توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خواص سوره هامذهبی

خواص سوره حدید بر اساس احادیث و روایات معتبر

سوره مبارکه حدید جزو سوره های مدنی قرآن کریم می باشد که پس از سوره «زلزال» نازل شده است و دارای بیست و نه آیه می باشد، نود و چهارمین سوره ای است که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است

خواص سوره حدید بر اساس احادیث و روایات معتبر

سوره مبارکه حدید جزو سوره های مدنی قرآن کریم می باشد که پس از سوره «زلزال» نازل شده است و دارای بیست و نه آیه می باشد، نود و چهارمین سوره ای است که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و به موضوعاتی از جمله صفات الهی، عظمت قرآن، توحید، وضع منافقان و مومنان در قیامت می پردازد که قرائت آن با فضائل زیادی همراه است، در ادامه شما عزیزان را با خواص سوره حدید آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با خواص سوره حدید
خواص سوره حدید بر اساس احادیث و روایات معتبر

 

پروردگار در آیه بیست و پنجم سوره مبارکه حدید می فرماید : آهن را (مظهر قـدرت و منفعت) فـرو فرستادیم که دارای نیروی شدید و منافع فراوانی برای مردم است.» به همین دلیل این سوره به نام حدید (اهن) نامگذاری شد.

آشنایی با خواص سوره حدید

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در مورد فضائل تلاوت سوره مبارکه حدید اطلاعی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا از آثار و برکات خواندن این سوره بهره مند شوید.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند :

هر کس سوره حدید را قرائت کند از کسانی است که به خدا و رسولش ایمان آورده است.

هر کس سوره حدید را قرائت نماید بر خدا لازم است که او را از عذاب خدا ایمنی بخشد و در بهشت به او نعمت بخشد و هر کس بر قرائت این سوره مداوت کند و زندانی و در غل و زنجیر باشد خداوند راه نجات او را آسان می کند.

 پیامبر اکرم (ص) به براد بن عازب فرمود:

 اگر می خواهی خداوند را به اسم اعظمش بخوانی، ده آیه اول سوره حدید و آیات آخر سوره حشر را بخوان.

فضائل تلاوت سوره حدید

امام صادق (ع) فرمودند :

هر کس سوره حدید و مجادله را در نمازهای واجب خود بخواند و بر انجام آن مداومت کند، خداوند او را تا زمان مرگش هرگز عذاب نمی کند و نه خودش و نه خانواده اش هیچ گونه بدی، نمی بیند و هیچ فقر و نیاز شدیدی به او نمی رسد.

به دست آوردن قوت و شجاعت در جنگ :

اگر شخصی این سوره نوشته را و همراه خود داشته باشد، در زمان شرکت در جنگ هیچ گونه تیر و چیز فلزی بر بدنش وارد نخواهد شد و همچنین در جنگ باعث ایجاد قوت و شجاعت در او خواهد شد و اگر بر بدنش آهنی وارد شده باشد با تلاوت این سوره در همان ساعت بدون درد خارج خواهد شد.

آثار و برکات سوره مبارکه حدید
خواص سوره حدید بر اساس احادیث و روایات معتبر

ختم مجرب

وضو گرفته و در روز جمعه هفت مرتبه سوره حدید را خوانده و در آخر بگویید :

«اللهم انی اسألک بعزتک یا عزیز و بقدرتک یا قدیر و بحمتک یا حکیم و برحمتک یا رحمن و بمنّک یا منّان أن تحفظنا بالایمان قائماً قائداً راکعاً و ساجداً و نادماً و یقظهً و حیاً و میّتاً و علی کل حالِ اعوذ بالله من شرّ نفسی و من کلّ ذی شرّ شیاطین الجنّ و الانس و من شرّ کلّ دابه انت آخذُ بَنا میتها انّ ربی علی صراطٍ مستقیم و صلی الله علی محمد و آله اجمعین.»

همانطور که در این مقاله با خواص سوره حدید آشنا شدید به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه دانستنی های مذهبی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

arga-mag.com

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا