توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

همبرگر گیاهی – طرز تهیه همبرگر گیاهی سالم، مقوی و بسیار خوشمزه

در این مطلب می خوام طرز تهیه همبرگر گیاهی رو بهتون آموزش بدم. همبرگر گیاهی از تنوع زیادی برخورداره و با انواع حبوبات و گیاهان می تونین اون رو درست کنین. این همبرگر از جمله انواع همبرگر با مواد غیر گوشتی هست که یه گزینه مناسب برای گیاهخواران و وگان ها محسوب میشه.

در این مطلب می خوام طرز تهیه همبرگر گیاهی رو بهتون آموزش بدم. همبرگر گیاهی از تنوع زیادی برخورداره و با انواع حبوبات و گیاهان می تونین اون رو درست کنین. این همبرگر از جمله انواع همبرگر با مواد غیر گوشتی هست که یه گزینه مناسب برای گیاهخواران و وگان ها محسوب میشه.

این همبرگر گیاهی که از ترکیب سویا، حبوبات و سبزیجات درست شده رو خیلی راحت و سریع می تونین در خانه درست کنین و با استفاده از ادویه مخصوص همبرگر اون رو طعم دار کنین. علاوه بر این یا کمک مطلب طرز تهیه خمیر و نان همبرگر ایران کوک می تونین یه همبرگر کاملاً خانگی، سالم و مقوی رو خودتون درست کنین و در کنار کسایی که دوستشون دارین و به سلامتیشون اهمیت میدین نوش جان کنین.

طرز تهیه همبرگر گیاهی

مرحله اول: آماده سازی پیش نیازها

برای درست کردن یک همبرگر گیاهی خانگی سالم و خوشمزه، ابتدا باید لوبیا را از 24 ساعت قبل خیس کنید و در طول این مدت نیز آب آن را چند بار عوض کنید. سپس آن را بپزید. در صورت تمایل می توانید از لوبیا کنسرو شده نیز استفاده کنید. هم چنین، بنابر ذائقه خود، می توانید از لوبیا چیتی، سیاه و یا سفید استفاده کنید.
پیازها را پوست بکنید و با رنده ریز رنده کنید. سپس به خوبی آب آن ها را بگیرید.

سویا را نیز در مقدار مناسبی آب و یا برای طعم بهتر همبرگر گیاهی، در شیر خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید.

سبزیجات دلخواه خود مانند، جعفری، اسفناج، ریحان یا شوید را خوب بشویید و خشک کنید و سپس ساطوری کنید.

زعفران را نیز دم کنید.

مرحله دوم : درست کردن مایه همبرگر گیاهی

در این مرحله در یک کاسه متوسط پیاز رنده شده، سویا، لوبیای پخته شده، نمک، فلفل و سماق قرمز را کمی با هم مخلوط کنید. سپس به کمک یک چرخ گوشت 2 بار آن ها را با هم چرخ کنید تا خوب خوب با هم مخلوط شوند. (از غذاساز هم میتوانید در این مرحله از تهیه همبرگر گیاهی استفاده کنید)

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ و آرد 

حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به مایه همبرگر گیاهی اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید. بعد از اینکه تخم مرغ اول را اضافه کردید، بررسی کنید که در صورت لزوم تخم مرغ دوم را هم اضافه کنید. سپس آرد سوخاری یا خرده نان و در صورت لزوم آرد سفید را هم اضافه کنید و ورز دهید تا زمانی که به چسبندگی و انسجام مطلوب برسد.

در این مرحله، سبزیجات دلخواه خود را که شستید و خشک کردید وخیلی ریز خرد کردید را به مایه همبرگر گیاهی اضافه کنید. در آخر زعفران دم کرده را هم اضافه کنید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید تا یک دست شوند.

خمیر برگر گیاهی

مرحله چهارم: سرخ کردن همبرگر گیاهی

یک ماهیتابه را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا خوب گرم شود. سپس مقدار مناسب روغن داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود، حالا شعله گاز را ملایم کنید. از مایه همبرگر به اندازه یک گردو یا نارنگی بردارید و کف دست خود آن را به ضخامت یک سانتی متر پهن کنید. سپس در روغن هر طرف آن را برای 3 یا 4 دقیقه سرخ کنید.

نوش جان

سرخ کردن همبرگر گیاهی

نکات کلیدی تهیه همبرگر گیاهی

– اندازه مواد اولیه که در دستور همبرگر گیاهی آمده است، تقریبی هستند. در صورت تمایل می توانید مقدار مواد اولیه را تغییر دهید، البته با رعایت نسبت ها.

– برای تهیه همبرگر گیاهی، علاوه بر لوبیا، از هر نوع حبوبات دیگری مانند عدس، بلغور، نخود و حتی کینوا، بنابر ذائقه خود می توانید استفاده کنید.

– در صورت تمایل از سیر، سیب زمینی، هویج و قارچ نیز می توانید در تهیه همبرگر گیاهی استفاده کنید.

– انتخاب ادویه های همبرگر گیاهی کاملاً به سلیقه و ذائقه خودتان بستگی دارد.

– به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی هم می توانید استفاده کنید.

– می‌توانید مایه همبرگر را شکل بدهید و برای مصرف در روز های دیگر فریز کنید.

همبرگر گیاهی خانگی

irancook.ir

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا