توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهمربا و ترشی

خوشمزه ترین ترشی های دنیا

ترشی یکی از مواد غذایی است که ما ایرانی ها بسیار با آن آشنا هستیم، اما این موضوع در بیشتر نقاط جهان صادق نیست.

خوشمزه ترین ترشی های دنیا

ترشی یکی از مواد غذایی است که ما ایرانی ها بسیار با آن آشنا هستیم، اما این موضوع در بیشتر نقاط جهان صادق نیست. ترشی مختص خاورمیانه و حوزه بالکان است و در تمامی نقاط جهان به جز این کشورها، فقط خیارشور به عنوان ترشیجات استفاده می شود.

با وجود اینکه همه ی شما به خوبی ترشی را می شناسید ولی لیستی از بهترین ترشی هایی که باید امتحان بکنید را در این مطلب بخوانید.

ترشی حاصل ماندن سبزیجات و میوه هایی است که در سرکه برای مدتی خواهند ماند و علت اولیه این فرآیند هم جلوگیری از فساد موادغذایی بوده است.

در ادامه ی این مطلب همراه شادیما باشید تا برای شما بهترین ترشی های جهان را بیاوریم.


همانطور که تا کنون متوجه شده اید مصرف ترشی بیشتر در خاورمیانه رایج است و از این رو طبیعتا بهترین ترشی های دنیا را در خاورمیانه می توانید نوش جان کنید.

ترشی در ایران و ترکیه بسیار مشهور است و از این رو ترشی هایی که در این مطلب برای شما آورده ایم مربوط به این دو کشور خواهد بود.


  1. ترشی هفت بیجار

شاید یکی از شاهکارهای ترشی سازی در ایران ترشی هفت بیجار باشد. زادگاه این ترشی را استان کردستان و شهر بیجار می دانند اما در گیلان هم آن را درست می کنند.

ادویه های مخصوصی را به ترشی هفت بیجار اضافه می کنند که مهم ترین علت خوشمزگی و محبوبیت این ترشی است. برای پیاده کردن اصالت این ترشی باید از مواد اصلی هفت بیجار استفاده کنید اما می توانید به انتخاب خود سبزیجاتی که دوست دارید را اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی هفت بیجار، تقریبا با ترشی مخلوط یکسان است و تفاوت اصلی در ادویه های به کار رفته در آن و طرز تهیه هفت بیجار است.

بهترین ترشی های دنیا
خوشمزه ترین ترشی های دنیا

  1. ترشی انبه

ترشی انبه همانطور که مشخص است در مناطقی درست می شود که دسترسی مستقیم به میوه انبه دارند. به همین دلیل ترشی انبه را در ایران در سیستان و بلوچستان و در خارج از ایران در پاکستان و هند می توانید پیدا کنید.

ترشی بسیار لذیذ و ساده انبه را معمولا در بسته بندی های مشخصی می توانید در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید. مواد تشکیل دهنده ترشی انبه معمولا به شکل زیر است:

  • انبه
  • زردچوبه
  • فلفل
  • سرکه
  • نمک

بهترین ترشی های جهان


  1. ترشی بندری

شاخصه اصلی ترشی بندری، تندی آن است و کاملا مناسب برای ذائقه ی مرمان مناطق گرمسیری است. اسم ترشی بندری باید شما را یاد استان بوشهر و هرمزگان و خوزستان بیندازد و دقیقا هم به همین صورت است و زادگاه این ترشی در همین مناطق بوده است و به علت کیفیت بالا و ترکیب بی نظیری که داشته است به شهرهای دیگر کشورمان انتقال پیدا کرده است.

ترشی بندری باید دو ویژگی داشته باشد، اول تندی بیش از حد و دوم رنگ سرخ آن که به علت رب گوجه فرنگی داخل آن است.

برای تهیه ترشی بندری از خیار، بادمجان، هویج و گل کلم به عنوان ماده اصلی استفاده می کنند.

بهترین ترشی های دنیا


  1. ترشی لیته

یکی دیگر از شاهکارهای ترشی در ایران را باید ترشی لیته بدانیم. شاخصه اصلی ترشی لیته، ریز بودن و له شدگی مواد داخل آن است. موادی که در این ترشی استفاده می شود تقریبا با ترشی بندری یکی است و تفاوت در ظاهر آن و ادویه و سبزیجات مورد استفاده است. مزه ای که شاید خیلی در ترشی لیته واضح است، مزه سیر و گلپر است که خودنمایی می کند.

خیار، بادمجان، هویج، گل کلم در ترشی لیته نقش اصلی دارند و برای سبزی ها هم از :

  • مرزه
  • ترخون
  • گشنیز
  • تره
  • ریحان
  • جعفری

بهترین ترشی های دنیا


  1. نازخاتون:

نازخاتون شاید یکی از معروف ترین ترشی های گیلانی باشد که در بهترین غذاهای شمالی هم به آن پرداختیم. ترکیب بادمجان کبابی و گوجه فرنگی به همراه مقدار زیاد سیر به همراه ادویه های شمالی، شما را آن گونه مسحور خود می کند که هر وقت بخواهید غذای شمالی بخورید باید نازخاتون هم کنار غذاتون باشد.

گیلان و مازندارن ترشی های دیگری هم دارند که می توان به ترشی بامیه اشاره کرد.

بهترین ترشی های دنیا


  1. ترشی ونوشک

ونوشک یا همان پسته وحشی، به میوه درخت ون گفته می شود که مخصوص جنگل های زاگرس است و این ترشی هم برای مناطقی است که در دامنه کوه های زاگرس هستند.

طعم بی نظیر این ترشی شما را متعجب خواهد کرد و آن قدر جدید است که بو و طعم پسته وحشی شما را به این ترشی وابسته خواهد کرد.

نباید از این نکته غافل شوید که علت اولیه ابداع ترشی، نگهداری از مواد بوده تا بعدا مورد استفاده قرار گیرند و از این رو تقریبا می توان تمام میوه ها و سبزیجات را به صورت ترشی در همه شهرها و مناطق پیدا کرد.

بهترین ترشی های دنیا


  1. سیر ترشی

سیر ترشی شاید یکی از معروفترین و رایج ترین ترشی ها باشد که ما دیگر به چشم ترشی به آن نگاه نکنیم و خود سیر ترشی را نوعی ماده غذایی جدا بدانیم.

سیر ترشی که اصالتی برای شمال ایران دارد، یکی از انواع ترشی هاست که با سرکه قرمز تهیه می شود. می توانید به سیر ترشی خود فلفل و یا سبزی اضافه کنید تا مزه بهتری داشته باشد.

ترشی فلفل هم به همین صورت تهیه می شود که بسیار لذیذ است و ترشی فلفل هالوپینو شاید یکی از معدود ترشی هایی باشد که در خارج از محدوده ی خاورمیانه طرفدار دارند.

بهترین ترشی های دنیا


  1. ترشی کلم قرمز

ترشی کلم قرمز را معمولا در کنار غذای خود در رستوران دیده اید و این غذا اقبال بسیار عجیبی در بین عاشقان غذا دارد. شهرت این ترشی در شهر استانبول ترکیه بسیار زیاد است و در بسیاری مناطق استانبول، این ترشی بی نظیر را می توانید میل کنید.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز هم بسیار ساده است و با مواد زیر می توانید این ترشی را درست کنید:

  • کلم قرمز
  • نمک
  • سرکه سفید

بهترین ترشی های دنیا


  1. خیارشور

همانطور که در ابتدای این مطلب خوانده اید، خیارشور، مشهورترین ترشی دنیا است و در بیشتر کشور های دنیا به عنوان یک چاشنی محبوب از آن استفاده می شود. محبوبیت خیار شور به اندازه ای است که در تقویم روز جهانی خیارشور جای داده شده است.

تاریخچه خیارشور را منتسب به هند می دانند و ملوانان هندی اولین کسانی بودند که برای حفظ کردن خیار، از آن ترشی درست کردند.

طرز تهیه خیارشور در عین سادگی، ترکیبی به شما می دهد که ترک آن برای شما سخت خواهد بود. ترکیبی از خیار، نمک،سرکه، سبزی های معطر مثل ترخون و مرزه و فلفل و سیر، بازیگران اصلی این چاشنی پرطرفدار هستند.

خیارشور را می توانید داخل ساندویچ، کنار غذا و یا حتی به تنهایی میل کنید و از مزه شور و لذیذ آن لذت ببرید.

بهترین ترشی های دنیا


  1. ترشی مخلوط

فصل ترشی مخلوط، زمستان و پاییز است و این ترشی در این فصل عضو جدایی ناپذر سفره ایرانی هاست. مواد زیر با سبزی های مخصوص، مواد لازم برای تهیه ترشی مخلوط هستند:

  • گل کلم
  • هویج
  • پیاز
  • کرفس
  • بادمجان
  • موسیر

ترشی مخلوط را احتمالا فقط در ایران پیدا کنید و در کشورهای عربی و دیگر مناطق خاورمیانه به شیوه ی دیگری این ترشی را درست کنند. مزه ترشی مخلوط شور است و باید این موضوع را بدانید با توجه به طرز تهیه ترشی مخلوط، نباید انتظار یک ترشی تمام عیار از این چاشنی ایرانی داشت.

بهترین ترشی های دنیا
خوشمزه ترین ترشی های دنیا

 

shadima.com

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا