توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه معجون بستنی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

معجون بستنی یک دسر خیلی خوشمزه است که به صورت لایه ای تهیه می شود. لایه اول آن ساندویچ بستنی است. برای تهیه ساندویچ بستنی لازم است نان ساندویچ ها در فر طبخ شود.

طرز تهیه معجون بستنی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

 
طرز تهیه معجون بستنی نعمت ساده خانگی ساندویچ بستنی خوشمزه
طرز تهیه معجون بستنی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

معجون بستنی یک دسر خیلی خوشمزه است که به صورت لایه ای تهیه می شود. لایه اول آن ساندویچ بستنی است. برای تهیه ساندویچ بستنی لازم است نان ساندویچ ها در فر طبخ شود. بستنی هم از بستنی آماده یا بستنی هایی که در خانه تهیه می شود می توان استفاده کرد. برای لایه دوم از مخلوط پنیر و خامه استفاده شده است. در مخلوط سوم از اسنیکرز های فندقی آب شده با خامه تهیه می شود. این دسر خوشمزه نیاز داردکه ۶ ساعت درون فریزر و ۱ساعت در یخچال استراحت کند تا آماده شود. این دسر یا بستنی را می توان برای مهمانی های خاص تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه معجون بستنی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لایه اول ( ساندویچ بستنی)
آرد یک و یک چهارم پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱ پیمانه
کره نرم شده نصف پیمانه
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری
پودر کاکائو نصف پیمانه
جوش شیرین ۱ قاشق چای خوری
بستنی به مقدار لازم
مواد لازم برای لایه دوم
خامه ۲۰۰ گرم
دریم ویپ یا پودر خامه ۲ بسته یا ۶۸ گرم پودر خامه
پنیر کیبی ۷ عدد
شیر عسلی ۱ قوطی
مواد لازم برای لایه سوم
نانی یا اسنیکرز فندقی یا هر شکلات مغز دار دیگه ۶ عدد
خامه ۲۰۰ گرم

طرز تهیه معجون بستنی

مرحله اول

برای تهیه معجون بستنی نیاز به ساندویچ بستنی داریم. برای همین، در ابتدای کار، لایه ساندویچ بستنی را تهیه می کنیم. در ادامه کره را نیم ساعت زودتر در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود. سپس درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر به کره اضافه کرده و با همزن می زنیم تا نرم و یک دست شود. مواد خشک از جمله آرد و پودر کاکائو و جوش شیرین و بکینگ پودر و نمک را درون یک کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس کم کم به مخلوط کره ای اضافه می کنیم و مرتب و به آرامی هم می زنیم تا یک خمیر نرمی بدست آید. خمیر به دست آمده را درون کیسه فریزر می گذاریم و ۱ ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا به خوبی سرد شود.

مرحله چهارم

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. خمیر شکلاتی را از یخچال خارج می کنیم. و با کمک وردنه روی سطح کار پهن می کنیم. برای راحتی کار، خمیر را مابین دو کاغذ روغنی یا دو کیسه نایلونی قرار می دهیم و سپس با وردنه پهن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را قالب می زنیم. در ادامه داخل یک سینی مناسب فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و خمیرهای قالب زده را با فاصله روی کاغذ می گذاریم و در فر گرم شده، به مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند.

مرحله ششم

اگر در زمان انتقال خمیر به سینی، خمیر شل شد چند دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا خمیر خودش را بگیرد. پس از پخت، شیرینی ها را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شوند.وقتی شیرینی ها خنک شد، ما بین دو شیرینی را بستنی قرار می دهیم.

مرحله هفتم

سپس ساندویچ بستنی ها را ۱ ساعت درون فریزر می گذاریم تا خوب سرد و سفت شود. حال به تهیه معجون بستنی می پردازیم. یک ظرف مناسب برداشته و ۴ تا ۵ عدد ساندیچ بستنی ها را کف آن می چینیم. برای لایه دوم، یک کاسه بر می داریم.

مرحله هشتم

سپس خامه و دریم ویپ و پنیر کیبی را با هم درون کاسه می ریزیم. سپس شیر عسلی را روی آن می ریزیم و بهم می زنیم تا یکدست شود. سپس روی ساندویچ بستنی ها به آرامی می ریزیم. برای لایه سوم نان یا اسنیکرز ها را با خامه مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

و داخل ماکرویو قرار می دهیم تا ذوب شود. می توان به روش بن ماری و روی بخار کتری این کار را انجام داد. سپس روی لایه دوم می ریزیم و درون فریزر به مدت ۶ ساعت قرار می دهیم تا ببندد. سپس ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. و آن را سرو می کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا