تغذیه و رژیم غذاییتندرستیتوصیه های پذشکیسلامت

برنامه هفتگی معجزه آسا و موثر رژیم لاغری برای شکم و پهلو

برای گرفتن یک رژیم لاغری برای شکم و پهلو و خلاص شدن از شر چربی های آنها، ابتدا باید علت ایجاد چربی در این نواحی را بفهمیم. عادات غذایی نادرست، کم تحرکی، سوخت و ساز نامناسب بدن و ژنتیک از مهمترین عوامل تجمع چربی در شکم و پهلو هستند.

برای گرفتن یک رژیم لاغری برای شکم و پهلو و خلاص شدن از شر چربی های آنها، ابتدا باید علت ایجاد چربی در این نواحی را بفهمیم. عادات غذایی نادرست، کم تحرکی، سوخت و ساز نامناسب بدن و ژنتیک از مهمترین عوامل تجمع چربی در شکم و پهلو هستند.

چربی های احشایی یا شکمی به علت نزدیکی به قلب بسیار خطرناک بوده و علاوه بر ایجاد اندامی نامتناسب، مشکلات سلامت قلبی – عروقی را در پی دارند.

با یک برنامه غذایی اصولی و اضافه کردن تحرک کافی به زندگی روزمره، می توانیم در طی یک بازه زمانی مناسب از وجود چربی های این نواحی خلاص شده و اندامی زیبا داشته باشیم.

بانوی شهر قصد دارد در این مقاله یک برنامه رژیم لاغری برای شکم و پهلو به همراه راهکارهایی جانبی جهت حفظ تناسب اندام به شما ارائه دهد.

 

برنامه هفتگی رژیم لاغری برای شکم و پهلو

این رژیم غذایی پروتئینی جهت از بین بردن چربی شکم و کاهش وزن، برای کسانی که گوشت و سبزیجات دوست دارند، مفید است.

روز اول

  • صبحانه: ۱۵۰ گرم گوشت گاو + کلم رنده شده و آب پز با سرکه به همراه نخود فرنگی + ۱۰۰ گرم چای سبز
  • ناهار: ۱۵۰ گرم گوشت گاو + ۱۰۰ گرم سالاد مرکب از کلم تازه با پاپریکا و دیگر گیاهان خرد شده (دلخواه)
  • شام: ۱۰۰ گرم ماهی آب پز + ۲ عدد سیب زمینی کوچک آب پز + مقداری چغندر رنده شده + ماست کم چرب
  • میان وعده: یک واحد میوه، هویج یا کرفس، و یا یک کاسه ماست کم چرب

روز دوم

  • صبحانه: ۱۰۰ گرم گوشت گاو + هویج خام رنده شده با ماست + ۱۰۰ گرم چای سبز
  • ناهار: ۲۰۰ گرم ماهی بخارپز + ۱ عدد سیب + مقداری کمپوت میوه بسیار رقیق
  • شام: ۱۰۰ گرم ماهی بخارپز + مقداری نان + سالاد چغندر
  • میان وعده: ۲ واحد میوه

روز سوم

  • صبحانه: ۱۰۰ گرم گوشت گوسفند بدون چربی آب پز + یک عدد سیب
  • ناهار: ۲۰۰ گرم لوبیا + ۲۰۰ گرم سالاد سبزیجات (همه خام)
  • شام: ۱۵۰ گرم گوشت گوسفند بدون چربی آب پز + ۱۰۰ گرم سالاد کلم با نخود فرنگی
  • میان وعده: ۱۰۰ گرم چای سبز یا یک واحد میوه

رژیم لاغری برای شکم و پهلو

روز چهارم

  • صبحانه: ۱۰۰ گرم پنیر محلی + ۱۰۰ گرم چای سبز
  • ناهار: ۱۰۰ گرم گوشت کباب شده بدون چربی + ۱۵۰ گرم سالاد سبزیجات تازه
  • شام: ۱۵۰ گرم سالاد گوجه و پیاز با روغن زیتون فراوان
  • میان وعده: ۱ عدد هویج خام یا یک کاسه ماست کم چرب

روز پنجم

  • صبحانه: ۲ عدد نان کوچک + ۱ لیوان شیر کم چرب یا بدون چربی
  • ناهار: ۱۵۰ گرم ماهی کباب شده + گوجه فرنگی خرد شده با روغن زیتون
  • شام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی بدون چربی + ۱ لیوان نوشیدنی (آب سیب) یا یک واحد میوه
  • میان وعده: دو عدد ساقه کرفس خرد شده

روز ششم

  • صبحانه: ۱۵۰ گرم پنیر محلی + ۱۰۰ گرم چای سبز
  • ناهار: ۱۰۰ گرم حبوبات پخته شده + ۱۰۰ گرم هویج خرد شده
  • شام: ۱۵۰ گرم ماهی بخار پز + ۱۰۰ گرم سالاد سبزیجات
  • میان وعده: دو واحد میوه

روز هفتم

  • صبحانه: ۲ عدد نان کوچک + ۱ لیوان شیر کم چرب یا بدون چربی
  • ناهار: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی با سالاد سبزیجات
  • شام: ۱۰۰ گرم گوشت گوسفند آب پز شده به همراه آب آن + سالاد سبزیجات + مقداری نان جو
  • میان وعده: ۱ واحد میوه یا یک کاسه ماست کم چرب

رژیم لاغری برای شکم و پهلو

این رژیم لاغری برای شکم و پهلو به همراه فعالیت بدنی مناسب در طول روز، در کاهش چربی های این نواحی بسیار موثر است.

در کنار رژیم غذایی، فعالیت های دیگری نظیر ورزش، ماساژ، سونای بخار، استراحت کافی و حتی نوشیدن مقدار آب کافی (۸ لیوان در روز) در کاهش تجمع چربی ها در بدن موثر می باشد.

حتی مصرف برخی مواد غذایی می تواند سوخت و ساز بدن را بالا برده و به تجزیه سلول های چربی کمک کند. از جمله:

  • ترب کوهی: حاوی آنزیمیست که چربی های شکم را می سوزاند.
  • حبوبات: پروتئین موجود در آنها برای هضم شدن، نیاز به مقدار زیادی انرژی داشته و لذا بدن برای هضم آن مجبور به انجام فعالیت بیشتر است که در لاغری موثر است.
  • چای سبز: یک چربی سوز قدرتمند است که کافئین طبیعی موجود در این نوشیدنی، رسوبات چربی زیر جلدی را حل کرده و چربی های احشایی داخلی را از بین می برد.
  • زنجبیل: باعث ایجاد گردش خون مناسب شده و ترشحات معده را بهبود می بخشد.
  • کلم: کلم بروکلی و گل کلم انواع ویتامین ها و عناصر کمیاب را برای بدن تامین می کنند، بدون اینکه نیاز باشد مواد غذایی اضافه مصرف شود.
  • خیار: به کاهش وزن سریع و پاکسازی معده کمک می کند.

رژیم لاغری برای شکم و پهلو

به طور کلی اگر می خواهید کاهش وزن سریع تری داشته باشید در کنار فعالیت بدنی مناسب و ورزش، غذاها را غنی از فیبر (سبزیجات و میوه) کرده و مقدار مصرف کربوهیدارت مثل نان، برنج و شیرینی را به حداقل برسانید.

0/5 (0 نظر)
همچنین بخوانید:  درمان گیاهی عفونت روده به کمک روش‌های موثر

علی اکبر

سیراف بعنوان مجله خبری و تفریحی فارسی زبانان از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است، تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد،

1 دیدگاه

  1. بازتاب: برنامه هفتگی معجزه آسا و موثر رژیم لاغری برای شکم و پهلو بانوی شهر | اس ام اس عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا