توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی های شهری

اینترنت وصل است؛ شوخی یا جدی؟!

روز گذشته، دوم آذر بود که اعلام شد اینترنت خانگی برای کاربران متصل شده است؛ با این حال، بسیاری از کاربران هنوز به اینترنت بین الملل دسترسی ندارند.

سیراف| سرویس اخبار – با وجود اعلام  اتصال اینترنت در نقاط مختلف کشور، به نظر می‌رسد بسیاری از مشترکان اینترنت خانگی هنوز به شبکه جهانی وب دسترسی ندارند. شنبه هفته گذشته، ۲۵ آبان ماه بود که به دلیل بالاگرفتن اعتراضات و اغتشاشات، اینترنت بین الملل در ایران به طور کامل قطع شد؛ اما اینترنت داخلی موسوم به اینترنت ملی شروع به فعالیت کرد و به همین دلیل، برخی مراکز مانند بانک‌ها و تاکسی‌های اینترنتی توانستند به فعالیت خود ادامه دهند. با این حال کسب و کارهایی که کاملا به اینترنت بین الملل وابسته بودند از جمله صرافی‌ها و آژانس‌های مسافرتی در این دوران به طور کامل غیر فعال بودند و خسارات بسیار زیادی را متحمل شدند.

پس از گذشت چند روز از اعتراضات، علی ربیعی سخنگوی دولت و محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور اعلام کردند که با توجه به آرام شدن شرایط، اینترنت بین الملل به زودی وصل می‌شود. روز گذشته، دوم آذرماه ماه بود که خبری مبنی بر اتصال قریب الوقوع اینترنت خانگی در سراسر کشور منتشر شد و بسیاری از مشترکان شاهد اتصال مجدد اینترنت خود بودند. با این حال، بسیاری دیگر از مشترکین اینترنت همچنان خبر از عدم اتصال اینترنت می‌دهند.

اینترنت وصل است؛ شوخی یا جدی؟!

از  سوی دیگر، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان وقوع اعتراضات اعلام کرد که مسئولیتی در قبال قطعی اینترنت ندارد و شاک (شورای امنیت کشور) مسئول قطع اینترنت سراسری است. آذری جهرمی با اتصال اینترنت خانگی، با ارسال ویدئویی از مردم ایران بابت خسارات وارد شده عذرخواهی کرد و اعلام کرد دولت تلاش می‌کند خسارات وارده را جبران کند.

حالا شما برای ما بگویید که از کدام شهر و منطقه هستید و آیا اتصال اینترنت در محل زندگی شما برقرار شده یا نه؟ بخش نظرات و پرسش‌ها پل ارتباطی ما و شماست.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا