که نظافت منزل می تواند مزایای بسیاری روی سلامت روانی شما داشته باشد. بله! درست شنیدید! اگر می خواهید استرس را از خودتان دور کنید همین حالا دست به کار شوید و جارو برقی را روشن کنید.

نظافت منزل

چه ارتباطی بین نظافت منزل و سلامت روانی وجود دارد؟

در شرایط استرس زا، در بدن ما هورمونی به نام کورتیزول ترشح می شود. به این ترتیب با نظافت منزل سطح این هورمون در خون کاهش پیدا می کند.

۸ کاری که زنان بعد از رابطه جنسی باید انجام دهند

همچنین ۲۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز می تواند از استرس همیشگی ما بکاهد. لازم نیست برای کاهش استرس حتما ورزش کنید. نظافت منزل هم نوعی فعالیت بدنی محسوب می شود. همچنین با نظافت کف خانه انرژی منفی از بدن دور می شود.

نظافت منزل

آیا پایین آوردن استرس ضرورت دارد؟

همانطور که می دانید استرس و اضطراب عمر ما را کاهش می دهند. درصد زیادی از مردم ۳۳ درصد از عمرشان را در محیط کاری پر استرس صرف می کنند. پس بهتر است استرس یک خانه ی شلوغ، کثیف و بهم ریخته هم به این حجم از استرس اضافه نشود.

مزایای آشپزی روی بهبود سلامت روانی و درمان افسردگی

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که وقتی استرس دارید تمایل بیشتری به خوردن هله هوله پیدا می کنید؟ جالب است بدانید خانه ی تمیز شرایطی به وجود می آورد که نه تنها به سراغ چنین خوراکی هایی نمی روید، بلکه به دنبال غذاهای سالم تر می روید.

نظافت منزل

نظافت منزل مزایای دیگری هم دارد

در یک بررسی که در کشور هند انجام شده ثابت شده کسانی که در خانه های تمیز زندگی می کنند زندگی فعال تری دارند. به نظر می رسد حجم زیاد بهم ریختگی باعث از دست رفتن انگیزه می شود و ما ترجیح می دهیم به جای انجام امورات زندگی، جلوی تلویزیون ولو شویم.

اعتیاد به گوشی را بشناسیم و آن را جدی بگیریم

خانه ی تمیز هیچ جایی برای انباشته شدن میکروب ندارد. همینطور گرد و غبار به مرور زمان در فرش و رختخواب تلنبار می شوند و آلرژی و آسم به وجود می آورند. اگر دوست دارید از بیمار شدن خودتان و اعضای خانواده تان جلوگیری کنید پس حتما مرتبا نظافت کنید.

نظافت منزل

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا