توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
انشاء

انشا درباره عید نوروز در ایام کرونا

انشا درباره عید نوروز ۹۹ خاطراتی متفاوت از هر سال را بازگو می‌کند. تحویل سال نو در قرنطینه کرونایی بدون دید و بازدیدهای نوروزی و در شهرهای خلوت و آرام.

سیراف| سرویس فرهنگ و هنرنوشتن انشا در مورد عید نوروز ایده های بسیار زیادی را به ذهن می‌آورد و هر کس می‌تواند بنا به دیدگاه و حس و حال خود، یک انشای ادبی، تحقیقی، خاطره نویسی، طنز و … بنویسید. نوشتن از رسم و رسومات عید نوروز نیز از دیگر موضوعاتی است که می توان در انشای عید نوروز به آن پرداخت. اما نوروز سال ۹۹ با همه ی نوروزهای گذشته متفاوت بود. نوروزی که مردم در خانه و در قرنطینه گذراندند. از این رو، ما در این مطلب یک انشا درباره عید نوروز در ایام کرونا نوشته ایم. شما نیز انشاهای متفاوت و زیبای خود را در بخش «نظرات و پرسش‌ها» برای ما بفرستید تا با نام خودتان منتشر شود. 

انشا درباره عید نوروز در ایام کرونا و قرنطینه

مقدمه

نوشتن درباره عید نوروز همیشه همراه با مهمانی‌های خانوادگی و مراسم جشن نوروزی است. اما نوروزی که من می‌خواهم درباره آن انشا بنویسم کمی متفاوت است. عید نوروز در ایام کرونا!

بدنه انشا

نوروز سال ۹۹ عید عجیبی بود. بدون خرید و گشتن در بازارهای شلوغ. بدون مهمانی ها و دید و بازدیدهای نوروزی. جاده های خلوت بی مسافر. ترمینال های تعطیل و البته هوایی پاکیزه و شهرهای آرام. درخت ها شکوفه داده بودند و زمین ها سرسبز شده بودند. هوا لطیف و خوشبو بود، رودها زلال و جاری بودند، اما کسی در پارک ها و بوستان ها نبود. روز ۱۳ به در، طبیعت روزی بدون انسان های پر سر و صدا را تجربه کرد. همه در خانه هایشان مانده بودند و در دلهره به سر می‌بردند که شکوفه ها کم کم ریختند و برگ های سبز کوچک جوانه زدند. 

بسیاری از افراد از دیدن پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادربزرگشان در عید نوروز محروم شدند. اقوام و خویشان فقط با تلفن و پیام، فرا رسیدن نوروز را به هم تبریک گفتند و آدم ها به فاصله گرفتن از هم و دیدن چهره ی همدیگر با ماسک، کم کم عادت کردند.

با وجود همه این تلخی ها، ایام عید نوروز ۹۹ ، خوبی هایی نیز داشت. سکوت و آرامشی که در نوروزهای سال های گذشته وجود نداشت. آمار تصادفات جاده ای کمتر، آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمتر. تجملات و چشم و هم چشمی های کمتر، آسمان آبی تر و روزهایی مهربان تر که یاد گرفتیم قدر همدیگر را بیشتر بدانیم و بیشتر مراقب هم باشیم. روزهایی که آموختیم در تنهایی با خودمان خوش باشیم و از وقت خود برای کارهای مفیدی مثل کتاب خواندن، فیلم دیدن، آشپزی و شیرینی پزی، هنرهای دستی و … استفاده کنیم.

 

انشا درباره عید نوروز در ایام کرونا

جمع بندی

نوروز با هوای دل انگیز بهاری هر سال می‌آید تا به ما یادآوری کند دلمان را خانه تکانی کنیم و زندگی را بیشتر دوست داشته باشیم. نوروز ۹۹ نیز با وجود ویروس کرونا و دلهره ای که در جان همه انداخت، با وجود بیماری ها و از دست دادن های غم انگیز، همچنان زیبا و معطر بود و همچون خاطره ای سرشار از خوبی‌ها و بدی‌ها در یاد همگان خواهد ماند. با همه وجود آرزو می‌کنیم نوروزهای دیگر، جهان در سلامتی و صلح به سر ببرد و سایه هیچ بیماری و دلهره ای، بهار انسان ها را مکدر نکند. 

 

شما می‌توانید ۲ انشا درباره خاطره عید نوروز؛ خاطراتی شیرین و آموزنده را نیز در ستاره بخوانید. فراموش نکنید که نظرات خود را درباره انشایی که خواندید با ما در میان بگذارید. 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا