توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
زندگی نامه معصومینمذهبی

زندگینامه حضرت آدم و بیان نحوه ازدواج فرزندان وی

قبل از این که انسان ها بر روی زمین بیایند خداوند فرشتگان را آفرید و آن ها به همراه گیاهان و حیوانات روی زمین مشغول ستایش خدا بودند.

قبل از این که انسان ها بر روی زمین بیایند خداوند فرشتگان را آفرید و آن ها به همراه گیاهان و حیوانات روی زمین مشغول ستایش خدا بودند. پس از مدتی خداوند به فرشتگان گفت می خواهم روی زمین موجودی از خاک بسازم که از همه دانا تر باشد. از این رو انسان را از خاک آفرید و شهوت حیوانات و عقل و شعور فرشتگان را در آن ها قرار داد.

زندگینامه حضرت آدم

زمانی که خداوند می خواست از گل و خاک انسان را بیافریند فرشتگان از ایشان سوال کردند که آیا می خواهی انسانی بسازی که روی زمین فساد کند و خون بریزد؟ خداوند در پاسخ به آن ها بیان کرد من میدانم چیزی را که شما نمی دانید. از این جواب فرشتگان سر خورده شدند و به علت سوال نا مناسبی که پرسیدند سال ها به استغفار مشغول شدند.

زندگینامه حضرت آدم

در ابتدای آفرینش انسان نا فرمانی شیطان شروع شد. خداوند بعد از تکمیل انسان از روح خود بر او دمید تا جان بگیرد از این رو به فرشته ها امر کرد که بر آدم سجده کنند اما شیطان یا همان ابلیس این کار را نکرد. خداوند از ابلیس دلیل این سرپیچی را پرسید و او گفت من از آتشم پس بهتر از آنی هستم که از گل و خاک آفریدی. با این کار ابلیس تکبر و سرکشی خود را رو نمایی کرد. پس از این کار شیطان، خداوند به او امر کرد که از درگاه فرشتگان خارج شود ولی شیطان باز هم دست بردار نبود و از خداوند خواست تا او را تا قیامت زنده نگهدارد. خداوند متعال این درخواست او را اجابت کرد. ابلیس سوگند خورد که در راه مستقیم خداوند منتظر بنده هایش می ماند و آن ها را گمراه می کند با این حال خداوند به آدم و حوا از شیطان و حیله های او گفت و به آن ها اخطار داد.

آدم و حوا

در زندگینامه حضرت آدم آمده است که ایشان با همسرش حوا در بهشت ساکن بودند و از نعمت های بهشتی استفاده می کردند. خداوند به آن دو هشدار داد که می توانند از تمام خوردنی های بهشت لذت ببرند به جر یک درخت. در صورتی که از میوه این درخت خود داری کنند برای همیشه تمام خوشی ها و لذت ها برای آن ها خواهد بود.

آدم و حوا در بهشت

فریب آدم و هوا توسط شیطان

همانطور که شیطان وعده داده بود تا روز قیامت آدم و نوادگان وی را گمراه کند توانست آدم و حوا را فریب بدهد. در واقع شیطان همه بد بختی های خودش را از آدم می دانست و می خواست تلافی کند برای همین هم منتظر لحظه ای ماند تا بتواند انسان را نیز از چشم خداوند بیندازد. هنوز معلوم نشده که شیطان چگونه توانست وارد بهشت شود ولی به هر طریقی که وارد شده بود توانست آدم و حوا را فریب دهد و با یاد کردن سوگندی دروغ آن ها را به سمت همان درختی برد که خداوند به آن ها گفته بود که از آن استفاده نکنند.

آدم و حوا با وعده دروغین شیطان دستورات خداوند را از یاد بردند و از میوه ممنوعه خوردند. با خوردن میوه ممنوعه لباس های بهشتی از تنشان خارج شد و صدای خداوند را شنیدند که که گفت : « چرا نا فرمانی کردید؟ مگر از این درخت منع نشده بودید؟ نگفتم فریب شیطان را نخورید؟» خداوند به آن ها دستور داد که فرود آیند و به آن ها متذکر شد که برخی از شما دشمن یک دیگر می باشید از این رو دستوراتی را برای شما می فرستم اگر از آن ها پیروی کنید به سعادت می رسید و در غیر این صورت گمراه شده و به ضلالت خواهید رسید و در روز محشر حساب نا فرمانی هایتان را پس خواهید داد.

فرود آمدن آدم و حوا

بخشی از زندگینامه حضرت آدم مربوط به فرود آمدن ایشان به زمین می باشد. در این حین جبرئیل به حضرت آدم فرمود :«خداوند شما را آفرید و از روح خود به شما دمید و فرشتگان را به سجده تان در آورد چگونه نافرمانی کردید؟ » حضرت آدم در پاسخ به جبرئیل فرمود : «شیطان قسم خدا را خورد که خیر خواه من است و من نمی توانستم باور کنم کسی قسم دروغین می خورد.»

فرود آمدن آدم و حوا

توبه کردن آدم

حضرت آدم زمانی که به زمین فرستاده شد توبه کرد. سالیان سال در زمین مشغول گریه کردن بود تا بعد از مدتی به زندگی در روی زمین عادت کرد و به کمک همسرش توانست لباسی برای خود تهیه کند. همانطور که گفته شد در آفرینش انسان خداوند به آن شعور و عقل داد. حضرت آدم هم با استفاده از شعور و عقل خود توانست زراعت و دامداری کند. روز های اولیه در غار زندگی می کردند تا بعد از گذشت مدتی خانه ای برای خود ساخت و از غار خارج شدند. حضرت آدم تا سال های سال مشغول توبه کردن بود و از خداوند می خواست توبه اش را بپذیرد که سرانجام با قسم دادن خداوند به حضرت محمد خداوند توبه اش را پذیرفت و او را بخشید. این بخشش خداوند نشان می دهد که خداوند سبحان به انسان امید دارد و از او می خواهد که اگر به راه کج رفت باز گردد و توبه کند.

فرزندان حضرت آدم

در زندگینامه حضرت آدم آمده است که پس از توبه کردن حضرت آدم خداوند آن ها را هدایت کرد و حزن و هراس را از آن ها دور کرد. در واقع خداوند حوا را برای این آفرید که آدم تنها نباشد و بتوانند با تولید مثل نسل انسان ها را روی زمین افزایش بدهند. آدم و حوا فرزندانی داشتند دارند که در تعداد آن ها اختلاف نظر بسیار زیادی وجود دارد. با این حال از پسرا آن ها می توان هابیل، قابیل و شیث را نام برد و از دختران می توان به اقلیما، لوزا و عناق اشاره کرد.

ازدواج فرزندان آدم

ازدواج فرزندان آدم

فرزندان آدم بعد از این که بزرگ شدند با یکدیگر ازدواج کردند از این رو روایات مختلفی برای این ازدواج وجود دارد که در ادامه این روایات را برای شما بیان می کنیم ولی بهتر است بدانید که حوا دو فرزند دو قلو داشت که اولین آن ها قابیل و اقلیما بودند و قل های بعدی هابیل و لوزا بودند.

روایت اول

اولین روایت این است که آدم (ع) به اذن خداوند می خواست دو خواهر و برادر را به عقد یکدیگر در بیاورد به این صورت که اقلیما به عقد هابیل و لوزا را به عقد قابیل در بیاید. دختری که همسر هابیل می شد خوشگل تر از دیگری بود از این رو قابیل اعتراض کرد و به این نوع تقسیم بندی راضی نشد. بالاخره راه حلی اندیشیدند و قرار شد که هر کدام قربانی تهیه کند و هر کدام را که خداوند قبول کرد با دختر زیبا ازدواج کند از این رو طی مراسماتی که انجام دادند قربانی هابیل پذیرفته شد و هابیل با دختری که زیبا تر بود ازدواج کرد.

روایت دوم

در روایت دوم زندگینامه حضرت آدم برخی از انسان ها معتقد می باشند که همسر هابیل از حوریان انتخاب شد و همسر قابیل از جنیان از این رو نسل آدم از این دو پدید آمد.

روایت سوم

بسیاری از افراد از جمله پیامبران بیان کرده اند که در دین اسلام و سایر ادیان ازدواج خواهر و برادر حرام می باشد و همان خدایی که انسان را آفرید توانایی این را داشت که دو همسر دیگر برای این برادران بیافریند و حضرت آدم هرگز خواهران و برادران را به عقد هم در نیاورده است.

روایات ازدواج هابیل و قابیل

قتل هابیل

در باره قتل هابیل اختلاف نظر هایی وجود دارد و برخی از افراد اعتقاد دارند که حسد قابیل نسبت به همسر هابیل باعث این قتل شده است اما برخی دیگر بیان می کنند که چون حضرت آدم هابیل را به جانشین بعد از خود انتخاب کرد قابیل ناراحت شد و برادرش را کشت.

وفات آدم

در انتهای زندگینامه حضرت آدم به وفات او می پردازیم. در سن حضرت آدم اختلاف نظر های بسیار زیادی وجود که سن حضرت آدم را حدودا ۱۰۰۰ سال، ۹۳۰ سال و یا ۱۰۴۰ سال می دانند. با این حال ایشان را پس از مرگ در تابوتی گذاشتند و در غار قبیس دفن کردند تا زمانی که طوفان حضرت نوح رخ داد و این تابوت را به کوفه بردند و در شهر نجف قرار دادند. مقبره ایشان امروزه به یکی از مکان های دیدنی و زیارتی تبدیل شده است.  درباره حوا همسر حضرت آدم هم می گویند که یک سال بیش تر از او زنده نمانده است و بعد از ۱۵ روز بیماری در گذشت و آنچه که امروزه می دانیم قبر حوا در جده می باشد.

زندگینامه حضرت آدم

در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه دانستنی های مذهبی، زندگینامه حضرت صالح و زندگینامه حضرت موسی  را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا