توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خواص سوره هامذهبی

خواص و فضیلت های خواندن سوره تکاثر بر اساس روایات معتبر

سوره تکاثر بعد از سوره کوثر نازل شده است و جزو سوره های مکی محسوب می شود، به دلیل اینکه در اولین آیه این کلمه آمده است

سوره تکاثر بعد از سوره کوثر نازل شده است و جزو سوره های مکی محسوب می شود، به دلیل اینکه در اولین آیه این کلمه آمده است این سوره تکاثر نامیده شده است که به معنای چشم و هم چشمی، مسابقه دادن با یکدیگر در بسیاری مال و جایگاه اجتماعی است این سوره افرادی که در مال، فرزند و یاور به یکدیگر فخر می فروشند، توبیخ می کند و می گوید آنان در آینده در مورد نعمت هایی که در اختیار آن قرار داده شده بازخواست خواهد شد.

فضائل خواندن سوره تکاثر

آشنایی با خواص سوره تکاثر

این سوره مبارکه قرآن کریم شانزدهم سوره ای است که بر پیامبر اکرم نازل شده است و در چینش کنونی صد و دومین سوره قرآن کریم است و در جزء سی ام قرآن قرار دارد، در ادامه مطلب شما را با فضیلت این سوره آشنا خواهیم کرد.

امیرالمؤمنین (ع)

این سوره درباره حقانیت عذاب قبر نازل شده است

پیامبر اکرم (ص)

 قرائت این سوره برابر با ۱۰۰۰ آیه قرآن می باشد

هر کس سوره تکاثر را قرائت نماید در ملکوت ادا کننده شکر، خوانده می شود

هر که سوره تکاثر را قرائت نماید خداوند درباره نعمت هایی که در دنیا به او داده است از او حسابرسی نکند و هر که هنگام باریدن باران آن را بخواند و وقتی آن را به پایان برد خداوند گناهانش را می آمرزد

هر کس هنگام نماز عصر این سوره را بخواند تا غروب روز بعد در امان خواهد بود

 هر کس سوره تکاثر را در هنگام خواب با نیت صادق قرائت نماید ۷۰ هزار حسنه به او داده می شود و ۷۰ هزار گناه از او پاک می شود و ۷۰ هزار درجه به او عطا می شود. قرائت کننده این سوره می تواند از خانواده ، همسایه و دوستانش شفاعت کند و خداوند سختی های برخورد با فرشتگان نکیر و منکر را برای او هموار می سازد.

فضیلت سوره تکاثر

امام صادق (ع)

هر کس سوره تکاثر را در نمازهای واجب یا مستحب خود بخواند خداوند برای او اجر و ثواب صد شهید را بنویسد و هر که ان را در نماز مستحبی بخواند برای او ثواب ۵۰ شهید نوشته می شود و در نماز واجبش چهل صف از فرشتگان به همراه او نماز می گزارند

۲۲ بار سوره تکاثر را بخوانید در خلوت، و بعد از آن ۱۰۰۰ بار صلوات بفرستید و حاجت خود را بخواهید که خداوند نیز برآورده خواهد نمود

آثار و برکات دیگر سوره تکاثر

درمان سردرد : هر شخصی این سوره را بر فرد بیمار بخواند سردردش به اذن خدا برطرف می شود.

یافتن مالی عظیم : هر کسی این سوره مبارکه قرآن کریم را در روز های دوشنبه و چهار شنبه چهل بار قرائت کند مال عظیم به دست می آورد و به خیری خواهد رسید که در ذهن او نگنجد.

آشنایی با خواص سوره تکاثر

همانطور که در این مقاله با خواص سوره تکاثر آشنا شدید به منظور آشنایی با دیگر خواص سوره های قرآن کریم می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا