دکوراسیون و چیدمان

در چه روزهایی نمی توان اسباب کشی کرد

بشر از اول خلقت به دنبال کسب آرامش و رفاه بوده است. برای رسیدن به رفاه و آسایش نیز نیازمند طی کردن راههای بسیار زیادی می باشد.

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

بشر از اول خلقت به دنبال کسب آرامش و رفاه بوده است. برای رسیدن به رفاه و آسایش نیز نیازمند طی کردن راههای بسیار زیادی می باشد. انسانها با انتخاب خانه مناسب می توانند گامی هدفمند در جهت رفاه و آرامش بردارند. خانه مامن و پناهگاه اصلی افراد می باشد. از این جهت برای انتخاب آن باید زمان طولانی را صرف نمود. همچنین علاوه بر صرف زمان ، تجربه ی زیادی را نیز می توان کسب کرد. با در نظر گرفتن این موارد ، جابجایی های بسیار زیادی در طی زندگی برای دستیابی به یک محیط ایده آل و مناسب ، برای افراد رقم می خورد. در جابجایی و اسباب کشی برخی از عوامل توجه افراد را به سمت خود معطوف خواهد نمود. توجه به پاسخ برخی از سوال ها مانند : در چه روزهایی نمی توان اسباب کشی کرد ؟ یا روزهای مناسب برای اسباب کشی چه روزهایی هستند ؟ بسیار مهم و قابل توجه هستند. با تحقیقات مناسب در زمینه ی جابجایی اسباب و اثاثیه ، می توانید از جابجایی هوشمندانه ی خود کمال رضایت را داشته باشید.

اسباب کشی
اسباب کشی

عوامل مهم در تعیین زمان مناسب برای اسباب کشی :

یکی از مهمترین عوامل در اسباب کشی توجه به تعیین زمان مناسب برای این مقوله خواهد بود. در برخی از مواقع و تاریخ ها نمی توان اسباب کشی کرد. همواره برای اینکه بتوانید جابجایی رضایت بخشی را انجام دهید، باید برنامه ریزی عاقلانه و کارتن اسباب کشی خوبی داشته باشید. انتخاب روز مناسب از جمله برنامه های قابل توجه برای اسباب کشی خواهد بود. در برخی از روزها می توانید به راحتی اسباب کشی کنید و بسیار خوش یمن خواهند بود.اما در برخی از روزها ، شرایط مساعدی برای جابجایی اسباب و اثاثیه مهیا نخواهد بود. اما بهترین برنامه ریزی برای اسباب کشی ، با توجه به در نظر گرفتن روزهای ذکر شده انجام خواهد پذیرفت :

اسباب کشی
اسباب کشی
  • توجه به شرایط آب و هوایی:

اگر ملزم به جابجایی در فصل های بهار ، پاییز و زمستان هستید ، توجه ویژه ای به شرایط آب و هوایی روزی که برای اسباب کشی اقدام می کنید، بسیار مهم و ضروری است. شما می توانید با اطلاع از شرایط جوی در چند روز آینده ، اقدام به برنامه ریزی مناسب برای جابجایی نمایید. بارش باران و برف می تواند تاثیرات مخربی بر روی جابجایی اسباب و اثاثیه شما داشته باشد. البته در مواقعی که اسباب کشی در فضای کاملا سر بسته مانند پارکینگ های مجتمع ها و … انجام می پذیرد ، تاثیرات جوی بر روی جابجایی آنچنان چشمگیر و قابل توجه نخواهند بود. اما انتخاب روزهای آفتابی و به دور از باران و برف برای جابجایی بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود. از روزهای نامناسب برای جابجایی اسباب و اثاثیه می توان به :

  • روزهایی که مشکوک به بارندگی هستند.
  • هوای ابری که با بارش برف همراه بوده است.
  • روزهایی از تابستان که با تابش شدید آفتاب همراه خواهد بود.
  • روزهایی که مشکوک به بارش تگرگ است.

جابجایی در این روزها مشکل و سخت می باشد. اگر بتوانید بار خود را به سلامت و به دور از خیس شدن به مقصد برسانید، آلودگی کف خیابان ها به راحتی می توانند سبب آلودگی اثاثیه ی شما گردند. از این جهت اغلب پیشنهاد می شود که با برنامه ریزی های هوشمندانه برای جابجایی اسباب و اثاثیه اقدام کنید. همچنین روزهایی که با تابش مستقیم نور خورشید مواجه هستید، باید جابجایی خود را به تعویق بیاندازید. گرمازدگی افراد از جمله تاثیرات مخرب جابجایی در این شرایط آب و هوایی خواهد بود. باید دقت کرد که به راحتی میتوان وسایل منزل را با بسته بندی اثاثیه منزل همراه با لیست قیمت جابجا کنید.

اسباب کشی
اسباب کشی
  • توجه به روزهای مهم در تقویم :

با توجه به اعتقادات افراد ، برخی از تاریخ ها در تقویم ، نشان دهنده ی روزهای عزاداری خواهند بود. بسیاری از افراد ، جابجایی در این روزها را خوش یمن نمی دانند و از اسباب کشی پرهیز می کنند. برای نمونه اسباب کشی در دهه ی اول ماه محرم با توجه به شهادت برخی از ائمه ، خوش یمن و مبارک نمی باشد. از این جهت بسیاری از افراد از اسباب کشی در این روزها پرهیز خواهند نمود. این روزها در تقویم زیاد نبوده و افراد می توانند زمان های دیگری را برای جابجایی انتخاب کنند. برای نمونه در ماه محرم ، دهه ی اول بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود. اما در دهه های دوم و سوم می توان به راحتی برای جابجایی اقدام نمود. شاید یکی دیگر از دلایل نامناسب بودن این زمان برای جابجایی ، شلوغی خیابان ها و همچنین برگزاری مراسمات مذهبی می باشد. برخی از روزهایی که هرگز برای جابجایی اسباب و اثاثیه مناسب نمی باشند عبارتند از :

  • روز طبیعت ( ۱۳ بدر )
  • روز عید نوروز
  • روز ولادت حضرت قائم
  • روز عید فطر
  • روز عید قربان
  • روز عید غدیر
  • شهادت ائمه
  • روز عاشورا و تاسوعا
  • روز نوزدهم ماه رمضان
  • روز بیست و یکم ماه رمضان
  • روز بیست و سوم ماه رمضان

در این روزها علاوه بر توجه به خوش یمن بودن یا نبودن آنها ، همواره با خیابان های شلوغ و پر ترافیکی مواجه خواهید بود. از این جهت هرگز زمان مناسبی برای جابجایی به شمار نخواهند آمد. انتخاب و برنامه ریزی زمان مناسب برای جابجایی اسباب و اثاثیه می تواند تاثیرات بسزایی در سهولت جابجایی شما داشته باشد.

اسباب کشی
اسباب کشی
  • توجه به برخی از ماههای قابل احترام :

برخی از ماه ها در سال بسیار محترم و قابل توجه خواهند بود. ماه رمضان ، از نظر شرعی یکی از ماه های خوش یمن ( البته به جز روزهای شهادت ) برای جابجایی خواهد بود. اما با توجه به شرایط جسمی افراد جابجایی در این ماه کمتر صورت می پذیرد. به دلیل روزه دار بودن برخی از افراد در ماه رمضان ، توان جسمی افراد کاهش یافته و نمی توان به راحتی برای اسباب کشی اقدام نمود. البته در برخی از مواقع پس از تایم افطار ، افراد برای جابجایی اثاثیه خود اقدام می کنند .زمان مناسب برای اسباب کشی و جابجایی در ماه رمضان ، ساعات بین افطار تا سحر می باشد. در این تایم نه تنها از ترافیک کمتر در خیابان ها می توان لذت برد بلکه جابجایی مناسب و پر انرژی برای شما رقم می خورد. یکی دیگر از ماه های قابل احترام در تقویم ، ماه صفر می باشد. این ماه در تقویم از ماه های نحس و نامناسب برای اقدام به هر گونه فعالیت ، خواهد بود. اغلب بسیاری از افراد برای دور شدن از نحسی این ماه اقدام به استفاده از دعای از بین برنده ی شر ، در این ماه خواهند نمود. جابجایی در این ماه از دیدگاه شرعی مناسب و خوش یمن نخواهد بود. اما اگر افراد در شرایط نامساعدی قرار گرفته و مجبور به جابجایی باشند، می توانند با انتخاب روز مناسب ، اقدام به جابجایی نمایند. از روزهای مهم دیگر در این جابجایی ها ، توجه به روزهای قمر در عقرب خواهد بود. افرادی که به تعلیمات شرعی و دینی ، توجه ویژه ای دارند، از انجام کارهای خیر در روزهای قمر در عقرب اجتناب خواهند نمود.

اسباب کشی
اسباب کشی
  • ایام تعطیلات نوروزی :

برخی از افراد بر این باورند که در ایام نوروزی نمی توان اقدام به جابجایی نمود. اما یکی از زمانهای مناسب برای جابجایی ، استفاده از تعطیلات نوروزی می باشد. البته در تعطیلات نوروزی استفاده از مجوز رسمی ، مهم و ضروری خواهد بود. در تعطیلات نوروزی عمدتا با خیابانهای بدون ترافیک و خلوت مواجه خواهید بود. از این جهت انتخاب این زمان، یکی از زمانهای ایده آل برای جابجایی اسباب و اثاثیه خواهد بود. اما انتخاب برخی از روزها در این جابجایی ، نامناسب و نادرست می باشد. روزهایی مانند :

  • روز آغاز نوروز : از جمله روزهای نامناسب برای جابجایی انتخاب روز عید می باشد. در این روز اغلب افراد به فکر دید و بازدید و همچنین دست بوسی افراد بزرگ در فامیل خواهند بود. شاید شما با خیابانهای خلوتی مواجه شوید اما با تعطیلی بسیاری از مکان ها و همچنین دید و بازدید نیز روبرو می شوید.
  • روز طبیعت : از جمله روزهای نامناسب برای جابجایی اسباب ، روز طبیعت و یا به تعریفی روز سیزده بدر خواهد بود. در این روز بیشتر افراد به فکر گذراندن ساعاتی در طبیعت پس از گذراندن چندین ماه سرد و خسته کننده ، خواهند بود. همچنین در این روز نیز باید اقدام به اخذ جواز رسمی از اداره های ذی صلاح نمایید. زیرا در این روزها با ممنوعیت های جابجایی به دلیل حفظ امنیت مواجه خواهید بود.
اسباب کشی
اسباب کشی
  • توجه به ایام هفته در جابجایی اثاثیه منزل :

برخی از روزها در ایام هفته جایگاه بسیار والایی از دیدگاه شرع خواهند داشت. همچنین در برخی از احادیث نیز به عدم جابجایی در بعضی از روزها در هفته اشاره شده است. انتخاب روز شنبه شاید از دیدگاه شرعی بسیار مناسب و ایده آل باشد، اما به دلیل اول هفته بودن ، همواره با خیابان های شلوغ و پر ترددی مواجه خواهید بود. روزهای یکشنبه تا چهارشنبه می توانند انتخاب مناسبی برای جابجایی باشند. اما روز چهارشنبه ی آخر ماه با توجه به برخی از احادیث ، روز مبارکی برای جابجایی نخواهد بود. روز پنج شنبه و روز جمعه یکی از روزهای مناسب و خلوت برای جابجایی به شمار می روند. افراد می توانند با توجه به ترافیک کمتر و خیابان های خلوت تر برای جابجایی اقدام نمایند. اگر در تایم مدارس اقدام به جابجایی می نمایید، باید در نظر داشته باشید که حتما از روزهای آخر هفته برای جابجایی استفاده کنید تا کودک شما با شرایط نامناسب مواجه نگردد. در شرایط تعطیلی شما با سهولت بیشتری می توانید برای جابجایی اقدام کنید.

اسباب کشی
اسباب کشی

توجه به جابجایی مناسب در شب یا روز :

بسیاری از افراد همواره با این سوال درگیر هستند که جابجایی در شب بهتر است یا در روز ؟ برای پاسخ به این سوال می توان از جهات مختلف این ایده های متفاوت را بررسی نمود و سپس اقدام به انتخاب هوشمندانه و عاقلانه نمود.

  • اسباب کشی در روز :

اگر اقدام به جابجایی در روز می کنید باید خود را برای مواجه با برخی از مشکلات آماده کنید. یکی از مهمترین مشکلات در جابجایی روز ، مواجه شدن با ترافیک های سنگین و قابل توجه خواهد بود. باید اقدام به انتخاب ساعاتی از روز نمایید که اغلب با ترافیک کمتری مواجه است. با در نظر گرفتن شهر ، منطقه و شرایط محل زندگی خود می توانید زمان مناسب برای جابجایی را تخمین زده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. برای نمونه اگر در محلی زندگی می کنید که در نزدیکی مدرسه می باشد، انتخاب ساعت ۷ الی ۹ صبح بدترین زمان برای جابجایی خواهد بود. از این رو توجه به محل زندگی ( مکان قبلی و مکان جدید ) بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

  • اسباب کشی در شب :

بسیاری از افراد دیگر با در نظر گرفتن مشغله های کاری فراوان ، زمان مناسبی برای جابجایی نخواهند داشت. از این جهت از شب و تایم استراحت خود استفاده کرده و اقدام به جابجایی خواهند نمود. جابجایی در شب نیز با در نظر گرفتن برخی از اصول مناسب خواهد بود. اغلب در برخی از زمان ها با خیابان های شلوغ مواجه خواهیم بود. از این رو انتخاب تایم مناسب باید با توجه به شرایط محل زندگی ، صورت پذیرد. بسیاری از ادارات در تایم های خاصی تعطیل می شوند. از این رو در این تایم ها اغلب با خیابان های شلوغی مواجه می شوید. در نظر گرفتن زمان های آخر شب می تواند بسیار ایده آل و مناسب باشد.

اسباب کشی
اسباب کشی
  • انتخاب ساعات مناسب برای جابجایی اسباب و اثاثیه :

همانطور که در متن ذکر شد ، پس از انتخاب روز مناسب برای جابجایی ، هرگز نباید از انتخاب ساعت مناسب برای جابجایی نیز غافل شد. با توجه به متن ، انتخاب برخی از ساعت ها در طی روز هرگز زمان مناسبی برای جابجایی نخواهند بود. ساعات اولیه روز ، همواره با سرکار رفتن برخی از افراد کارمند آغاز خواهد شد. از این جهت با خیابان های شلوغ و پرتردد مواجه می شوید. در ساعات میانه ی روز نیز شاهد تعطیلی برخی از مراکز اداری می باشیم. از این جهت انتخاب این ساعات نیز هرگز مناسب و ایده آل نخواهد بود. انتخاب ساعات بعد ظهر و یا اواخر شب می تواند بهترین گزینه برای جابجایی به شمار آید. باید در جابجایی اسباب در زمان مناسب ، تدابیر هوشمندانه ای را در نظر بگیرید که علاوه بر رفاه خود ، به رفاه حال همسایگان نیز لطمه ای وارد نگردد.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا