توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ترفند های خانه داریخانه داریهنر در خانه

ساخت زیر لیوانی پاییزی: آموزش مرحله به مرحله درست کردن زیر لیوانی پاییزی

پاییز فصلِ باران، شروع سرما و برگ‌های رنگارنگ است و از نظر بنده زیباترین فصل سال. با ایجاد چند خلاقیت ساده می‌توانید حال و  هوای پاییز، رنگ و نشاط آن را به خانه خود بیاورید.

پاییز فصلِ باران، شروع سرما و برگ‌های رنگارنگ است و از نظر بنده زیباترین فصل سال. با ایجاد چند خلاقیت ساده می‌توانید حال و  هوای پاییز، رنگ و نشاط آن را به خانه خود بیاورید. ایده‌ای که برای این کار در نظر گفته‌ایم، زیر لیوانی‌های نمدی به شکل برگ‌های پاییزی است. این زیرلیوانی علاوه بر این زیباست، از سطح میز شما در برابر حرارت لیوان چای یا قهوه‌ی عصر پاییزی‌تان محافظت می‌کند. در این آموزش قصد داریم، روش ساخت زیر لیوانی پاییزی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش ساخت زیر لیوانی پاییزی

آموزش ساخت زیر لیوانی پاییزی با نمد

صورتی‌ها: این زیر لیوانی‌ها از دولایه نمد ضخیم با استفاده از دوخت‌های کوچک چرخ خیاطی ساخته می‌شوند که از سطوح شما در برابر حرارت لیوان‌ها محافظ می‌کنند و حتی باعث می‌شوند تا لکه‌ی چای یا قهوه روی میزتان ایجاد نشود. با این خلاقیت ساده می‌توانید حال و هوای پاییز را به خانه‌ی خود بیاورید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت زیر لیوانی پاییزی:

برای ساخت زیر لیوانی پاییزی ابزار و سایل زیر مورد نیاز است.

  • پارچه نمدی ضخیم در رنگ‌های پاییزی (زرد، نارنجی و بنفش و سبز)
  • یک تکه مقوا و مداد برای ایجاد الگوی برگ
  • قلم جوهری نامرئی
  • قیچی تیز
  • نخ در رنگ متضاد با پارچه‌ها

همانطور که مشاهده می‌کنید، این کاردستی پاییزی به ابزار و وسایل خیلی خاصی نیاز ندارد و روش ساخت آن ساده‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. اگر باور نمی‌کنید ادامه‌ی آموزش را بخوانید.

مراحل ساخت زیر لیوانی پاییزی با نمد:

پس از تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز، مراحل ساخت زیر لیوانی پاییزی را به صورت گام به گام دنبال کنید.

گام اول در ساخت زیر لیوانی پاییزی:

اولین گام برای ساخت زیر لیوانی پاییزی یا هر کاردستی همراه با دوخت و دوز این است که الگویی برای کار تهیه شود. در این آموزش نیز ابتدا الگوی برگ مورد نظر خود را بر روی مقوا رسم کرده و آن را برش دهید. این برگ می‌تواند در هر شکلی باشد.

در این آموزش از برگ‌های ساده استفاده کرده‌ایم. حالا الگو را بر روی پارچه‌های نمدی قرار دهید و شکل الگو را بر روی نمد رسم کنید. سپس با استفاده از یک قیچی تیز، دور تا دور محل‌های علامتگذاری شده را برش دهید.

 زیر لیوانی پاییزی

تصویر زیر نتیجه‌ی به دست آمده است دستورالعمل‌های بالا است.

درست کردن زیر لیوانی پاییزی

گام دوم برای درست کردن زیر لیوانی پاییزی:

حالا باید دو تکه نمد هم رنگ را به یکدیگر بدوزید. برای اینکار دو تکه نمد هماهنگ را بر روی هم قرار دهید و با استفاده از چرخ خیاطی و حالت دوخت ساده، دور تا دور آن را مانند تصویر زیر با حفظ فاصله‌ی یک اینچی از لبه‌های بدوزید. دقت کنید که محل شروع و اتمام دوخت دقیقا یک نقطه باشد.

مراحل ساخت زیر لیوانی پاییزی

گام سوم:

در این مرحله باید دوخت روی برگ را تکمیل کنید. برای اینکار دقیقا از وسط برگ مانند تصویر زیر یک دوخت تا انتها انجام دهید. این دوخت همان رگ برگ اصلی برگ ما است.

ساخت زیر لیوانی پاییزی

گام چهارم در ساخت زیر لیوانی برای پاییز:

حالا باید رگ‌برگ‌های فرعی را نیز روی آن شبیه سازی کنید. برای اینکار یک دوخت به صورت زاویه‌دار از لبه‌ی برگ به سمت رگ برگ اصلی انجام دهید و زمانی که خط وسط رسیدید می‌توانید زاویه را قرینه کرده و سمت مخالف حرکت کنید و یا دوخت را در آنجا به اتمام برسانید و در سمت مخالف با همان زاویه یک رگ برگ فرعی ایجاد کنید.

این کار را تا رسیدن به انتهای برگ انجام دهید و رگ‌برگ‌های، برگ پاییزی‌تان را ایجاد کنید.

ساخت زیر لیوانی پاییزی

کار تقریبا به اتمام رسیده است و نتیجه را می‌توانید در شکل زیر مشاهده کنید.

ساخت زیر لیوانی پاییزی

ساخت زیر لیوانی پاییزی در اینجا به اتمام رسید. حتما شما نیز مانند من عاشق این کاردستی ساده و زیبا می‌شوید و دوست دارید آن را امتحان کنید. این کار می‌تواند حتی یک تمرین کوچک برای شروع دوخت و دوز باشد. افرادی که تا کنون دست به چرخ خیاطی نزده‌اند می‌توانند با انجام دوخت‌های ساده رفته رفته مهارت کافی را به دست آورند.

ساخت زیر لیوانی پاییزی

همچنین می‌توانید شکل برگ‌های انتخابی خود را تغییر دهید و برگ‌هایی با اشکال پیچیده‌تر بسازید. توجه داشته باشید که روش کار یکسان است. امیدواریم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید و به آموخته‌های شما اضافه شده باشد.

برگرفته شده از: ehow.com

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا