توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اعمال مستحبیتفسیر قرآنخواص سوره هامذهبی

بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح

آیات قرآن برای آرامش در زندگی بهترین و پایدارترین آثار را برای هر شخصی در هر موقعیت و شرایط زندگی فراهم خواهد کرد چرا که آثار این آیات برای کسب آرامش در زندگی ثابت شده است.

بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح

نگاهی به آیات قرآن برای آرامش

همه ما در زندگی دچار مسائل فکری و نگرانی و تشویش هایی می شویم و برای رسیدن به آرامش از نگرانی های روزمره به خداوند و آیات او پناه می بریم. قرآن سر تا سر دارای اعجاز در زندگی مادی و معنوی می باشد که اگر ما با معرفت تلاوت کنیم حتما اثرات آن را خواهیم دید و بدون تردید در زندگی روی آرامش را می بینیم. برخورداری از آرامش در زندگی اهمیت بسیاری دارد زیرا انسان زمانی می تواند فعالیت های خود را به درستی انجام دهد که در ذهن و فکر او آرامش جریان داشته باشد. اگر می خواهید در زندگی به آرامش دست یابید و اندکی از مسائل فکری زندگی فراغ شوید، با این بخش از دین و مذهب نمناک همراه شوید.

آیات قرآن برای آرامش

آیات قرآن جهت آرامش

کسب آرامش در زندگی شخصی و مشترک و رفع مشکلات با آیات الهی

اذکار و آیات الهی که در ادامه به نقل از انبیاء و امامان بیان می کنیم سبب کسب آرامش در زندگی شخصی و مشترک و رفع مشکلات می شود.

انسان، بی‏نهایت طلب است و کمال مطلق می‏خواهد ولی چون هر چیزی غیر از خداوند محدود است و وجود عارضی دارد، دل را آرام نمی‏گرداند. نماز، ذکر الهی مایه آرامش است. «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِکْرِی» (الَّذِینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ )سوره الرعد:آیه 28

(هدایت شدگان) کسانی هستند که ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرام می‏گیرد. بدانید که تنها با یاد خدا دلها آرام می‏گیرد.

کسی که از یاد خدا غافل است، آرامش ندارد و زندگی بدون آرامش زندگی نکبت باری است.

« وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَی »

بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح
بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح

بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح

در روایتی از رسول اکرم (صلی الله و علیه و آله) می خوانیم:

فَإِنَّهُ مَن أقبَلَ إلَی اللهِ بِقَلبِهِ جَعَلَ اللهُ قُلوبَ العِبادِ مُنقادَةً إلَیهِ بِالمَوَدَّةِ وَالرَّحمَةِ:اگر شما خود را از هموم دنیا فارغ ساختید، به سوی خدا اقبال کرده اید و اگر این چنین شد، خداوند قلوب مردم را متوجه شما کرده و محبوب دل ها می شوید.

امام صادق (ع) فرموده است:

در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!

1. فردی که ترس بر او غلبه کرده است به ذکر ” حسبنا الله و نعم الوکیل” سوره آل عمران آیه 171 پناه ببرد.

2. افراد اندوهگین به ذکر ” لا اله انت سبحانک انی کنت من الظالمین “ سوره مبارکه انبیا آیه 87 پناه ببرند.

3. افرادی که مورد حیله و مکر قرار گرفته اند به ذکر” افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد” سوره مبارکه غافر آیه 44 پناه ببرند.

4. برای کسانی که خواستار دنیا و زیبایی های دنیا هستند بهتر است به ذکر ” ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله” سوره مبارکه کهف آیه 39 پناه ببرند.

بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح
بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح

بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح

سوره حمد درمان همه آلام جسمی و روحی

امام صادق علیه السلام فرمودند:

سوره ی «حمد» سوره ای است که ابتدایش «حمد» خدا و وسطش «اخلاص» و آخرش دعا است.

«صادق آل‎ عبا» فرمود:

«چنان‎چه بر مرده‎ای 70 بار سوره حمد خواندید و زنده شد تعجب نکنید.» (اصول کافی)

از سلمة بن محمد نقل است که گفت:از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود:

کسی که سوره حمد، او را شفا نبخشد، چیزی او را شفا نمی بخشد. (خواص القرآن، ص48)

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:

فضیلت سوره حمد مانند فضیلت حاملان عرش است، هر کس آن را قرائت کند، ثوابی مانند ثواب حاملان عرش به او داده می شود. (مستدرک الوسائل، ج4، ص330)

یکی از خاص ترین مواردی که در این بخش از دین و مذهب نمناک اشاره شده است این روایت است که از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمود:به تحقیق خدای متعال به من گفته:ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده ایم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد».

در روایتی رسول خدا صلی الله علیه و آله آمده است:

اگر سوره حمد را در یک کفه میزان و باقی سوره های قرآن را در کفه دیگر قرار دهند، سوره «حمد» هفت برابر سنگین تر است. (مجمع البیان، ج1، ص36 )

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:

هرکس سوره حمد را قرائت کند خداوند به عدد خواندن تمام کتاب هایی که از آسمان نازل شده به او ثواب و پاداش عنایت می فرماید. (الاختصاص، ص39)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:

سوره حمد بر هیچ دردی خوانده نشد مگر اینکه دردش آرام می گیرد (قرآن درمانی روحی و جسمی ،ص 62) و…

امیرالمومنین علیه السلام فرمود:

از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمود:به تحقیق خدای متعال به من گفته:ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآنعظیم داده ایم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد.»

بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح
بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح

دعا برای رفع و دفع ترس و وحشت

فردی نزد امام جعفر صادق علیه السلام رفت و گفت:زمان تنهایی وحشت زده می شوم و غم و اندوه مرا فرا می گیرد ولی در بین مردم چنین حسی ندارم.

امام فرمود:

در ابتدا دستت بر روی قلبت بگذار و بگو:بسم الله.

بعد دستت را بر روی قلبت کشیده و 7 مرتبه بگو:

أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَسُولِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِأَسْمَاءِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ مَا أَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ عَلَی نَفْسِی

آن شخص آن چنین کرد و بعد گفت به لطف خدای متعال ترس و وحشت از من زدوده شد و به آرامش رسیدم. (بحار الانوار ج 95 ص 138)

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا