بدنسازیزیبایی اندام

چطور در سفر برنامه ورزشی و تغذیه را حفظ کنیم؟

هر کس به تعطیلات و سفر احتیاج دارد اما گاهی مواردی به غیر از در دسترس نبودن بلیط هواپیما، هزینه سفر و … وجود دارد که شما را از سفر دور می کند.

چطور در سفر برنامه ورزشی و تغذیه را حفظ کنیم؟

هر کس به تعطیلات و سفر احتیاج دارد اما گاهی مواردی به غیر از در دسترس نبودن بلیط هواپیما، هزینه سفر و … وجود دارد که شما را از سفر دور می کند.

ممکن است برنامه روزمره شما بسیار خوب پیش برود، اما سفر می تواند چالش هایی را برای روال ثابت زندگی شما ایجاد کند.

این مسئله برای ورزشکاران و افرادی که در یک رژیم غذایی هستید کمی سخت خواهد بود.

اما با اولویت قرار دادن ورزش در مسافرت، برنامه روزمره خود را قوی نگه دارید. چرا که سفر

  • بخش مهمی از زندگی شماست که نباید نادیده گرفته شود
  • و حتی برای روحیه شما و ایجاد انگیزه در شما بسیار مفید خواهد بود.

برای این که هم بتوانید سفر کنید و هم اینکه برنامه ورزشی و تغذیه خود را حفظ کنید لازم است که با اصول خاص و برنامه ریزی سفر خود را حرکت کنید.

۳ نکته برای حفظ روال تناسب اندام خود در هنگام مسافرت

تمریناتی را که متناسب با برنامه سفر شما هستند شناسایی کنید. همچنین فراموش نکنید که روی سایر عناصر رژیم تناسب اندام خود مانند خوردن غذاهای سالم ، خواب زیاد و هیدراته بودن تمرکز داشته باشید. با کمی آمادگی و عزم راسخ ، از شکل سفر بهتر از زمان عزیمت به خانه باز خواهید گشت!

چطور در سفر برنامه ورزشی و تغذیه را حفظ کنیم؟
  1. هتل با باشگاه ورزشی انتخاب کنید.

اول از همه شما باید برای رزرو هتل: https://www.tahagasht.com/hotel به سراغ هتل هایی بروید که جز مشخصات و خدماتشان باشگاه ورزشی داشته باشند.

در صورت امکان، اتاق خود را در هتلی که دارای امکانات تمرینی یا استخر است ، رزرو کنید. وقتی امکانات ورزشی و استخر به راحتی در دسترس باشد ، احتمال اینکه از این امکانات برای تکمیل برنامه روزانه خود استفاده کنید بسیار بیشتر است.

  1. به فکر رژیم غذایی خود باشید.

در صورت داشتن رژیم غذایی سخت، رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی مناسب اطراف هتل را لیست کنید؛ و یا در صورت نیاز مواد غذایی ضروری و سبک را همراه خود ببرید.

یک سفر به راحتی می تواند رژیم شما را به هم بریزد، بنابراین قبل از حرکت برنامه غذایی خود را تنظیم کنید. اما لازم نیست به اندازه روزهای عادی به خود سخت بگیرید.

چمدان خود را برای ادامه مسیر آماده کنید.

  1. ساک شما با بقیه افراد باید متفاوت باشد.

وسایل ورزشی به اندازه سفر؛ البته سبک را بسته بندی کنید تا بتوانید ان را هر جایی استفاده کنید.
همراه داشتن وسایل ورزشی سنگین خیلی منطقی نیست و تنها باعث آزار شما می شود.
برخی از اقلام خوب برای بسته بندی در چمدان شامل موارد زیر است:

  • یک جفت دمبل سبک وزن یا مجموعه ای از باند های مقاومت (اگر از وزنه های سنگین استفاده می کنید بهتره تنها به دنبال هتلی با باشگاه ورزشی باشید چرا که اگر شما هم بخواهید میزان بار و وسایل مجاز در هواپیما به شما اجازه حمل آن ها را نخواهد داد.)
  • یک جفت کفش مخصوص دویدن
  • لباس سبک برای تمرین
  • گام شمار
  • یک حصیر یا حوله کف کوچک
  • یک دستگاه mp3 یا موسیقی که روی تلفن خود بارگیری کرده اید
  • هدفون
  1. برنامه ورزشی و برنامه سفر را یکدیگر بنویسید.

در هنگام نوشتن برنامه سفرتان باید زمانی را برای ورزش کردن نیز در نظر بگیرید. اگر خیلی مایل نیستید حتما سفر کنید و یا نمی خواهید رژیم غذایی را مثل روزهای قبل داشته باشید می توانید:

  • با استفاده از برنامه سفر گوگل مپ (google map) فاصله زمانی هتل تا جاذبه های نزدیک را پیدا کنید و در برنامه سفر مدت زمانی را برای پیاده روی تا جاذبه دیدنی در نظر بگیرید.
  • قبل از برنامه صبحانه هر روز ۱۰ دقیقه نرم کنید.
  • در صورت امکان به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و یا اجاره ماشین، دوچرخه اجاره کنید.
  • به طور کامل صبحانه بخورید و از خوردن تنقلات اضافی پرهیز کنید.
  • در فضای هتل و در راهرو ها پیاده روی کنید.

fitbody.center

 

همچنین بخوانید:  این حرکات ورزشی را جلوی تلویزیون انجام دهید!

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا