توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

استیک مرغ یکی از انواع غذاهای بین المللی محبوب و فوق العاده خوشمزه ای است که با گوشت مرغ تهیه می شود.

طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

 
طرز تهیه استیک مرغ گریل در ساندویچ ساز سوخاری رژیمی آبدار تنوری ران مرغ
طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

استیک مرغ یکی از انواع غذاهای بین المللی محبوب و فوق العاده خوشمزه ای است که با گوشت مرغ تهیه می شود. برای طعم دار کردن استیک مرغ می توانیم از انواع ادویه ها و چاشنی ها به سلیقه خود استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش آشپزی خارجی و مرحله به مرحله طرز تهیه استیک مرغ در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد متوسط
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
سس سویا ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
شکر قهوه ای ۱ قاشق مرباخوری
رزماری نصف شاخه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل سفید و فلفل قرمز به مقدار کافی
روغن و زنجبیل به مقدار کافی

طرز تهیه استیک مرغ

مرحله اول

برای تهیه استیک مرغ ابتدا استخوان های موجود در سینه مرغ را خارج می کنیم سپس سینه مرغ را با یک کارد تیز از عرض به دو تکه تبدیل می کنیم. البته اگر می خواهید استیک شما نازک تر شود می توانید آنرا به سه قسمت تقسیم کنید.

مرحله دوم

در ادامه گوشت مرغ را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب پیاز را روی گوشت مرغ می ریزیم و خوب ورز می دهیم تا آب پیاز بوی زهم مرغ را بگیرد. در ادامه روغن زیتون را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سس سویا را به همراه مقداری فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل سفید، پودر زنجفیل، شکر قهوه ای و نصف قاشق مرباخوری نمک به کاسه حاوی مرغ اضافه می کنیم. در ادامه سیر را هم رنده کرده و به همراه رزماری به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

شکر قهوه ای باعث می شود که استیک مرغ طعم و رنگ بهتری بگیرد، البته اگر شکر قهوه ای ندارید می توانید آنرا از مواد لازم حذف کنید. حالا مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا گوشت مرغ طعم دار شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا کاسه را در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ استراحت کند. برای اینکه گوشت مرغ به خوبی استراحت کند حداقل ۶ ساعت زمان نیاز است، البته اگر عجله دارید می توانید یک ساعت بعد استیک را درست کنید ولی خب از کیفیت استیک کاسته می شود.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی استراحت کرد، آنرا از داخل مواد خارج می کنیم، سپس یک تابه گریل یا تابه دو طرف روی حرارت قرار می دهیم و با مقدار خیلی کمی روغن تابه گریل را چرب می کنیم، سپس استیک ها را روی تابه می چینیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که استیک را باید با حرارت بالا بپزیم تا آب نیندازد و از جابجایی استیک هم بپرهیزیم. پس از اینکه یک سمت استیک رنگ گرفت آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز بپزد. در آخر استیک را به همراه سس قارچ و سیب زمینی تنوری سرو می کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا