توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه شیرینی کروزوآ خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

شیرینی کروزوآ یک از انواع شیرینی های خوشمزه و بسیار پرطرفدار کشور فرانسه است که مانند کیک ها پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کروزوآ در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی کروزوآ خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

 

شیرینی کروزوآ , طرز تهیه شیرینی کروزوآ , دستور پخت شیرینی کروزوآ

شیرینی کروزوآ یک از انواع شیرینی های خوشمزه و بسیار پرطرفدار کشور فرانسه است که مانند کیک ها پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کروزوآ در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کروزوآ
پسته ۱۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۴ عدد
آرد شیرینی ۱۰۰ گرم
کره یا روغن جامد ذوب شده و خنک شده ۱۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
نمک ۱ پنس
وانیل ۱ پنس
پودر تارتار یا نمک نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی کروزوآ

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کروزوآ در ابتدای کار، پودر پسته را درون یک تابه می ریزیم و حدود ۷ تا ۸ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تفت می دهیم، سپس آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله دوم

حالا پسته بو داده را درون آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. در ادامه پودر پسته، آرد، شکر، بکینگ پودر، کره یا روغن جامد ذوب شده، وانیل و نمک را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با لیسک هم می زنیم تا کامل مخلوط شود.

مرحله سوم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه دیگر می ریزیم و با همزن می زنیم تا کف کند. سپس پودر تارتار یا نمک را به آن اضافه کرده و با همزن، هم زدن را ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ کاملا خامه ای شود.

مرحله چهارم

وقتی که سفیده کاملا پف کرد و از ظرف نریخت، نصف سفیده را به مخلوط پودر پسته اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم، سپس در مرحله دوم باقی مانده سفیده را اضافه کرده و با لیسک مواد را از یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. در ادامه با مقداری کمی روغن کاغذ روغنی را به خوبی چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه شیرینی را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم. در ادامه میوه های دلخواه خود را آردی می کنیم و روی مایه شیرینی می چینیم، سپس قالب را درون فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۰  تا ۴۰ دقیقه شیرینی ما آماده است، برای رنگ گرفتن روی شیرینی می توانیم چند دقیقه گریل را روشن کنیم. در نهایت شیرینی را از فر خارج می کنیم تا خنک شود، سپس به صورت مثلثی برش زده و در ظرف می چینیم.

chishi.ir

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا