توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه مانتی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

مانتی یک غذای سرخ شده لذیذ از کشور ترکیه است که در رستوران ‌ها و خانه ‌های سراسر این کشور طبخ می ‌شود.

طرز تهیه مانتی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

 
مانتی گوشت , طرز تهیه مانتی گوشت , دستور پخت مانتی گوشت
طرز تهیه مانتی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

مانتی یک غذای سرخ شده لذیذ از کشور ترکیه است که در رستوران ‌ها و خانه ‌های سراسر این کشور طبخ می ‌شود. ذائقه و سلیقه غذایی ترکی شباهت زیادی به ذائقه ایرانی‌ دارد و به همین دلیل غذاهای ترکی برای تنوع دادن به سفره ایرانی کاملا مناسب ‌اند. تکه ‌های کوچک گوشت داخل خمیر مخصوص که در کنار سه سس سرو می‌شود این غذای دوست داشتنی را تشکیل داده است. این سه سس عبارت‌اند از سس گوجه‌فرنگی کاراملی، سس کره قهوه‌ای و سس سیر و ماست که هر سه آن‌ها طعم متفاوتی به مانتی اضافه می ‌کنند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مانتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مانتی گوشت
تخم مرغ ۱ عدد
آب نصف لیوان
آرد تقریبا ۳ لیوان
نمک ۱ قاشق چای خوری
پیاز ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آرد نخودچی یا آرد سوخاری ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مانتی گوشت

مرحله اول

برای تهیه مانتی سرخ کرده خوشمزه و مخصوص با گوشت چرخ کرده در ابتدای کار، تخم مرغ، آب و نمک را با همزن به مدت یک دقیقه می‌ زنیم تا کاملا یکدست شود. سپس آرد را با قاشق به آرامی به مواد اضافه می ‌کنیم.

مرحله دوم

فقط دقت کنیم همه آرد را یکجا اضافه نکنیم شاید زیاد باشد. در واقع خمیر باید نرم و لطیف باشد و به دست هم نچسبند. خمیر را پنج دقیقه ورز می ‌دهیم و سپس روی آن یک پارچه تمیز می ‌کشیم و می ‌گذاریم ده دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و ادویه ها به خوبی ورز داده و یکدست می ‌کنیم. حالا خمیر را به ۴ گلوله تقسیم کرده و هر گلوله را به کمک وردنه باز می ‌کنیم تا خمیری نازک به دست بیاید و به کمک کاتر برش می ‌زنیم.

مرحله چهارم

سپس از مواد گوشتی به اندازه یک حبه قند برداشته و در وسط خمیر ها چیده و آنها را بقچه می ‌کنیم. در یک ظرف آرد می ‌پاشیم و مانتی ها را در آن می غلطانیم. در غیر این صورت مانتی ها به هم می ‌چسبند. حالا در تابه روغن می ‌ریزیم.

مرحله پنجم

سپس می‌ گذاریم داغ شود و مانتی ها را یکی یکی به آن اضافه کرده و با حرارت ملایم می‌ گذاریم کاملا مغز پخت و سرخ شوند. اگر خواستیم آبپز کنیم، در یک قابلمه ۲ لیوان آب و کمی نمک می ‌ریزیم و می‌گذاریم تا به طور کامل بجوشد.

مرحله ششم

سپس مانتی ها را به آن اضافه می‌ کنیم و می ‌گذاریم ده دقیقه بپزد. باید توجه داشت مانتی را یا فقط سرخ کنیم و یا فقط آبپز کنیم، هر دو با هم نمی ‌شود. سپس در ظرف سرو ریخته و روی آن ماست، سیر، کره و رب گوجه که با هم تفت دادیم، می ‌ریزیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا