توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

طرز تهیه خوراک لوبیا عروس مخصوص با طعم خوشمزه

خوراک لوبیا یکی از غذاهای پرطرفدار و ساده ای است که در زمان کمی تهیه می شود. همچنین کنسرو آن نیز در فروشگاه ها موجود است.

طرز تهیه خوراک لوبیا عروس مخصوص با طعم خوشمزه

 

خوراک لوبیا عروس , طرز تهیه خوراک لوبیا عروس , دستور پخت خوراک لوبیا عروس با قارچ

خوراک لوبیا یکی از غذاهای پرطرفدار و ساده ای است که در زمان کمی تهیه می شود. همچنین کنسرو آن نیز در فروشگاه ها موجود است. اغلب خوراک های لوبیا با لوبیا چیتی تهیه می شود. لوبیا عروس یک نوع لوبیا است که علاوه بر ظاهر خاصی که دارد، طعم و خواص فوق العاده ای نیز دارد. در این دستور؛ طرز تهیه خوراک لوبیا عروس بیان شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا عروس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا عروس ۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه یا پودر سیر به مقدار لازم
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذا خوری
نعناع خشک ۲ قاشق غذا خوری
آب لیموی تازه یا سرکه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا عروس

مرحله اول

برای تهیه خوراک لوبیا خوشمزه با لوبیا عروس در ابتدای کار، لوبیا ها را شسته و از شب قبل با کمی آب خیس می کنیم. در این مدت چند بار آب آن را عوض می کنیم. سپس لوبیا ها را با مقداری آب درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. بعد از این که لوبیا ها پخت، آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که پیاز ها سبک و طلایی شد، به آن سیر تازه نگینی شده اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

می توان به جای سیر از پودر سیر نیز استفاده کرد. بعد از این که سیر هم تفت خورد، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و با پیاز ها تفت می دهیم. سپس به آن پودر نعناع خشک اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در آخر، لوبیا های پخته شده را اضافه کرده و می گذاریم تا بجوشد. در این مرحله نمک لوبیا را تنظیم می کنیم. می توان پودر فلفل قرمز را هم در این مرحله اضافه کرد. در آخر پخت، به آن آبلیمو تازه یا سرکه اضافه کرده و سرو می کنیم.

chishi.ir

 

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا