توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
فروشگاه مقاله
موضوعات داغ

دانلود کتاب ماساژ درمانی(یومی هو تراپی)/PDF

ماساژ درمانی چیست؟ ماساژ درمانی شاخه ای از یومی هوتراپی است که عبارت است از دست ورزی بر روی بافت های نرم بدن. این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی های حاد و مُزمن كمک می كند. امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از این روش به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می كنند.

کتاب ماساژ درمانی(یومی هو تراپی)

  • : ماساژ درمانی
  • تدوین:مهدی: مهدی ضیایی
  • شاخه: متافیزیک 
  • تعداد صفحات: 142
  • فرمت کتاب : PDF
  • :  6000 تومان
  • حجم فایل : 8MB

کتاب ماساژ درمانی(یومی هو تراپی)

این کتاب شامل:

1-تاریخچه ماساژ
2-آثار عمده ماساژ
3-انواع ماساژ
4-تعریف ماساژ
5-فوائد ماساژ
6-تاثیرات روحی ماساژ
7-یومی هو چیست؟
8-کاربردهای ماساژ و…

معرفی کتاب ماساژ درمانی

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی شاخه ای از یومی هوتراپی است که عبارت است از دست ورزی بر روی بافت های نرم بدن. این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی های حاد و مُزمن كمک می كند. امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از این روش به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می كنند.

سبکهای مختلف ماساژ درمانی کدامند؟

امروزه بالغ بر ۸۰ نوع مختلف ماساژ و كار بر روی بدن وجود دارد این تكنیک ها به پنج گروه تقسیم می شوند:

1-ماساژ سنتی اروپایی

شامل مِتُدهایی بر اساس فیزیولوژی و آناتومی طب غربی پنج تكنیک دست ورزی بافت های نرم بدن در آن مورد استفاده قرار می گیرند.

2-ماساژ معاصر غربی

این روش نیز بر پایه روش های مدرن آناتومیک شامل تكنیک های دست ورزی فراتر از چارچوب ماساژ سوئدی بنا شده است و شامل ماساژ عصبی، ماساژ ورزشی و میوتراپی می باشد.

3-ماساز در روشهای اصلاح حركت و ساختار

این تكنیك ها بر ساختار و حركت بدن تأكید دارند. این روشها بدن را با كمک وزن و با دست ورزی بر روی بافت های نرم و یا اصلاح الگوهای غلط حركتی، سازماندهی و كامل می كنند. نمونه های آن عبارتند از: هلر ورک، رولفینگ، فلدن كرایس و تكنیک الكساندر.

4-ماساژ شرقی

تكنیک های ماساژ شرقی بر اساس اصول طب سنتی چین بنا شده و انرژی حیاتی را كه معتقدند در كانال های غیر قابل رؤیت در بدن جریان دارد تجدید می كنند .این متد ها شامل طب فشاری و شیاتسو می باشند.

5-متدهای انرژی- پایه

این متدها كه در طب سنتی چین یافت نمی شوند، منجر به اثر بر روی حوزه انرژی كه درون و اطراف بدن را احاطه كرده می شوند. این كار هم با فشار و دست ورزی بر روی جسم و هم از طریق عبور دست از میان یا درون حوزه انرژی بدن صورت می گیرد. نمونه های روش های انرژی عبارتند از: درمان قطبی، لمس شفابخش و ریكی. بسیاری از ماساژ درمانگرها تركیبی از روش های فوق را بر اساس وضعیت بیمار اعمال می كنند.

ماساژ درمانی چگونه اثر میکند؟

معمولا انواع ماساژ با یک مكانیسم مشابه بر روی بدن اثر می گذارند. زمانی كه ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد تجمع مواد زاید از جمله اسید لاكتیک می تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود. ماساژ بطور عام و ماساژ سوئدی به طور خاص، گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده، مواد غذایی و اكسیژن تازه را به بافت های مزبور می رساند و به خروج مواد سمی و بهبودی كمک میكند.

همچنین عضلات در حال كشش می توانند به رگ های خونی و اعصاب فشار آورده و با محدود كردن جریان خون باعث ایجاد درد شوند. با ماساژ منطقه مورد اثر، به تدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر كاهش یافته و درد كاهش می یابد. همین مكانیسم در بهبود عضلات آسیب دیده با ماساژ باعث سودمندی آن است.

علاوه بر این، ماساژ باعث افزایش اندروفین ها (نابود كننده های درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین (تعدیل كننده خلق و خوی) می شود. همچنین ثابت شده كه هورمون استرس (كورتیزول) را آزاد می نماید.به همین دلیل ماساژ اغلب به عنوان یک درمان تکمیلی برای افرادی كه سیستم ایمنی آنها بر اثر استرس تضعیف شده توصیه می شود.

موارد احتیاط در ماساژ درمانی چیست؟

در صورتی كه مبتلا به تب بالا، التهاب، عفونت، فلبیت، ترومبوز، یرقان یا بیماری عفونی پوستی هستید از ماساژ اجتناب كنید.

روی زخم های باز یا سوختگی یا موضع جراحت قبلی ماساژ انجام ندهید. در كوفتگی یا رگ به رگ شدن، ماساژ را به مدت ۲۴ ساعت به تأخیر بیاندازید.

در صورت ابتلا به یک بیماری مزمن، مانند آرتریت، سرطان یا بیماری قلبی ، قبل از انجام ماساژ با پزشک خود مشورت نمایید.

در صورتی كه باردار هستید به ماساژ درمانگر خود اطلاع دهید زیرا ماساژ برخی نواحی، باعث زایمان زودرس می شود.

تصاویری از کتاب/

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا