توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
بدنسازی

پیلاتس مناسب چه افرادی است؟

از آن جا که پیلاتس به کم کردن استرس و فشارهای عضلانی کمک می کند برای افرادی که تحت استرس می باشند مفید است. برای افرادی که به دنبال تناسب اندام، تراکم استخوان ها، کمک به کمر درد، افزایش انعطاف پذیری، بهبود وضعیت بدن، تمرکز، استقامت قلبی عروقی می باشند.

پیلاتس مناسب چه افرادی است؟

از آن جا که پیلاتس به کم کردن استرس و فشارهای عضلانی کمک می کند برای افرادی که تحت استرس می باشند مفید است. برای افرادی که به دنبال تناسب اندام، تراکم استخوان ها، کمک به کمر درد، افزایش انعطاف پذیری، بهبود وضعیت بدن، تمرکز، استقامت قلبی عروقی می باشند.

پیلاتس به انعطاف پذیرتر شدن بدن کمک به سزایی می کند. برای افراد با سن بالا توصیه می شود که این ورزش زیر نظر متخصص صورت گیرد. برای اشخاصی با سابقه سکته، درد در قفسه سینه، بیماری های صرع و ام اس، مبتلا به بیماری پوکی استخوان، مشکلات کلیوی، دیسک کمر، دیسک گردن، مبتلا به بیماری و دردهای مفصلی توصیه نمی شود.

اگر علاقه مند به سفر هستید و دوست دارید از مقصدی که برای سفر انتخاب کرده اید اطلاعات کافی داشته باشید رنتی جا در این زمینه به شما کمک می کند. علاوه بر این اگر مقصدتان کیش است برای اقامت می توانید اقدام به اجاره ویلا ارزان در کردان کنید.

فرق پیلاتس و بدنسازی

پیلاتس برای داشتن اندام خوب ورزشی بسیار مناسب می باشد. در پیلاتس پس از انجام ورزش ها به صورت مداوم و مستمر اتفاقاتی مانند خوش فرم شدن بالا تنه، سفت شدن پوست و بدن، نشاط و افزایش انرژی روزانه، افزایش تمرکز شگفت انگیز و فرم گرفتن پاها و عضلات بدن را به دنبال دارد. این ورزش که در سال ۱۹۲۰ ابداع شد، بر پایه منعطف سازی و برقراری تعادل اعضای بدن تمرکز دارد. این ورزش را به آمادگی جسمانی آن می شناسند. می توان پیلاتس را با هر امکاناتی انجام داد. حتی انجام این ورزش برای ترمیم شدن مفاصل و یا رفع صدمه های وارد شده توصیه می شود.

بدنسازی ورزشی است که در سال ۱۹۶۰ ابداع شد. به دنبال آن ورزشکاران شوروی سابق با استفاده از هورمون تستسرون اندازه و حجم ماهیچه های خود را افزایش می دادند. اساس این ورزش استفاده از جسمی سنگین اما متناسب با توانایی های هر فرد، مانند دمبل می باشد.

برای افراد مبتدی یا کسانی که توان گاها تمرین های سنگین بدنسازی را ندارند پیلاتس گزینه بهتری می باشد. این نکنه را توجه داشته باشید که برای اثر گذاری بدنسازی این ورزش باید به صورت منظم انجام شود و حداقل ۴ بار در هفته انجام شود. همچنین رعایت رژیم غذایی حاوی پروتئین مانند ماهی و گوشت سفید بسیار مفید و تاثیرگذار می باشد.

آیا پیلاتس باعث لاغری می شود؟

تاثیر پیلاتس در لاغری کمتر از بدنسازی است، چربی سوزی و لاغری در این ورزش به نحوه انجام ما مرتبط می باشد. برای لاغری در ابتدا باید بدانید که نیاز به چربی سوزی دارید.

این اتفاق با بالا رفتن ضربان قلب انجام می شود. اگر در زمان کمتری تمرینات را انجام داده یا به اصطلاح فشار آن را بالا برده چربی سوزی بیشتر انجام می گیرد. اما در کنار سرعت پایین چربی سوزی در این ورزش به شادی کمک بیشتر خواهد کرد. حداقل زمان مداوم برای اثر بخشی پیلاتس بر روی کاهش وزن ۳ ماه است که در صورت رعایت نکردن رژیم و یا متناب انجام دادن ورزش ها از کیفیت آن کاسته خواهد شد.

fitbody.center

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا