دکوراسیون و چیدمان

چگونه از فنگ شویی در چیدمان منزل خود استفاده کنیم

اگر از خودتان می‌پرسید که فنگ شویی چیست و چگونه می‌توانید از این سنت چین باستان برای بهتر شدن هماهنگی برای خانوادتان استفاده کنید، قطعاً نمی‌خواهید که این اصول را از دست دهید.

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

اگر از خودتان می‌پرسید که فنگ شویی چیست و چگونه می‌توانید از این سنت چین باستان برای بهتر شدن هماهنگی برای خانوادتان استفاده کنید، قطعاً نمی‌خواهید که این اصول را از دست دهید.

وقتی شما در حال چیدمان منزل برای خانواده هستید، سعی می‌کنید تا از منابع گوناگون الهام بگیرید. شاید با برخی از جزئیات مانند آینه بزرگ‌ شده‌اید. درحالی‌که برخی دیگر، متناسب با سبک زندگی شما نیستند. پس همان طور که به قدرت سمبل‌ها در ورای گیاهان نگاه می‌کنید تا ثروت و هماهنگی بیشتری به خانه خود وارد کنید، می‌توانید قوانین فنگ شویی را نیز در نظر بگیرید. فلسفه باستانی چین که به عنوان باد و آب نیز ترجمه شده است، می‌تواند در منظم‌تر کردن و سالم‌تر کردن خانه، به شما کمک کرده تا شما بتوانید با جریان‌های خلاق و ارزشمند، همگام شوید.

تی سااو-لین ای. موی، متخصص طب مکمل و طب چینی و بنیانگذار هنرهای پیوسته شفابخش می‌گوید: فنگ شویی، هنر و علم مکان یابی و قراردهی اجسام است.

موی تأکید می‌کند که فلسفه فنگ شویی بر مبنای آن است که همه چیز در خانه شما در یک جهت خدمت می‌کنند و وسایل اضافی می‌توانند موجب انسداد انرژی شوند. همچنین وی می‌گوید: محیط شما فضایی است که شما را ترغیب و فعال کرده و باید از آن برای نگهداشتن انرژی و سلامتی شما استفاده شود. بر اساس ساختار و عملکرد این سبک، فنگ شویی، انرژی را جابجا کرده و به حفظ سلامتی فرد کمک می‌کند. یک خانه و یا محل کار که بر اساس فنگ شویی، چیدمان شده، باید موجب احساس آرامش شود که این امر برای سلامت روان شما نیز بهتر است.

در اینجا، چندین روش وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس اصول اولیه فنگ شویی، خانه خود را چیدمان کرده و موجب موفقیت و افزایش جریان زندگی خانوادگی شوید.

قوانین فنگ شویی در اتاق خواب

فنگ شویی در اتاق خواب چگونه است؟ سر تخت خود را بر روی دیوار شمالی قرار ندهید.

جایا میرا، متخصص سبک زندگی ذهن – بدن می‌گوید: مطمئن شوید که سر تختخواب شما بر روی دیوارهای جنوبی، جنوب شرقی و یا دیوار شرقی قرار دارد. بهترین حالت، جنوب است، ولی سمت شرق نیز خوب است. هرگز سر تخت خود را بر روی دیوار شمالی قرار ندهید. این کار انرژی شما را با جریان طبیعی به زمین منتقل می‌کند. جهت مناسب تختخواب می‌تواند به مشکلات سلامتی و بهبود خواب کمک کند.

آشفتگی و انرژی منفی ناشی از تلویزیون و وسایل الکترونیک را حذف کنید.

امرالد سالیناس، مشاور معتبر فنگ شویی مدرن، توضیح می‌دهد که منظور از اتاق خواب‌ها، مکان‌های آرامش و جوان سازی است؛ بنابراین بهتر است در اتاق خواب خود تلویزیون نداشته باشید، زیرا انرژی فعال را به اتاق اضافه کرده و به شما اجازه نمی‌دهد تا با آرامش به خواب بروید. اگر مجبور هستید در اتاق خواب خود یک تلویزیون داشته باشید، آن را به طریقی مخفی کرده و یا یک روسری و یا پارچه بر روی آن قرار دهید.

فنگ شویی رنگ اتاق خواب

تعادل اتاق را حفظ کنید

بر اساس قوانین فنگ شویی چه مجرد باشید و یا نه، اتاق خواب مرکزی برای بیشترین همکاری و ترویج مشارکت سالم است. سالیناس می‌گوید: اتاق خواب بیشترین اتصال را به روابط ما دارد؛ بنابراین همیشه بهتر است برای قرار دادن اشیاء به صورت جفتی فکر کنید، مانند دو پایه، دو چراغ، دو شمع و غیره.

به گفته موی، در هر طرف تختخواب خود، یک میز کوچک و یک چراغ قرار دهید. او می‌گوید که این امر نه تنها موجب تنظیم تختخواب شما می‌شود، بلکه نشان می‌دهد که جایی هم برای یک شریک زندگی وجود دارد.

قوانین فنگ شویی اتاق نشیمن

مطمئن شوید که منظره‌ای از درب اتاق را دارید.

سالیناس می‌گوید: اتاق‌های نشیمن بسیار جالب هستند، اما ما می‌خواهیم که از درب اتاق نیز یک چشم انداز داشته باشیم. بیشتر مردم وقتی بدانند که چه چیزی در حال رخ دادن است و یا ببینند که چه کسی و یا چه چیزی وارد اتاق می‌شود، احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

مبلمان سنگین را در قسمت جنوب غربی اتاق قرار دهید.

میرا توصیه می‌کند که بهتر است مبلمان خود را در قسمت جنوب غربی اتاق نشیمن قرار دهید و قسمت‌های جنوبی و شرقی اتاق خود را برای فعالیت‌های بیشتر باز کنید. وی توضیح می‌دهد که این امر به پایداری انرژی در اتاق نشیمن کمک می‌کند.

یک ظرف آب شیشه‌ای همراه با چند لیوان تهیه کنید.

موی می‌گوید که این امر می تواند برای شما، اعضای خانواده و حتی میهمانان تهیه شود. آب، مایع حیات و نشان دهنده تغذیه است.

قوانین رنگ در فنگ شویی

به رنگ دیوار خود توجه کنید.

موی توضیح می‌دهد که رنگ‌ها بسیار قدرتمند هستند. اگر فضای شما کوچک باشد، رنگ خنثی و ملایم به بزرگتر و روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کند. از تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش تخت و زننده پرهیز کنید. آنها دارای انرژی پراکنده هستند. به جای آن، از آثار هنری استفاده کنید تا آنچه برای شما ارزش دارد و یا باعث خوشحالی شما می‌شود را منعکس کند.

در مکان‌های استراحت از رنگ قرمز خودداری کنید.

سالیناس می‌گوید: رنگ آتشین بسیار فعال است. پس در محل استراحت خود مانند اتاق خواب یا حتی اتاق نشیمن که برای استراحت است، از این رنگ کم استفاده کنید.

در مکان استراحت خود از رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید.

میرا می‌گوید که در اتاق خواب خود از رنگ‌های ملایم و آرامش بخش، مانند آبی استفاده کنید. آن‌ها بهترین گزینه برای یک استراحت خوب اند.

فنگ شویی در اتاق خواب

انرژی خود را با رنگ‌های ملایم و طیف رنگی روشن افزایش دهید.

میرا اضافه می‌کند که در دفتر و مطب خود، از رنگ‌های هلویی، زرد روشن و سبز روشن استفاده کنید. این رنگ‌ها برای تحریک انرژی و خلاقیت عالی هستند.

او می‌گوید: رنگ‌های محرک و تندتر مانند نارنجی روشن و یا قرمز آتشین بهتر است فقط در اکسسوری استفاده شوند.

اطراف خود را با استفاده از رنگ‌های خاکی، ملموس‌تر کنید.

میرا می‌گوید که تن رنگی خاکی، مانند قهوه‌ای، قهوه‌ای-نارنجی و قهوه‌ای مایل به زرد بسیار عالی هستند و به شما کمک می‌کنند تا احساس ریشه داشتن، قرار و آرامش بیشتری در خانه داشته باشید. این یک انرژی عالی برای اتاق نشیمن است. شما می‌توانید با استفاده از مبلمان کوچک، اکسسوری و هنر، رنگ بیشتری به اتاق اضافه کنید.

به خاطر داشته باشید که رنگ‌های فنگ شویی باید متناسب با فضای بی‌نظیر شما باشند.

ممکن است متناسب با جهتی که اتاق در آن قرار دارد، بخواهید برای تعادل بیشتر و یا تصحیح جریان انرژی از رنگ‌های خاصی استفاده کنید. میرا می‌گوید که این یک مورد، برای کار با یک مشاور فنگ شویی است.

قوانین فنگ شوی محل کار

مطمئن شوید که در محل کار خود، بهترین دید را دارید.

سالیناس توضیح می‌دهد که بر اساس فنگ شویی، مهم‌ترین چیزی که وقتی به دفتر خود رسیدید باید به آن توجه کنید، فضا است. در فنگ شویی، ما موقعیت بهینه میز کار شما را موقعیت فرماندهی می‌نامیم. شما باید میز کار خود را به گونه‌ای قرار دهید که منظره‌ای از بیشترین قسمت اتاق را داشته باشد. این امر موجب نوعی امنیت می‌شود.

از آشفتگی خودداری کنید.

موی می‌گوید: در قسمت‌هایی که به هم ریخته‌اند، انرژی تمایل دارد که در آن جا ساکن باشد و می‌تواند یک منطقه مرده شود. از بین بردن آشفتگی، به معنای ساماندهی و فضا سازی برای شماست؛ بنابراین، این امر نه تنها در فضای اداری شما – مکانی که می‌خواهید از آن بهره وری داشته باشید – از اهمیت بالایی برخوردار است، بلکه درباره منزل شما نیز صدق می‌کند.

از موقعیت میز خود آگاه باشید.

میرا تأکید می‌کند که بهترین مکان برای میز کار شما جایی است که شما روبه‌رو و به سمت جهت شمال و یا شرق باشید. این امر به شادابی، تمرکز و شفافیت بیشتر کاری شما کمک می‌کند. بر اساس فنگ شویی روبه‌رو بودن با جهت غرب و یا جنوب می‌تواند انرژی شما را کاهش داده و موجب کاهش تولید و بازدهی شما شود.

فنگ شویی محل کار

چگونه آشپزخانه خود را فنگ شویی کنید.

آشپزخانه خود را تمیز و مرتب نگه دارید.

مطمئناً، این کار وقتی بچه‌های کوچکتری دارید کمی مشکل‌تر است. آشپزخانه اغلب با شکوفایی در ارتباط است و مهم‌ترین اتاق خانه است و بر طبق اکثر اصول سنتی فنگ شویی، باید توجه ویژه‌ای به این فضا داشته باشید. سالیناس می‌گوید: آشپزخانه سمبل همه چیزهایی است که ما را تغذیه کرده و پرورش می‌دهد. بدون سلامتی، ممکن نیست که بتوانیم در بهترین حالت ممکن خود را نشان دهیم و انرژی در هیچ کدام از مناطق دیگر زندگی ما نیز به خوبی جریان نمی‌یابد. به خاطر داشته باشید، از آن جا که آشپزخانه دائماً با وفور نعمت در ارتباط است، وفور نعمت در این فضا بازتاب می‌یابد. بر اساس اصول فنگ شویی، بهترین کاری که می‌توانید برای این مکان انجام دهید، تمیز و مرتب بودن آن است.

آشپزخانه خود را با غذاهای سالم و مغذی پر کنید.

متخصصان فنگ شویی معتقدند که خوراکی‌هایی که در آشپزخانه ما نگهداری می‌شود، منعکس کننده ثروت ما هستند، بنابراین علاوه بر نگه داشتن چیزها و خوراکی‌های منظم، یخچال و کابینت خود را نیز با غذاهای مغذی پر کنید. این امر موجب بهبود و بهینه سازی بدن شما می‌شود.

در مورد گیاهان مورد تأیید فنگ شویی چه می‌دانید؟

طبیعت را به خانه خود بیاورید.

متخصصان فنگ شویی، افراد را ترغیب می‌کنند تا گیاهان بیشتری را به خانه‌های خود بیاورند. سالیناس می‌گوید: گیاهان موجب بهبود کیفیت هوا می‌شوند، ما باید ارتباط خود را با طبیعت بهبود بخشیم. مطالعات نشان می‌دهد که فواید زیاد و بی‌شماری در استفاده از گل‌ها و گیاهان و طبیعت در محیط زندگی ما وجود دارد؛ مانند توانایی آن‌ها در کاهش استرس، کاهش ترس و عصبانیت، کاهش فشار خون و تقویت مهارت‌های حل مسائل و مشکلات.

شما نمی‌خواهید که دکوراسیون منزل خود را غرق در گل و گیاه کنید. در فنگ شویی، گیاهان با عنصر چوب در ارتباط اند و ما برای داشتن بهترین احساس، به ترکیبی از همه عناصر آب، فلز، خاک و آتش نیاز داریم.

از نگهداری گیاهان نوک تیز خودداری کنید.

بر اساس قوانین فنگ شویی، کاکتوس‌ها و گیاهانی با برگ‌های تیز و یا نوک شمشیری دارای بار و انرژی منفی هستند. پس از آن‌ها استفاده نکنید.

گیاهان تقویت کننده شانس را در جای مناسب قرار دهید.

فنگ شویی سنتی توصیه می‌کند که گیاهانی که خوش شانسی می‌آورند را در گوشه جنوب شرقی خانه خود یا گوشه سمت چپ خانه خود، روبه‌رو به درب ورودی قرار دهید. شما می‌توانید از یک درخت پول یا یک گیاه یشم استفاده کنید، چون باورها بر این است که این گیاه ثروت را به خود جذب کرده و برگ‌هایی سکه مانند، دارد.

کلیت فنگ شویی که باید بدانید

قوانین فنگ شویی نشان می‌دهد که سطل‌های زباله را تا آنجا که ممکن است دور از چشم قرار دهید. مخصوصاً نباید آن‌ها را در ورودی‌های اصلی که به عنوان دهان qi و یا منطقه‌ای که انرژی تازه وارد آن می‌شود، تلقی می‌شوند، قرار دهید. قطعاً شما نمی‌خواهید که انرژی تازه، وارد سطل زباله شود. موی می‌گوید هیچ سطل زباله بازی، نباید در ورودی باشد. سطل‌های زباله باید در گوشه و دور از چشم قرار گیرند. از ظروف دیگر برای مبدل ساختن آن‌ها به یک سطل زباله استفاده کنید تا احساس دافعه ایجاد نشود.

از نمادهای آب برای تقویت فراوانی خانواده استفاده کنید.

به گفته موی، آب علاوه بر اینکه مایع حیات است، سمبل سعادت و فراوانی است و آب جاری سمبل درآمد است؛ بنابراین یک چشمه کوچک در جلوی خانه خود ایجاد کنید که آب جاری به سمت خانه بیاید، این امر می‌تواند ثروت و شانس خوب را به زندگی شما بیاورد.

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا