توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خواص سوره هامذهبی

فضایل و خواص خواندن سوره یونس

سوره یونس جزو سوره های مکی قرآن کریم می باشد که فقط آیه ۹۴ تا ۹۶ آن در مدینه نازل شده است، این سوره پنجاه و یکمین سوره ای است

سوره یونس جزو سوره های مکی قرآن کریم می باشد که فقط آیه ۹۴ تا ۹۶ آن در مدینه نازل شده است، این سوره پنجاه و یکمین سوره ای است که بر پیامبر اکرم نازل شده است و در جزء یازدهم قرآن قرار دارد که دارای ۱۰۹ آیه و ۱۸۴۴ کلمه است و در واقع چهارمین سوره ای می باشد که با حروف مقطعه شروع شده است و قرائت آن خواص زیادی را به دنبال دارد.

فضیلت سوره یونس

آشنایی با خواص سوره یونس

این سوره به زندگی پیامبرانی همچون موسی، نوح و یونس و همچنین مقام پیامبر اکرم (ص) و سرگذشت عبرت انگیز فرعون و بنی اسرائیل پرداخته است، بنا به گفته برخی از مفسران این سوره پس از سوره اسرا و قبل از سوره هود نازل شده است و مانند دیگر سوره های مکی بر روی چند مسئله اصولی و زیربنایی تکیه دارد که مسائل مبدا و معاد از مهم ترین آن ها می باشد.

به روایت از پیامبر اکرم (ص) :

هر که این سوره را قرائت نماید ده برابر تعداد کسانی که حضرت یونس علیه السلام را تصدیق یا تکذیب کردند حسنه به او عطا می شود و نیز به تعداد کسانی که با فرعون غرق شدند.

هر کس سوره یونس را بنویسد و آن را در منزل خود قرار دهد و نام اعضای خانواده را ببرد، اگر در آنها عیبی باشد آشکار می شود و اگر سوره یونس را در طشتی بنویسد و با آب پاکی آن را بشویند و شخصی که متهم به سرقت است از آن بنوشد نمی تواند آن را قورت بدهد و در گلویش گیر کرده و به سرقت اقرار می کند.

آثار و برکات قرائت سوره یونس

امام صادق (ع) فرمودند :

هر کس در هر دو ماه یا سه ماه یک بار سوره «یونس» را تلاوت نماید خوف این نمی رود که از گروه جاهلان باشد و در روز قیامت در زمره مقربان الهی خواهد بود.

 هر کس سوره مبارکه «یونس» را به جهت دفع و ظفر بر دشمن ۲۱ بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند بر دشمن خود غالب گردد.

موضوعات مطرح شده در سوره یونس

  • مبارزه با فساد
  • تبیین جهان خلقت و اسرار طبیعت
  • اثبات حقانیت خدا
  • سرگذشت پیامبرانی چون : هود، نوح، لوط، صالح، موسی و ابراهیم (ع)

آثار  و برکات دیگر سوره یونس

در روایات و احادیثی دیگری آمده است که قرائت سوره یونس برای درمان درد پهلو و ساق پا و همچنین آسان زاییدن بسیار مفید است.

وَإِذَا مَسَّ الإِنسَانَ الضُّرُّ دَعَانَا لِجَنبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَآئِمًا فَلَمَّا کَشَفْنَا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ کَأَن لَّمْ یَدْعُنَا إِلَى ضُرٍّ مَّسَّهُ کَذَلِکَ زُیِّنَ لِلْمُسْرِفِینَ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ

هرکس با ایمان این آیه را بر کاسه نو و پاک با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بنویسد و سیاهی نوشته ها را با روغن زیتون محو کند سپس آن روغن را به محل درد بمالد زایل شود.

قُلْ مَن یَرْزُقُکُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ أَمَّن یَمْلِکُ السَّمْعَ والأَبْصَارَ وَمَن یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَیُخْرِجُ الْمَیَّتَ مِنَ الْحَیِّ وَمَن یُدَبِّرُ الأَمْرَ فَسَیَقُولُونَ اللّهُ فَقُلْ أَفَلاَ تَتَّقُونَ

هر کس با ایمان این آیه را با نیت خالص و توجه به

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320
دکمه بازگشت به بالا