دکوراسیون و چیدمان

اشتباهات در چیدمان خانه | اشتباهات دکوراسیون خانه | اشتباهات دکور خانه

اگر قصد دارید دکوراسیون منزل شیک و بی نقص داشته باشید باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل منزل خود را بچینید.

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

اشتباهات در چیدمان خانه | اشتباهات دکوراسیون خانه | اشتباهات دکور خانه

اگر قصد دارید دکوراسیون منزل شیک و بی نقص داشته باشید باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل منزل خود را بچینید.

اشتباهات در چیدمان خانه

دکوراسیون داخلی خانه یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه‌ای زیبا و مدرن است. اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی خانه شما یک دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد باشد، بهتر است برخی اشتباهات را انجام ندهید. در این مطلب از مجله دلتا به چند نمونه از رایج‌ترین انواع این اشتباهات در چیدمان خانه می‌پردازیم.

از مبلمان رنگین‌کمان نسازید

یکی از اشتباهات در چیدمان خانه بکارگیری رنگ‌های زیاد از حد است. رنگ می‌تواند به فضای منزل شما جان دهد، اما این بدان معنی نیست که پالت رنگ‌های دکوراسیون خود را به رنگین کمان تبدیل کنید. اگر می‌خواهید از رنگ‌ها استفاده کنید، دو یا سه رنگ با طیف مشابه و یا دارای تضاد معقول را برای طراحی انتخاب کنید.

مبلمان رنگین‌ کمان

خودتان را گرفتار مد نکنید

فقط به خاطر این که یک سبک، طرح یا رنگ خاص مد شده، خودتان را ملزم به پیروی از آن نکنید. طرح‌هایی که در یک بازه زمانی خاص مد می‌شوند، معمولا به خاطر داشتن ویژگی‌های خاص، بعد از مدتی شما را دل‌زده می‌کنند. سعی کنید در طرح‌های انتخابی خود از مواردی استفاده کنید که همیشه جذاب و متناسب هستند.

 اشتباهات دکور خانه

از طرح‌های شلوغ دوری کنید

یکی دیگر از اشتباهات در چیدمان خانه استفاده از طرح های بسیار شلوغ است. طرح‌ها و الگوها در صورت استفاده مناسب همیشه یکی از گزینه‌های جالب در طراحی دکوراسیون بشمار می‌روند. در استفاده از الگوها افراط نکنید. همچنین از چندین طرح مختلف که هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند در طراحی استفاده نکنید.

طرح‌های شلوغ

به طور کلی، استفاده از الگوهای بیش از حد شلوغ و متنوع فضا را کوچک و آشفته نشان می‌دهد و باعث خسته شدن چشم می‌شود. سعی کنید در صورت تمایل به استفاده از الگوها، یک یا دو نوع خاص که با یکدیگر تناسب دارند را در طراحی بکار ببرید.

برای اینکه چیدمان زیباتری را در خانه تجربه کنید مطلب ترفندهایی ساده و ارزان برای شیک شدن خانه را بخوانید.

همه چیز را به یک رنگ در نیاورید

تناسب رنگ‌های بکار رفته در یک فضا به این معنی نیست که همه چیز باید به یک رنگ در نظر گرفته شوند. تناسب و هارمونی رنگ‌های تشکیل دهنده یک فضا به معنای استفاده از رنگ‌هایی است که با یکدیگر همنشینی مناسبی دارند.

همه چیز را به یک رنگ در نیاورید

چه بسا گاهی استفاده از رنگ‌های متضاد نسبت به رنگ‌هایی که در یک طیف یا زمینه خاص باشند، بهتر جواب می‌دهد. بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دیواره و مبلمان روی یک رنگ خاص و طیف‌های آن تمرکز نکنید.

در فضای کوچک رنگ تیره بکار نبرید

رنگ‌های تیره، بسته به میزان تیرگی شان نور را تا حدود زیاد و گاهی به طور کامل به خود جذب کرده و از بازتاب آن جلوگیری می‌نمایند. به همین دلیل این رنگ‌ها عموما فضا را کوچک‌تر از آن چیزی که در واقعیت هست، جلوه می‌دهند.

در فضای کوچک رنگ تیره بکار نبرید

استفاده از رنگ‌های تیره در فضاهای کوچک توصیه نمی‌شود. اگر به استفاده از رنگ‌های تیره علاقه دارید، می‌توانید یک قسمت کوچک از دکور خانه را به آن‌ها اختصاص دهید.

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا