توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه خوراک گوشت و مارچوبه در فر

وقتی صرفه‌جویی در زمان برای‌تان بسیار اهمیت پیدا می‌کند، در اختیار داشتن یک دستورالعمل غذایی سریع و آسان می‌تواند بسیار کارساز باشد.

وقتی صرفه‌جویی در زمان برای‌تان بسیار اهمیت پیدا می‌کند، در اختیار داشتن یک دستورالعمل غذایی سریع و آسان می‌تواند بسیار کارساز باشد. خوراک گوشت و مارچوبه نه تنها بسیار دلپذیر است، بلکه می‌توانید آن را در یک چشم بر هم زدن درست کنید و نوش جان کنید.

خوراک گوشت و مارچوبه

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۲۰ دقیقه
برای مصرف ۴  نفر

مواد مورد نیاز

الف. یک‌چهارم فنجان روغن زیتون
ب. ۳ فنجان سیب زمینی خرد شده به صورت نگینی
پ. ۳ فنجان مارچوبه‌ی تازه‌ی خرد شده
ت. یک‌چهارم قاشق چای خوری نمک
ث. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل
ج. یک عدد سیب درشت، پوست کنده شده و خرد شده در ابعاد بزرگ
چ. ۲ قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای
ح. ۱ قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده
خ. یک‌چهارم قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده
د. ۶ تکه‌ی ۱۷۰ گرمی گوشت گوسفند، هر یک به ضخامت ۲.۵ سانتی‌متر
ذ. ۲ قاشق چای خوری چاشنی جنوب غربی – این چاشنی شامل ۲ قاشق غذاخوری پودر چیلی، ۲ قاشق چای خوری زیره‌ی آسیاب‌ شده، ۲ قاشق غذاخوری پاپریکا، ۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه، ۱ قاشق غذاخوری گشنیز آسیاب شده، ۱ قاشق چای خوری فلفل هندی، ۱ قاشق غذاخوری پودر سیر، ۱ قاشق چای خوری فلفل قرمز آسیاب شده، ۱ قاشق غذاخوری نمک، و ۱ قاشق غذاخوری پونه‌ی کوهی خشک شده است.

دستورالعمل

الف. فر را به دمای ۲۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. کف سینی فر را با فویل بپوشانید؛ و سطح فویل را نیز با استفاده از قلم‌مو به ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون آغشته کنید.

ب. تکه‌های سیب زمینی را داخل یک کاسه‌ی بزرگ به ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون آغشته کنید. سپس، سیب زمینی‌ها را در بخشی از سینی فر قرار دهید. در همان کاسه، مارچوبه‌ها را نیز به ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون آغشته کنید؛ مارچوبه‌ها را نیز در بخش دیگری از سینی فر بریزید. روی سیب زمینی‌ها و مارچوبه‌ها مقداری نمک و فلفل بپاشید.

پ. در همان کاسه، سیب را نیز با ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون آغشته کنید. شکر قهوه‌ای، دارچین، و زنجبیل را داخل یک کاسه‌ی کوچک با یکدیگر ترکیب کنید؛ این مواد را روی سیب بریزید و تکه‌های سیب را به خوبی به آن‌ها آغشته کنید. در نهایت، سیب‌ها را نیز به بخش دیگری از سینی فر منتقل کنید.

ت. تکه‌های گوشت گوسفند را نیز به باقی‌مانده‌ی روغن زیتون آغشته کنید؛ هم‌چنین، هر دو طرف گوشت‌ها را به چاشنی جنوب غربی نیز آغشته کنید. گوشت‌ها را نیز در بخش دیگری از سینی فر قرار دهید. سینی را به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه، داخل فر بگذارید تا سیب زمینی‌ها و سیب‌ها به خوبی نرم شوند. غذا را از فر خارج کنید، و بعد از ۵ دقیقه آن را نوش جان کنید.

ارزش غذایی

هر وعده‌ی مصرف از این غذا حاوی ۴۸۶ کالری، ۲۳ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع شده)، ۸۲ میلی‌گرم کلسترول، ۴۴۷ میلی‌گرم سدیم، ۳۲ گرم کربوهیدرات (۱۰ گرم قند، ۵ گرم فیبر)، و ۳۷ گرم پروتئین است.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع: tasteofhome

طرز تهیه خوراک گوشت و مارچوبه در فر


bazdeh.org

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا