توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خواص سوره هامذهبی

خواص سوره مجادله و بررسی فضیلت های قرائت این سوره

سوره مجادله دارای ۲۲ آیه است و نام های دیگر آن «الظهار» و «قدسمع» می باشد، این سوره در مورد حکم ظهار، آداب معاشرت، منافقان و همنشینی صحبت می کند و مومنان را از وارد شدن به حزب شیاطین و منافقان نهی می کند، در تمامی این سوره نام الله تکرار شده است.

سوره مجادله دارای ۲۲ آیه است و نام های دیگر آن «الظهار» و «قدسمع» می باشد، این سوره در مورد حکم ظهار، آداب معاشرت، منافقان و همنشینی صحبت می کند و مومنان را از وارد شدن به حزب شیاطین و منافقان نهی می کند، در تمامی این سوره نام الله تکرار شده است.

  این سوره بعد از سوره منافقون نازل شده است که ۲۲ آیه، ۴۷۵ کلمه و ۲۰۴۶ کلمه دارد، به دو آیه این سوره مبارکه قرآن کریم «آیه ظهار» گفته می شود که ظهار به معنای پشت است و در واقع اصطلاحی است که زن بر مرد حرام است و در حقیقت صیغه ظهار به جای نوعی طلاق کاربرد داشته است و اگر مردی بعد از ظهار پشیمان شده و قصد آمیزش با همسرش را داشته باشد باید قبل از انجام اینکار کفاره بدهد ( یک بنده آزاد کند یا شصت روز روزه بگیرید و یا شصت فقیر را غذا دهد)

فضیلت سوره مجادله

آشنایی با خواص سوره مجادله

به دلیل اینکه این سوره به مجادله و شکایت زنی به پیامبر اکرم (ص) از دست همسرش که او را ظهار کرده است اشاره می کند به مجادله نامیده شده است در ادامه مطلب شما را با فواید قرائت این سوره مبارکه قرآن کریم بیشتر آشنا خواهیم کرد.

به روایت از رسول خدا (ص) :

هر کس سوره مجادله را قرائت نماید در روز قیامت از حزب خدا(حزب الله) نوشته می شود.

اگر سوره مجادله را بنویسند و به همراه مریضی قرار دهند و یا بر مریضی بخوانند درد او آرام می شود و اگر ان را بر مالی که دفن شده یا انبار شده بخوانند حفظ می شود.

امام صادق (ع) فرمودند :

هر کس سوره حدید و مجادله را در نماز واجبی قرائت کند و بر انجام آن مداومت ورزد خداوند او را تا زمان مرگش هرگز عذاب نمی کند و نه در خودش و نه در خانواده اش هیچ بدی نمی بیند. و هیچ فقر و نیاز شدیدی به او نمی رسد.

هر کس در شب جمعه سوره مجادله را قرائت کند تا صبح از بلاها در امان می ماند.

هر کس سوره مجادله را نزد مریضی بخواند موجب آرامش و خواب او می شود و اگر در قرائت این سوره مداومت شود و همیشه در شب و روز آن را بخوانند موجب حفظ و امان از هر خطری می شود و اگر برای چیز انبار شده و دفن شده بخوانند مایه حفظ ان می شود و اگر نوشته شده سوره مجادله را در مزرعه حبوبات یا انبار آن بگذارند از آفات و چیزهایی که موجب خرابی و تلف آن می شود در امان می ماند.

آشنایی با خواص سوره مجادله

فواید دیگر قرائت سوره مبارکه مجادله

اعتبار نزد مردم : هر شخصی این سوره مبارکه را بخواند کسی بر او فائق نمی شود و با او نمی توانند مجادله نمایید و در چشم همه موقر و معتبر می شود.

غلبه بر دشمن : به منظور غلبه بر دشمن سه بار بر مشت خاک این سوره را بخوانید و به سمت دشمن بیندازید.

قرائت سوره مبارکه مجادله

امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و به خوبی با فواید قرائت سوره مبارکه مجادله آشنا شده باشید، جهت آشنایی با دیگر خواص سوره های قرآن کریم می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا