توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهمربا و ترشی

طرز تهیه لیمو عسلی، معجونی موثر برای گلودرد و سرماخوردگی

یکی از معجون هایی که با عسل تهیه می‌ شود معجون لیمو عسلی است. این معجون از عسل طبیعی و لیموترش طبیعی و تازه تهیه می ‌شود.

طرز تهیه لیمو عسلی، معجونی موثر برای گلودرد و سرماخوردگی

 
طرز تهیه لیمو عسلی با شکر طرز تهیه شربت عسل و لیمو ترش برای سرماخوردگی فواید لیمو عسلی طرز تهیه لیمو عسلی با زنجبیل فیلم طرز تهیه لیمو عسلی طرز تهیه لیمو عسلی نی نی سایت طرز تهیه معجون عسل و لیمو و دارچین طرز تهیه معجون عسل و لیمو برای سرماخوردگی
طرز تهیه لیمو عسلی، معجونی موثر برای گلودرد و سرماخوردگی

یکی از معجون هایی که با عسل تهیه می‌ شود معجون لیمو عسلی است. این معجون از عسل طبیعی و لیموترش طبیعی و تازه تهیه می ‌شود. معجون آماده شده باید چند هفته در یخچال باشد تا با نفوذ عسل درون لیمو، همه خواص عسل و خواص لیمو در هم آمیخته شود تا معجون لیمو عسلی آماده مصرف شود. لیمو عسلی برای درمان گلو درد و سرماخوردگی های زمستان معجزه می ‌کند. با چای یا آب جوشیده هم می‌ توان میل کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لیمو عسلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم لیمو عسلی
لیمو ۱ کیلو گرم
عسل ۱ کیلو گرم
دارچین به میزان لازم
زنجبیل به میزان لازم
نعنا خشک در صورت تمایل

طرز تهیه لیمو عسلی

مرحله اول

برای تهیه لیمو عسلی خوشمزه و خانگی در ابتدای کار، لیموترش ها را می‌ شوییم و خوب خوب خشک می ‌کنیم تا اصلاً رطوبت نداشته باشند. سر و ته آنها را می ‌گیریم. سپس حلقه حلقه نازک برش می‌ دهیم. دانه‌ های آنها را در می‌آوریم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که دانه‌ها اگر بمانند شهد را تلخ می ‌کنند. شیشه هم باید به خوبی خشک وتمیز شود. در شیشه، یک ردیف لیمو می‌ چینیم. بعد یکی دو قاشق عسل می‌ ریزیم. اگر دوست داشتیم کمی زنجبیل هم اضافه می ‌کنیم.

مرحله سوم

سپس یک ردیف دیگر لیمو می ‌چینیم بعد دوباره عسل و تا آخر ادامه می ‌دهیم. شیشه را پر نمی‌کنیم و لایه آخری باید عسل باشد. در شیشه را می ‌بندیم و در دمای محیط می ‌گذاریم تا لیموها آب بیندازند و باعسل قاطی شوند.

مرحله چهارم

حالا باید شیشه حاوی لیمو عسلی را به مدت یک هفته تا ده روز در دمای محیط قرار می‌ دهیم. بعد در یخچال می ‌گذاریم. تا یکماه در شیشه را باز نمی ‌کنیم. این اکسیر مقوی را می‌توان برای زمستان استفاده کرد.

مرحله پنجم

جای عسل می ‌توانیم شکر بریزیم. هر مقدار که لیمو داشتیم تقریبا نصف آن شکر نیاز داریم. مثلاً برای یک کیلو لیمو نیم کیلو شکر نیاز است. به همان روال شیشه را پر می‌ کنیم. قاطی شکر کمی نعناع خشک می ‌زنیم. نعناع دلخواه است.

مرحله ششم

می‌توان دارچین، زنجبیل و…هم دوست داشتیم کمی بزنیم یا شکر خالی بریزیم. لایه رویی شکر باشد. اگر شکر ته نشین شد شیشه را برعکس می‌ کنیم. در دمای محیط می ‌گذاریم تا لیمو آب بیندازد و شکر خوب حل شود.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا