توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه کوفته انار گردو خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

کوفته انار گردو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل شمالی است که با مواد و دستور های متنوعی تهیه می شود،

طرز تهیه کوفته انار گردو خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

 

کوفته انار گردو , طرز تهیه کوفته انار گردو , دستور پخت کوفته انار و گردو

کوفته انار گردو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل شمالی است که با مواد و دستور های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته انار گردو در ادامه با سایت سیراف  همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
گردوی آسیاب شده ۱۵۰ گرم
رب انار ۱ قاشق سوپخوری
نعناع خشک ۱ قاشق چایخوری
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۲ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و دارچین به مقدار کافی
مواد لازم برای سس کوفته
آب انار ۱ پیمانه
رب انار ۲ قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپخوری
پیاز ۲ عدد
روغن مایع ۲ قاشق سوپخوری
آب ۱ پیمانه
شکر ½ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته انار گردو

مرحله اول

برای تهیه کوفته انار و گردوی خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه ۳ قاشق غذاخوری از گردوی آسیاب شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفته آب اضافی اش به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله رب انار را به همراه نعناع خشک، جعفری خرد شده، تخم مرغ، آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد درون کاسه می افزاییم، سپس مواد را با دست چند دقیقه ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کوفته به خوبی منسجم شد، آنرا به کوفته هایی به اندازه نارنگی تبدیل می کنیم و با دست به خوبی فشار می دهیم تا کاملا منسجم شوند و هیچ گونه ترکی نداشته باشند، سپس کوفته ها را درون یک سینی قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا روی سینی را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کوفته ها استراحت کنند. در همین حین سس کوفته را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس پیاز را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه باقیمانده گردوی آسیاب شده را نیز به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

گردو را هم با حرارت بسیار ملایم کمی تفت می دهیم، سپس مقداری زردچوبه و دارچین اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه رب انار را به همراه رب گوجه فرنگی، آب انار و مقداری نمک و فلفل می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا حرارت را زیاد می کنیم تا آب انار جوش بیاید. پس از اینکه آب انار به نقطه جوش رسید، حرارت را ملایم تر می کنیم، سپس طعم سس را به دلخواه با مقداری شکر متعادل می کنیم. حالا اجازه می دهیم سس کمی غلیظ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، کوفته ها را اضافه می کنیم و تمام قسمت هایشان را به صورت یکدست سرخ می کنیم.

مرحله نهم

حالا کوفته های سرخ شده را به سس اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس به خورد کوفته ها برود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه دانه های انار را نیز به سس اضافه می کنیم و از سس با قاشق روی کوفته ها می ریزیم.

مرحله دهم

پس از اینکه سس غلیظ شد و به خوبی کوفته ها را طعم دار کرد، غذای ما آماده است. کوفته ها را در یک ظرف مناسب می کشیم، سپس سس را روی آنها می ریزیم. این غذای خوشمزه را می توانیم با نان یا برنج سرو کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا