توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی سالم و طبیعی با فر و بدون فر

پاپریکا یکی از انواع ادویه های بسیار پر مصرف در جهان است که از فلفل دلمه ای تهیه می شود.

طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی سالم و طبیعی با فر و بدون فر

 
طرز تهیه پاپریکا در مایکروفر , مواد تشکیل دهنده پودر پاپریکا خانگی ,  پودر پاپریکا در چه غذاهایی استفاده میشود
طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی سالم و طبیعی با فر و بدون فر

پاپریکا یکی از انواع ادویه های بسیار پر مصرف در جهان است که از فلفل دلمه ای تهیه می شود. این ادویه محبوب امروزه برای طعم دهید و خوشمزه تر شدن انواع غذاهای سنتی و فست فودی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر پاپریکا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پاپریکا
فلفل دلمه ای قرمز ۱ کیلوگرم

طرز تهیه پاپریکا

مرحله اول

برای تهیه پودر پاپریکا خانگی ابتدا فلفل دلمه ای ها را از وسط برش می زنیم و دانه ها و قسمت های اضافی انرا خارج می کنیم و دور می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای ها را به صورت خلال های نازک خرد می کنیم و داخل یک سینی مناسب می چینیم.

مرحله دوم

برای خشک کردن فلفل دلمه ای ها آنها را جلو نور خورشید قرار می دهیم که نسبت به قدرت نور خورشید بین ۲ تا ۵ روز زمان برای خشک شدن فلفل دلمه ای ها زمان لازم است. البته اگر از فر برای خشک کردن استفاده کنیم خیلی سریع تر آماده می شود.

طرز تهیه پودر پاپریکا

فر را با کمترین حرارت روشن می کنیم و سینی حاوی فلفل دلمه ای را داخل فر قرار می دهیم. هر زمان احساس کردیم فر بیش از حد داغ شده است آنرا به مدت ۴۵ دقیقه خاموش می کنیم تا حرارتش کم شود و رنگ فلفل دلمه ای ها را قهوه ای نکند.

مرحله چهارم

پس از اینکه فلفل دلمه ای ها خشک شدند بلافاصله انها را داخل آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. توجه داشته باشید که اگر فلفل دلمه ای خشک شده در فضای خانه بماند رطوبت محیط را جذب می کند و دیگر به خوبی آسیاب نمی شود.

مرحله پنجم

یکی از نکات مهم دیگر برای تهیه پاپریکا این است که زمانی که فلفل دلمه ای ها را آسیاب کردیم کمی روغن مایع به آنها اضافه کنیم. این کار علاوه بر اینکه به خوشرنگ تر شدن پاپریکا کمک می کند، باعث می شود چسبندگی پاپریکا کمتر شود.

طرز تهیه پودر پاپریکا

پس از اینکه پاپریکا اماده شد آنرا داخل ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. این کار باعث می شود که طعم و عطر پاپریکا تا مدت طولانی ثابت بماند. البته برای نگهداری بیشتر از یکسال باید پاپریکا را فریز کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا