اخبار ورزشیاخبار ورزشیدرمان با ورزشنکات ورزشیورزش

ورزش HIIT بهترین راه چربی سوزی سریع در زمان کم

داشتن فعالیت بدنی و ورزش کردن برای سلامتی‌ بسیار مفید است و این دانشی است که اکثر مردم با آن آشنا هستند. اما با این حال در حدود یک سوم از افراد میزان کافی‌ فعالیت بدنی ندارند. تعداد کسانی‌ که نحوه کار آنها امروزه به میزان بالا فیزیک بدنی نیاز دارد بسیار کمتر از گذشته است وبه همین علت داشتن فعالیت بدنی به همه افراد توصیه می‌شود. 

یکی‌ از عوامل بازدارنده که امروزه افراد را از داشتن میزان کافی‌ فعالیت بدنی باز می‌دارد، نداشتن زمان کافی برای ورزش است. اگر از این دسته از افراد هستید احتمالا از ورزشی HIIT خبر ندارید. HIIT ورزش با شدت بالا و فشرده است که تعداد زیادی از تمرینات مختلف ورزشی را شامل می‌شود و می‌تواند بسته به میزان آمادگی بدنی فرد تغییر کند.

یکی‌ از مهمترین فواید ورزش HIIT آن است که در زمان کم انجام می‌شود و بسیار فشرده است. به همین دلیل به شما این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان ممکن از آن بیشترین فایده را ببرید.

با ورزش HIIT آشنا شوید

HIIT معمولا از تعداد مشخصی ست تمرینی تشکیل شده که در زمان کوتاه انجام می‌شوند و زمان استراحت بین هر ست ورزشی کم می‌باشد. این ورزش امروزه به عنوان یکی از کارآمدترین و پر فایده‌ترین نوع ورزش شناخته می‌شود.

تمرینات HIIT معمولا بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه برنامه ریزی می‌شود.اگرچه که در زمان کوتاه انجام می‌شود اما می‌تواند گاهی تا دو برابر ورزش با شدت متوسط کالری سوزیکند. تمرینات که در HIIT انجام می‌شود بسیار متفاوت از هم هستند و می‌تواند به تمریناتی مثل دوچرخه ثابت با تمام توان اشاره کرد. بازه های زمانی 30 ثانیه با حداکثر توان که همین پدال زدن دوچرخه سپس آهسته‌تر و با شدت متوسط انجام می‌شود. در ادامه تمرین و سپس بعد از حدود چند دقیقه دوباره دوره فشرده دیگری انجام می‌شود. به این سبک تمرینی اینتروال گفته می‌شود که هر اینتروال به دفعات تکرار می‌شود.

اما مهمترین فواید ورزش HIIT چیست؟

ورزش‌ HIIT می‌تواند کالری سوزی بسیار بالا در زمان کم داشته باشد

با ورزش HIIT می‌توانید کالری سوزی بسیار بالا در زمان کم داشته باشید. در یک مطالعه انجام شده میزان انرژی سوزی ورزش HIIT با ورزش هوازی و مقاومتی مقایسه شده است و نتیجه آن بود که ورزش HIIT انرژی سوزی برابر  یا بیشتری از این نوع تمرینات در هر دقیقه دارد. برای رسیدن به بهینه میزان کالری سوزی ورزش HIIT بهتر است که آن را در حدود حداقل 20 دقیقه انجام دهید.

میزان سوخت و ساز بدنی شما بالاتر خواهد بود

در بین افرادی که ورزش HIIT انجام می‌دهند میزان سوخت و ساز بدن حتی تا چند ساعت بعد از تمرینات نیز بالا می‌ماند. محققین می گویند که انجام ورزش HIIT می‌تواند متابولیسم بدن را نه تنها در هنگام ورزش بلکه تا چند ساعت بعد از ورزش نیز بالا نگاه دارد.

به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند

مطالعات نشان داده است که ورزش HIIT به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. در یک مطالعه ورزشی انجام شده در بین ۴۲۴ فرد بالغ مشخص شده است که تمرینات HIIT به دلیل آن که تمام عضلات بدن را درگیر می‌کنند حتی در میزان مشابه کالری سوزی می‌تواند ساخت عضلات را تقویت کند و در کنار آن به کاهش بافت چربی‌ کمک زیادی کنند؛ این تمرینات کالری سوزی بالایی دارند.

به شما دوستان عزیز و همراه سایت مجله سیراف، پیشنهاد میکنیم همچنین ببینید  بهترین راه برای عضله سازی و تقویت عضلات
برروی تصویر کلیک کنید تا اپلیکیشن برای شما دانلود شود
نمایش بیشتر

علی اکبر

سیراف بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 96 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت مجله سیراف می باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن