توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

ممنوعیت‌های رژیم غذایی کاهش چربی خون

ممنوعیت‌های رژیم غذایی کاهش چربی خون

کلسترول بد خون علاوه بر افزایش مخاطرات جدی برای سلامتی بدن باعث ایجاد تصلب شرایین و بروز حملات قلبی میگردد. از اینرو اتخاد یک رژیم غذایی کاهش چربی خون مناسب که با نظارت متخصصین سلامت تهیه شده باشد به شما کمک می‌کند در صورت بالا بودن کلسترول بد خون سبک زندگی سالم تری را در پیش بگیرید.

ممنوعیت های رژیم غذایی کاهش چربی خون -  1
باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کاهش چربی خون به نگه داشتن اصولی میزان کلسترول خون در اندازه مناسب کمک می‌کند از اینرو یکسری ممنوعیت‌های رژیم غذایی وجود دارند که رعایت آنها و عدم مصرف‌شان به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌نماید.

پرهیز از مصرف گوشت‌های چرب مانند گوشت گاو

شما در رژیم غذایی کاهش چربی خون می‌توانید به جای مصرف گوشت قرمز چرب از گوشت‌های سفید مانند گوشت بوقلمون، مرغ و ماهی استفاده نمایید و در رژیم غذایی خود این نوع از گوشت‌ها (بعد از کندن پوست) را بگنجانید. ماهی ساردین، تن و آزاد دارای چربی از نوع خوب و حاوی کلسترول خوب می باشند از اینرو گنجاندن ماهی به عنوان یک ماده غذایی گوشتی و پروتئین‌دار سالم در رژیم غذایی کاهش چربی خون بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

استفاده از ماهی و گوشت سفید در رژیم غذایی کاهش چربی خون و کاهش مصرف گوشت قرمز پر چرب

تخم مرغ و محصولات لبنی پر چرب

اگر دارای کلسترول خون بالا می‌باشید و یک رژیم غذایی کاهش چربی خون را تحت نظارت پزشک متخصص اجرا می‌کنید باید در مصرف مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، پنیر، شیر پرچرب و خامه محتاطانه رفتار کنید. مصرف این مواد غذایی را نباید قطع کرد اما باید به صورت اصولی و مناسب در رژیم غذایی کاهش چربی خون آنها را گنجاند. همچنین میتوانید شیر گیاهی را در برنامه غذایی خود بگنجانید و مصرف تخم مرغ و پنیر را در رژیم غذایی کاهش دهید. محصولات لبنی پر چرب با وجود آنکه سرشار از کلسیم هستند اما به جای محصولات لبنی پر چرب، در رژیم غذایی کاهش چربی خون، سبزیجات، آجیل، غلات یا آب معدنی‌های حاوی کلسیم را به عنوان منابع غنی کلسیم در رژیم غذایی گنجاند.

کاهش مصرف تخم مرغ و محصولات لبنی پر چرب در رژیم غذایی کاهش چربی خون

کره

در رژیم غذایی کاهش چربی خون میزان مصرف کره را باید بسیار محدود کرد. در رژیم غذایی کاهش چربی خون می‌توانید به جای کره از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن کانولا که حاوی چربی‌های سالم و دوستدار قلب هستند، استفاده کنید.

پرهیز از مصرف کره و جایگزینی آن با روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کانولا در رژیم غذایی کاهش چربی خون

مواد غذایی صنعتی و آماده

دشمن سلامتی مواد غذایی صنعتی و آماده هستند که باید از رژیم غذایی کاهش چربی خون حذف شوند زیرا این نوع از مواد غذایی به ویژه آنهایی که می‌بایست گرم شوند، به علت اینکه با اسیدهای چرب و روغن‌های هیدروژنه تهیه می‌شوند سبب افزایش میزان کلسترول بد خون میگردند ازاینرو باید  در رژیم غذایی کاهش چربی خون از مصرف مواد غذایی خیلی شیرین و خیلی چرب آماده و صنعتی به شدت پرهیز نمود.

نشاسته و مواد قندی تصفیه شده

کربوهیدرات‌ها و قندهای تصفیه شده مانند پاستای حاوی آرد سفید، برنج سفید و نان‌ها علاوه بر کاهش کلسترول خوب خون مخاطرات جدی برای وضعیت سلامت قلب در پی خواهند داشت. به جای این مواد غذایی، نان سبوس‌دار را در رژیم غذایی کاهش چربی خون بگنجانید. از دگر سو به جای این مواد غذایی، سعی کنید در رژیم غذایی کاهش چربی خون میوه، سبزیجات و علات کامل را در الویت قرار دهید و از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. مصرف موارد ذکر شده در رژیم غذایی دیابت نیز ذکر می شود.

جگر و کله پاچه

در مقایسه با گوشت‌های قرمز امعاء و احشاء دام‌ها مانند زبان، مغز و جگر از کلسترول بالایی برخوردارند و باید در رژیم غذایی کاهش چربی خون از مصرف مغز، جگر و قلوه تا حد امکان پرهیز نمود.

ممنوعیت های رژیم غذایی کاهش چربی خون همراه با رعایت رژیم غذایی سبک مدیترانه ای و فعالیت بدنی منظم
اگر کلسترول خون بالایی دارید می‌توانید با مراجعه به وب سایت وزن من از راهنمایی متخصصین سلامت و پزشکان با تجربه و متبحر این مرکز تخصصی برای دریافت رژیم غذایی کاهش چربی خون مراجعه نمایید. رعایت سبک زندگی سالم، فعالیت بدنی و ورزش منظم، سبک رژیم مدیترانه‌ای، مصرف غذاهای گیاهی و گوشت سفید در رژیم غذایی کاهش چربی خون علاوه بر کاهش کلسترول بد خون به شما کمک می‌کند سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید. 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا