توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سلامت

تقویت عملکرد تحصیلی دانش آموزان

تقویت عملکرد تحصیلی دانش آموزان

تقویت عملکرد تحصیلی دانش آموزان

برخی مدارس توانایی افزایش کیفیت تحصیلی را برای دانش آموزانشان ندارند و نمی توانند در این زمینه به آن ها کمک کنندو موجب ضعف تحصیلی آن ها خواهند شد. ناگفته نماند عدم همکاری والدین و بی توجهی به وضعیت تحصیل فرزندشان باعث آسیب به وضعیت تحصیل دانش آموزشان خوهد شد.

 

عوامل مرتبط با مدرسه عملکرد خود مدرسه‌ها نیز می‌تواند در گروه عوامل موثر بر ضعف تحصیلی دانش‌آموزان قرار بگیرد. برای مثال، این احتمال وجود دارد که برخی از مدارس، استانداردهای لازم در آزمون‌ها و امتحانات را پایین بیاورند تا دانش‌آموزان بیشتر بتوانند دوره مورد نظر را با قبولی پشت سر بگذارند. البته، حالت معکوس این قضیه هم امکان‌پذیر است. در چنین موقعیت‌هایی، دانش‌آموزان یا مجبور می‌شوند فشار زیادی به خودشان وارد کنند یا خیلی کم تلاش کنند که هر دو برای آنان مضر است.

 

علاوه بر این، بودجه مدرسه‌ها نیز می‌تواند نقش خودش را در این زمینه داشته باشد. مدرسه‌هایی که نمی‌توانند معلم‌های مورد نیاز یا فضای لازم را فراهم کنند، با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند و کیفیت عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان را کاهش می‌دهند. این مدرسه‌ها معمولا کلاس‌های شلوغی دارند و معلم‌های‌شان مجبور هستند که بیشتر انرژی و وقت خودشان را برای مدیریت کلاس صرف کنند. به حاشیه رفتن موضوع آموزش و یادگیری، می‌تواند کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان را تحت تاثیر خودش قرار بدهد. عوامل مرتبط با خانواده در کنار همه این عوامل نباید از نقش خانواده‌ها غافل شد، چون از نقش حیاتی و مهمی در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان برخوردار هستند. والدینی که به وضعیت تحصیلی فرزندشان اهمیت نمی‌دهند یا تا حدی به کارهای مختلف مشغول هستند که وقت این کار را ندارند، باید بدانند که بر عملکرد تحصیلی فرزندشان تاثیر منفی می‌گذارند. کودکان و نوجوانانی که در این نوع خانواده‌ها زندگی می‌کنند، معمولا روی تحصیل خودشان متمرکز نیستند. علاوه بر این، زندگی در فقر می‌تواند مانع از توجه دانش‌آموز به مساله آموزش شود، چون اولویت‌هایش را تغییر می‌دهد و او را به سمت تلاش برای بقای خود و خانواده می‌کشاند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا