مطالب پر بازدید

۱۱ نکته سرنوشت ساز برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

صاحب یک کسب و کار کوچک بودن می‌تواند چالش‌های بسیاری را در زندگی با خود به همراه داشته باشد.

گاهی اوقات، در این کار لازم است کاملا بدانید چگونه باید با مشکلاتی مقابله کنید که کسب و کار‌تان در مسیر رشد و توسعه با آن‌ها روبه‌رو می‌شود؛ و گاهی اوقات صاحبان کسب و کارهای کوچک باید تصمیم بگیرند به دنبال کدام هدف یا بازار تخصصی بروند.

 

بنابراین، کارآفرینان، به خصوص آن‌هایی که در ابتدای راه هستند، هنگام تلاش برای رشد کسب و کار‌شان باید از چه چیزهایی آگاه باشند؟ برای آگاهی از این نکات، با ۱۳ عضو انجمن کارآفرینان جوان مشورت گرفته‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم نکات سرنوشت‌سازی را برای کمک به صاحبان کسب و کار ارائه کنند. تا انتهای این مقاله با سایت بازده همراه باشید، و ببینید کدام‌یک از این نکات برای رشد کسب و کار‌تان بهعنوان صاحبان کسب و کارهای کوچک کارساز خواهند بود.

نکات مهم برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

۱. اهداف زندگی‌تان را کاملا مشخص کنید

معمولا صاحبان بسیاری از کسب و کار‌های کوچک شرکت و کار خود را نسبت به هر چیز دیگری در زندگی‌شان اولویت می‌دهند. ولی اگر می‌خواهید کسب و کار‌تان در طولانی مدت موفق بماند، اول باید خودتان را در اولویت قرار دهید. در غیر این صورت، ممکن است دچار فرسودگی شوید، روزی به خودتان بیایید و متوجه شوید شرکتی را تاسیس کرده‌اید که با آن‌چه در زندگی‌تان به دنبال‌اش هستید، سازگاری ندارد. اهداف یک ساله، پنج ساله، و ده ساله‌ی زندگی‌تان را کاملا بر خودتان مشخص کنید؛ سپس کسب و کارتان را بر اساس این اهداف پایه‌ریزی کنید.

بریتنی هوداک، سخنگوی شرکت کی‌نوت

برای آگاهی از اولویت‌های زندگی‌تان به عنوان یک کارآفرین توصیه می‌کنیم مقاله‌ی ۵ طلایی‌ترین اولویت‌های یک کارآفرین موفق را مطالعه بفرمایید.

۲. ابتدا یک بازار تخصصی برای خود پیدا کنید

پیش از آن‌که بخواهید خودتان را با محصولات متعدد و مخاطبان گوناگون درگیری کنید، یک محصول واحد را ارائه دهید و در آن حوزه به تخصص برسید. یافتن یک بازار تخصصی، در آغاز فرایند ایجاد و توسعه‌ی یک کسب و کار، باعث می‌شود بتوانید بهترین محصول را با بالاترین ارزش به مخاطب ارائه دهید. سپس، می‌‌توانید به مرور زمان، همین محصول را گسترش دهید و محصولات و بازارهای دیگری را نیز به دست بگیرید. طی کردن این فرایند باعث می‌شود مخاطبان به برند شما اعتماد کنند و بتوانید در آینده رشد بهتری داشته باشید.

جارد ویتز، شرکت یونایتد کپیتال سورس

۳. برای خود یک چشم‌انداز ترسیم کنید

هر محصول، فرایند استخدام کارمند، و هر کمپین بازاریابی باید ریشه در چشم‌اندازی داشته باشد که برای کسب و کار‌تان ترسیم کرده‌اید. ایجاد حسی عمیق از این چشم‌انداز و کسب اطمینان از هماهنگ بودن هر کدام از تصمیم‌های‌تان با این چشم‌انداز می‌تواند شما را به پیشرفت در کسب و کار‌تان امیدوارتر کند. ممکن است به راحتی وسوسه شوید هر فرصت یا پیشنهادی را بپذیرید، ولی اگر این فرصت‌ها با چشم‌انداز بلند مدت کسب و کاری‌تان هماهنگ نباشند، در طول این مسیر وقت و منابع ارزشمندتان را از دست خواهید داد.

متیو پودولسکی، مشاورین حقوقی فلوریدا

۴. صبور باشید

وقتی اولین کسب و کار‌م را راه انداختم، آن‌قدر بر رشد این کسب و کار تمرکز کردم که از اصلاح و بهبود مشکلات مربوط آن کسب و کار غافل ماندم. به این ترتیب، جزییات را فراموش کردم، و سیستم‌ها و فرایندها را در اولویت قرار ندادم؛ در نهایت، با تعجب به خودم گفتم چرا کسب و کارم دائما در جا می‌زند. تمرکز بر مسائل اولیه، به همراه بهبود پایدار و توجه کامل بر سیستم‌ها می‌توانند به پیشرفت کسب و کار‌های کوچک کمک کنند.

کلاین السبری، بنیاد ام‌کی

۵. بدانید چه وقت باید کارها را به دیگران محول کنید

نقاط ضعف‌تان را شناسایی و درک کنید. خود ارزیابی به شما امکان می‌دهد متوجه شوید در چه بخش‌هایی از کار، برای بالا بردن سرعت به ثمر رسیدن تلاش‌های‌تان به عنوان یک کارآفرین، نیازمند پشتیبانی دیگران هستید. اگر فکر کنید که به تنهایی از پس هر کاری بر می‌آیید و بهتر از هر کس دیگری می‌توانید به کارهای‌تان برسید، کسب و کار‌تان را دچار مشکل و دردسر خواهید کرد. باید به این نتیجه برسید که افزودن آدم‌های شایسته به گروه‌تان و هدایت آن‌ها به سمت رشد و پیشرفت تا چه حد می‌تواند شما را به موفقیت نزدیک کند.

برد برنز، شرکت پیمانکاری وین

۶. به اعضای گروه‌تان اعتماد داشته باشید

هنگام مدیریت یک کسب و کار هیچ جایی برای پیروی از نفس وجود ندارد. شما آدم‌هایی را استخدام کرده‌اید که در افزایش بهره‌وری و رسیدن به دستاوردهای بیش‌تر کمک‌تان کنند. پس، به آن‌ها اجازه دهید این کار را انجام دهند. هیچ چیز بدتر از این نیست که صاحب یک کسب و کار کوچک هرگز نپذیرد که ممکن است مرتکب خطا شود. بدون پذیرش این حقیقت که شما در هر حوزه‌ای متخصص نیستید (حتی حوزه‌های مربوط به کسب و کار‌ خودتان!)، هرگز دستاوردی نخواهید داشت و کسب و کار‌تان پیشرفت نخواهد کرد. به اعضای گروه‌تان و تخصص هر یک از آن‌ها اعتماد کنید.

توماس اسمیل، اف‌‌ای اینترنشنال

۷. در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید

در حوزه‌ی بازاریابی برای توسعه‌ی یک کسب و کار، هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین استراتژی عالی بازاریابی محتوا شود. درک چگونگی انجام سئو و استفاده از بازاریابی محتوا برای بالا بردن رتبه‌تان در موتورهای جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این استراتژی فواید بسیاری به همراه دارد، از جمله ترافیک رایگان، رشد پیوسته، و رجوع مکرر به مطالبی که تولید کرده‌اید. با این کار می‌توانید قدرت‌ خودتان را بر دیگران تحمیل کنید، و پول و انرژی کم‌تری برای سایر فعالیت‌های بازاریابی صرف کنید.

بلر ویلیامز، ممبر پرس

۸. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را بهبود ببخشید

همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی باشید. همیشه یک وب‌سایت یا اپلیکیشن جدیدی ناگهان به شکل قارچ ظاهر می‌شود، و شما نمی‌دانید کدام‌یک از این وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها بیش از دیگران می‌تواند برای پیشرفت کسب و کار‌تان مفید باشد. هم‌چنین، کاربرد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز روز به روز در حال تکامل است. به همین خاطر، همیشه خودتان را با ترندهای جدید صنعت خود به‌روز کنید تا همواره همیش یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشید.

اندرو اسکراژ، شرکت امور مالی شخصی مانی کرشرز

۹. نحوه‌ی کاربری دارایی‌های بازاریابی‌تان را تغییر دهید

با تغییر کاربری دارایی‌هایی بازاریابی‌تان بازده سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهید. هر کدام از آن‌ها را دست‌کم به دو یا سه دارایی متفاوت تبدیل کنید تا بتوانید زمان و انرژی‌تان را برای انجام کارهای دیگر ذخیره کنید. مطلبی در وب‌سایت می‌تواند به چندین پیام در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود، و بالعکس. یک بروشور می‌تواند به یک مطلب یا اینفوگرافی در وب‌سایت تبدیل شود. با یافتن راه‌های مختلف می‌توانید از تمام دارایی‌های‌تان استفاده کنید و به روش‌های مختلف به مشتریان‌تان نزدیک شوید.

توماس گریفین، شرکت اپتین‌مانستر

۱۰. بازخوردها را بررسی کنید

وقتی برای اولین بار کسب و کاری را راه می‌اندازید، شاید مواجهه با بازخوردها کمی ترسناک به نظر برسد. به جای آن‌که نگرانی این مسئله باشید که سایر آدم‌ها درباره‌ی کسب و کار‌تان چه می‌گویند، فقط به دنبال بازخورد آن‌ها باشید. با کارمندان، دوستان، و حتی مخاطبان‌تان در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنید. جمع‌آوری به موقع بازخوردها درباره‌ی کسب و کار‌تان می‌تواند در ایجاد اصلاحاتی که باعث تغییر مسیر شرکت‌تان به سمت موفق می‌شوند، کمک‌تان کنند.

کریس کریستوف، شرکت مانستر اینسایتس

۱۱. مشتریان محلی را فراموش نکنید

اگر کسب و کار‌تان دارای بازاری است که مخاطب آن مشتریان محلی نیز هستند، حتما باید فضایی از کسب و کار‌تان را به آن‌ها اختصاص دهید. مشتریان محلی در مجموعه‌ی مخاطبان شما بیش از دیگران می‌توانند برای کسب و کار‌تان سرمایه به همراه داشته باشند، و اگر متوجه شوند که همواره در نزدیکی آن‌ها قرار دارید و خدمات متمایزی ارائه می‌دهید، همیشه به شما مراجعه خواهند کرد. ثبت کسب و کار‌تان در گوگل و افزایش جستجوی آنلاین محلی‌تان می‌تواند افزایش مراجعه کنندگان را به سمت کسب و کار‌تان ضمانت کند.

جارد اتچیسون، دبلیوپی‌فرمز


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع: success

۱۱ نکته سرنوشت ساز برای صاحبان کسب و کارهای کوچک


bazdeh.org

0/5 (0 نظر)
همچنین بخوانید:  طرز تهیه کیک کاکائویی-گردویی بهمراه سس شکلاتی

علی اکبر

سیراف بعنوان مجله خبری و تفریحی فارسی زبانان از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است، تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا