توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سلامت

تلفن همراه خود را در این مکان ها نگذارید!

تلفن همراه خود را در این مکان ها نگذارید!

تلفن همراه ، امواج الکترومغناطیس تلفن همراه
در این مطلب با مکان هایی آشنا می شوید که باید از گذاشتن گوشی خود در آنجا پرهیز کنید تا سلامتی خود و تلفن همراه تان را به خطر نیاندازید.

تلفن همراه خود را در این 10 مکان قرار ندهید

امروزه استفاده از تلفن همراه به طوری فراگیر شده که افراد با رده های سنی مختلف هر کدام از این وسیله استفاده می کنند . اگر شما هم جزو این افراد هستید بهتر است بدانید استفاده مداوم از تلفن همراه و قراردادن آن درمجاورت جاهای حساس بدن عواقب جبران ناپذیری برای سلامتی و بدن شما دارد.در این مطلب شما را با مکان هایی که نباید تلفن همراه خود را قرار دهید آشنا می کنیم.تلفن همراه

تلفن همراه

هشدار درباره خطرات قرار دادن تلفن همراه در این مکان ها

امروزه به سختی می توان کسی را پیدا کرد که تلفن همراه نداشته باشد و تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر دنیا رو به افزایش است. ما وابستگی زیادی به این وسیله پیدا کرده ایم و دائما آن را در دست هایمان نگه می داریم و آن را با خود به همه جا، حتی به رختخواب می بریم. با این حال، گذاشتن تلفن همراه در بعضی مکان ها می تواند برای دستگاه مضر باشد و سلامتی ما را هم به خطر اندازد. در این فهرست به 10 مکانی می پردازیم که می بایست از گذاشتن گوشی خود در آنجا پرهیز کنید .

1. جیب پشتی شلوار

شکی نیست که به دلیل دسترسی سریع به جیب پشتی شلوار، گذاشتن تلفن همراه در آن بسیار راحت است. اما این کار مشکلاتی هم دارد :

صفحه ی تلفن های همراه لمسی است و این صفحات به هر چیزی که با آن ها در تماس باشد واکنش نشان می دهند. به همین دلیل، احتمال دارد بدون آنکه متوجه شوید تلفن شروع به شماره گیری کند .اگر اغلب در ناحیه ی شکم و پاها احساس درد می کنید این مسأله هم می تواند به دلیل گذاشتن تلفن همراه در جیب پشتی باشد .در این حالت احتمال فراموش کردن تلفن همراه وجود دارد و ممکن است آن را گم کنید یا تلفن تان بشکند .

تلفن همراه

تلفن همراه خود را در جیب پشتی شلوارتان نگذارید

2. جیب جلویی شلوار

مردها اغلب با خود کیف حمل نمی کنند به همین دلیل تلفن همراه شان را در جیب جلویی شلوار می گذارند. اما این کار می تواند به سلامتی آن ها صدمه بزند. تحقیقات نشان می دهد امواج الکترومغناطیس تلفن همراه اثری منفی بر کیفیت و کمیت اسپرم ها دارد. هر چه تلفن خود را مدت زمان بیشتری در جیب شلوار بگذارید، خطر آن بالاتر می رود .

3. سینه بند

در حوزه ی پزشکی هنوز بر سر موضوع ابتلا سرطان در اثرامواج الکترومغناطیس تلفن همراه اتفاق نظر وجود ندارد. اما بعضی دانشمندان معتقدند گذاشتن تلفن همراه در داخل سینه بند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است از این کار خودداری کنید .

4. در نزدیکی لگن

طبق پژوهش ها، گذاشتن تلفن همراه در نزدیکی لگن، استخوان های آن را تضعیف می کند. بنابراین مراقب استخوان هایتان باشید و تلفن را داخل یک کیف ضخیم بگذارید .

5. روی پوست

تلفن همراه را روی پوست تان قرار ندهید. با این کار، باکتری های روی صفحه ی تلفن و کلیدهای آن به پوست صورت تان منتقل شده و امواج الکترومغناطیس نیز به شما نزدیک تر می شود. اما پس چطور با تلفن همراه صحبت کنیم؟ تلفن را حداقل 0/5 تا 1/5 سانتی متر از صورت تان دور نگه دارید .

تلفن همراه

تلفن همراه خود را روی پوستتان قرار ندهید

6. متصل به شارژ

البته شارژ کردن تلفن همراه برای سلامتی مضر نیست (جز زمانی که تلفن در نزدیکی شما باشد و در معرض امواج الکترومغناطیس قرار داشته باشید). اما بهتر است که در طول شب تلفن همراه تان را متصل به شارژ نگه ندارید. این کار از عمر باتری تلفن می کاهد و کارایی آن را کم می کند .

همچنین بخوانید : مجازات حبس برای تجسس در تلفن همراه همسران!

7. مکان های سرد

زمانی که هوای بیرون سرد است و دمای آن به زیر صفر درجه می رسد، مراقب تلفن همراه تان باشید و آن را مدت زیادی در خیابان یا ماشین رها نکنید. اختلاف دما آسیب زیادی به وسایل الکترونیک می زند. وقتی تلفن همراه را به یک جای گرم بر می گردانید، دستگاه دچار انقباض می شود و این مسأله می تواند منجر به بروز مشکل در اجزای داخلی تلفن شود . اگر در روزهای سرد سال زمان زیادی را در بیرون از خانه می گذرانید، یک جلد گرم برای گوشی خود تهیه کنید .

8. مکان های بسیار گرم

دمای بالا هم برای وسایل الکترونیکی مضر است. توصیه می شود در هوای بسیار گرم، تلفن همراه خود را در داخل ماشین و یا فضای باز رها نکنید. همچنین بهتر است که تلفن همراه را در نزدیکی فر قرار ندهید .

9. کالسکه ی بچه

ممکن است زمانی که مادرها در عجله هستند تلفن همراه شان را در داخل کالسکه ی فرزندشان بگذارند. بعضی تحقیقات بیان می کند این کار خطرناک است. تلفن های همراه می توانند باعث مشکلات رفتاری مثل بیش فعالی و اختلال کم توجهی در کودکان شوند .

تلفن همراه

تلفن همراه خود را در کالسکه بچه نگذارید

10. زیر بالش

تلفن همراه تان را در زیر بالش نگذارید چون :

نوتفیکیشن های تلفن همراه در شب، صفحه ی آن را روشن می کند و نور ساطع شده از آن بر تولید هورمون ملاتونین (تنظیم کننده ی خواب و بیداری) اثر می گذارد. این مسأله باعث اختلال در خواب می شود .امواج الکترومغناطیس در دراز مدت باعث بروز سردرد و سرگیجه می شود .

مواردی از انفجار و آتش سوزی رخ داده است . دمای تلفن همراه در هنگام شارژ بالا می رود و وقتی آن را در زیر بالش قرار می دهید دمای آن کاهش نمی یابد. بهتر است که تلفن همراه را در جایی دور از خود، تخت و دیگران شارژ کنید .

موبایل و خانم باردار 
امواج بالای موبایل، آسیب جدی به سلول های در حال شکل گیری و دی ان ای جنین وارد می نماید. لذا بهتر است خانم های باردار در طول ایام بارداری ، موبایل را از خود دور نگه دارند، خصوصا در هنگام زنگ خوردن موبایل یا برقرار شدن تماس که بیشترین میزان موج را دارا می باشد، موبایل در نزدیکی بدن آنها نباشد .

محل قرارگیری موبایل 
قرارگیری موبایل بر روی قلب باعث ایجاد اختلال و بی نظمی در ضربان قلب شده و در بلندمدت می تواند اثرات مخربی بر نظم قلب به جا بگذارد .بهتر است موبایل با اعضای اصلی بدن مانند قلب، سر و اندام پایین تنه فاصله داشته باشد .همچنین زنگ خوردن موبایل در نزدیکی کارت های اعتباری مغناطیسی نیز می تواند باعث اختلال در کارایی آنها گردد .

ارتباط موبایل با تومور مغزی 
پژوهشگران علوم پزشکی در موسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کردند افرادی که از گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند، پنج برابر بیشتر در خطر ابتلا به انواع تومورهای مغزی قرار دارند .

همچنین بر اساس تحقیق سازمان ملل، افرادی که طی ده سال روزانه نیم ساعت به طور مداوم با تلفن همراه صحبت کرده اند، دچار تومور مغزی از نوع گلیوما (تومور بدخیم سیستم عصبی مرکزی) می شوند . 
امواج مغناطیسی تلفن همراه روی جریان خون مغز و DNA سلول ها تاثیر می گذارد و باعث ابتلا به تومور مغزی می شود، اما افرادی که برای صحبت طولانی با تلفن همراه از هندزفری استفاده کرده اند، کمتر دچار تومور مغزی شده اند .

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا