توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک زعفرانی خوشمزه و مخصوص با پایه کیک

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از این روش ها، در دستور چیز کیک زعفرانی ارائه شده است.

طرز تهیه چیز کیک زعفرانی خوشمزه و مخصوص با پایه کیک

 
چیز کیک زعفرانی , طرز تهیه چیز کیک زعفرانی , دستور پخت چیز کیک زعفرانی
طرز تهیه چیز کیک زعفرانی خوشمزه و مخصوص با پایه کیک

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از این روش ها، در دستور چیز کیک زعفرانی ارائه شده است. در این دستور پایه چیز کیک از کیک شکلاتی استفاده شده است که دستور تهیه آن در این رسپی است. برای رویه آن هم مخلوط پنیر و خامه و زعفران تهیه شده است. پایه کیک باید حتما در فر پخته شود اما لایه پنیری آن در یخچال استراحت داده می شود تا ببندد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک زعفرانی
تخم مرغ ۳ عدد
شکر نصف لیوان
شیر نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
آرد یک و نیم لیوان
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری
شکلات رنده و ذوب شده ۵۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
وانیل نوک قاشق چای خوری
مواد لازم برای لایه زعفرانی
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شکر نصف لیوان
شیر یک چهارم لیوان
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوری
آب سرد نصف لیوان
زعفران دم شده غلیظ ۲ قاشق غذا خوری
گلاب ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه چیزکیک خوشمزه با طعم زعفرانی در ابتدای کار، پایه چیز کیک را تهیه می کنیم. برای این کار، تخم مرغ و وانیل و شکر را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم

شکلات را که رنده و روی بخار کتری ذوب کرده ایم، به مواد اضافه کرده و با شیر مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. در نهایت پودر کاکائو و آرد و بکینگ پودر را سه بار با هم الک می کنیم.

مرحله سوم

سپس در دو مرحله به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا یک دست شود. یک قالب گرد یا کمربندی را چرب کرده و کف آن کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس مواد را داخل قالب ریخته و می گذاریم در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵ دقیقه تا بپزد.

مرحله چهارم

وقتی که پخت از فر خارج می آوریم و کنار می گذاریم تا خنک شود. در این مرحله مواد روی کیک را تهیه می کنیم. برای این کار، همه ژلاتین را در آب سرد می پاشیم و صبر می کنیم تا حالت اسفنجی به خود بگیرد. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا حل و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه برداشته و شیر و شکر را به آن اضافه می کنیم و روی شعله ملایم قرار می دهیم تا دانه های شکر حل شود اما شیر نجوشد. سپس زعفران دم کرده و گلاب را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا یک دست شود.

مرحله ششم

سپس می گذاریم کنار تا از حرارت بیفتد. در یک کاسه دیگر، پنیر و خامه و وانیل را با هم مخلوط کرده و هم می زنیم تا یک دست شود. مخلوط زعفرانی را به آن اضافه کرده و دوباره هم می زنیم و در نهایت ژلاتین بن ماری شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله دوباره هم می زنیم تا صاف و یکدست شود. در ادامه به صورت یکدست روی کیک خنک شده می ریزیم و می گذاریم به مدت ۳ ساعت در یخچال استراحت کند تا ببندد. سپس آن را برش شده و با خامه فرم گرفته آن را تزیین می کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا