توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه شیرینی لطیفه گردویی خوشمزه و مخصوص پذیرایی

شیرینی لطیفه یک شیرینی سبک و ترد است که طرفداران زیادی دارد. این شیرینی به عنوان شیرینی خشک جهت پذیرایی در مهمانی ها و جشن ها و برای شب عید مناسب است.

طرز تهیه شیرینی لطیفه گردویی خوشمزه و مخصوص پذیرایی

 

شیرینی لطیفه گردویی , طرز تهیه شیرینی لطیفه گردویی , دستور پخت شیرینی لطیفه گردویی

شیرینی لطیفه یک شیرینی سبک و ترد است که طرفداران زیادی دارد. این شیرینی به عنوان شیرینی خشک جهت پذیرایی در مهمانی ها و جشن ها و برای شب عید مناسب است. در این دستور طرز تهیه شیرینی لطیفه گردویی بیان شده است که به راحتی در منزل تهیه می شود. این شیرینی با وجود گردو بسیار خوش مزه و مقوی است و می توان برای کودکان و نوجوانان تهیه و سرو نمود. این شیرینی را می توان در ظرف در دار به مدت یک ماه در فریزر یا دو هفته در یخچال، نگهداری کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی لطیفه گردویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لطیفه گردویی
گردو خرد شده ۱۰۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی لطیفه گردویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه لطیفه با طعم گردویی در ابتدای کار، یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را به همراه پودر قند درون آن می ریزیم. سپس به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

هم زدن مواد را تا زمانی که مخلوط پودر قند و زرده تخم مرغ کرمی رنگ و کشدار شود، ادامه می دهیم. در ادامه گردوی خرد شده را به همراه وانیل به آن اضافه کرده و با لیسک از یک سمت مواد را هم می زنیم تا یک دست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس مواد را با استفاده از قاشق با فاصله روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا بپزد.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی وقتی که زیر شیرینی ها رنگ گرفت و طلایی شد، آن ها را از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود. سپس به آرامی از سینی فر جدا کرده و درون ظرف در بسته به مدت ۲ هفته درون یخچال می توانیم نگه داری کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا